شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
برای نخستین بار صورت گرفت:
شرکت نیشکر دهخدا توانست درتاریخ12/12/92به رکورد 12 هزار و 100تن برداشت نیشکر در روز دست یابد.
مدیرعامل کشت صنعت نیشکر دهخدا در گفتگو با رسانه ها: اظهار داشت این شرکت توانست برای نخستین بار  بالاتر از ظرفیت اسمی تعریف شده میزان بیش از 12هزارو100تن نیشکر را دریک روز از مزارع خود برداشت کند.
فریبرزکریمی زند با اشاره به اینکه امسال با اعمال مدیریت صحیح و بهره وری از تجهیزات پیشرفته برداشت و حمل نیشکر توانستیم به این رکورد دستیابیم ، تصریح کرد: این شرکت در حال حاضر حدود 10هزارهکتار سطح زیر کشت نیشکر دارد که از این میزان در سال جاری بیشتر از یک ‌صد هزار تن شکر تولید می گردد.
وی رسیدن به ظرفیت کامل اسمی این شرکت طی 3سال را در بین تمام کشت و صنعت‌های نیشکری ایران رکورد جدیدی معرفی کرد و افزود ظرفیت اسمی اکنون پشت سر گذاشته شده است.
کریمی زند گفت: این شرکت توانست درتاریخ12/12/92به رکورد 12 هزار و 100تن برداشت نیشکر در روز دست یابد و میزان نیشکر خرد شده در کارخانه این شرکت  نیزدر یک روز به 11 هزارو200 تن رسید.
کریمی زند با علام اینکه میزان نیشکر برداشت شده در این شرکت از زمان شروع برداشت در سال جاری تا کنون بیشتر از 650 هزار تن با راندمان111تن در هکتار بوده و انشاءالله تا پایان فصل برداشت جاری به بشتر از یک میلیون و هفتاد هزار تن بالغ خواهد شد، وی اظهار داشت: رکورد تولید شکرخام(زرد) در این شرکت نیز در یک روز به هزار و دویست و بیست و شش تن و تصفیه شکر سفید به هفتصدو نه تن رسید که بازهم درفرایند تولید منحصر به فرد بود . 
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا خاطرنشان کرد: همواره با توجه به اینکه ظرفیت اسمی تعریف شده برای کارخانه های نیشکری توسعه نیشکر 10هزارتن در روز تعریف شده اما همیشه بین مهندسین پروژه احداث کارخانه و مهندسین بهره بردار از کارخانه نسبت به ظرفیت واقعی کارخانه یک نظر واحد وجود نداشت و رسیدن به این رکورد سند افتخاری است برای مهندسین جوان ایرانی، که ثابت کردند علاوه بر تحقق کامل ظرفیت اسمی 10هزار تن وعبور از این ظرفیت، پتانسیل بهره برداری ازکارخانه ها در سطحی بالاتر قرار دارد و این سندی بر تحقق دانش فنی نخبگان جوان خوزستانی است.
وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی در کارخانه های توسعه نیشکر می تواند از استانداردهای تعریف شده فراتر رود گفت: این افتخار پیام روشنی به کشاورزی خوزستان دارد که بدون سرمایه گذاری مجدد برای افزایش ظرفیت کارخانه های شکر، امکان نی پذیری تا 20درصد بیشتر از ظرفیت کنونی بدون هیچ سرمایه گذاری جدیدی وجود دارد. 
مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دهخدا در ادامه عنوان کرد: اگر ظرفیت های تازه ی کشاورزی در طرح هایی مثل طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری برای کشت نیشکر در نظر گرفته شود این کارخانه ها توانایی پذیرش نیشکر تولیدی را دارند و ما معتقدیم که آسیاب¬های کارخانه های نیشکری می تواند 20درصد بیشتر از ظرفیت اسمی خود به راحتی فعالیت کنند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا  در 25 کیلومتری شمال شهر اهواز واقع است و ظرفیت اشتغال 2 هزار و 183 نفر را در خود ایجاد کرده است. این شرکت تا کنون چندین بار در رده های مختلف تولیدی رکوردهای تازه ای در فائو بنام خود به ثبت رسانده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار