شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۹

استاندار خوزستان از وجود 400 تولیدکننده توانا در استان خبر داد.

به گزارش مهر، سید جعفر حجازی پیش از ظهر سه شنبه در نشست با مشاوران جوان استان اظهار کرد: در سال جاری بنا داریم به طور مستمر از تولیدات استان خوزستان و همزمان تولیدات کل کشور در محل نمایشگاه های بین المللی و نمایشگاه های  شهرستانها حمایت کنیم.

حجازی با بیان اینکه 400 تولید کننده توانا در استان خوزستان داریم که فعالیت و توانایی آنها در حد صادرات به کشورهای اروپایی است، افزود: سعی می شود از ظرفیت این تولید کننده ها در رویکرد جدید به نمایشگاه ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا برای حضور صنایع مختلف با محور داخلی برنامه ریزی شده و سعی می شود قیمت فروش در نمایشگاه ها به نرخ کارخانه عرضه شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با اجرای این طرح مردم با کیفیت و قیمت انواع محصولات آشنا می شوند و قدرت انتخاب آنها برای کالای ایرانی افزایش می یابد، افزود: در استان و همچنین کل کشور صادر کننده های موفقی داریم که در نمایشگاه های امسال از ظرفیت آنها استفاده می کنیم.

وی همچنین به سند توسعه استان خوزستان اشاره کرد و گفت: سند توسعه استان اولین سند کشوری بود که به تصویب رسید و در این سند ظرفیتها و پتانسیلهای مختلف استان مشخص شده و کاملا منطبق بر پتانسیلهای شهرستانهای استان است.

حجازی با تاکید بر اینکه سند توسعه استان خوزستان از برترین سندهای توسعه کشور بوده، افزود: تمام قسمتهای این سند باید در شهرستانها مرور شود و همه دانشگاهیان و نخبگان نیز باید در جریان این سند باشند و برای اجرای آن کمک کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به حمایت مالی از دانشگاه های استان برای فعالیتهای پژوهشی اشاره کرد و گفت: مقرر شده پارک فناوری در مقیاسی کوچکتر در تمام دانشگاه های استان راه اندازی شود تا بتواند نخبگان شهرستانها را ضمن حمایت، تحت پوشش قرار دهد.

استاندار خوزستان بر حمایت از تولید در بخش فن آوری تاکید کرد و افزود: هدفگذاری امسال ما توانمند سازی خوزستان در عرصه های آموزش، پژوهش، تولید، فن آوری، صادرات و ... است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه فعالیتهای زیادی صورت گرفته اما باز جای کار وجود دارد، گفت: در شرایطی که استکبار و صهیونیسم به دنبال مزاحمت و سنگ اندازی است باید قدرتمندتر از گذشته در عرصه های مختلف کار کنیم و در عرصه تولید بتوانیم به استقلال کامل دست یابیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار