شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۱۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
ابتسام الباجی:
الباجی در صحن علنی شورا گفت:تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه به ویژه در بین بانوان به عنوان تاثیرگذارترین قشر ضروری است و بنده امیدوارم با اجرای برنامه‌های متناسب و کاربردی در حوزه بانوان نقش موثری جهت خدمت به نیمی از بدنه اجتماعی شهر اهواز داشته باشیم.
ابتسام الباجی عضو شورای شهر در تطق پیش از دستور اظهار کرد:با توجه به اینکه شهر اهواز بواسطه شهرت مردمش به مهمان نوازی و طبیعت زیبای آن در فصل بهار و همچنین میعادگاه زائران کربلای شهیدان ، یکی از شهرهای پرتردد در ایام تعطیلات نوروزی است.که در این خصوص امیدواریم با درایت و مدیریت شهردار محترم جناب آقای سید خلف موسوی و مجموعه همکاران ایشان با ارائه خدمات رسانی  شایسته و مطلوب به مسافرین و هموطنان عزیز خاطره خوبی را در اذهان ایشان رقم بزنیم و نام همیشه نیکوی اهواز را در مهمان نوازی سربلند نگه داریم.

 الباجی خاطرنشان کرد:با عنایت به اینکه زنان نقش موثری در جـامعه داشته و نوع ارتباطات، تعاملات و فعالیت‌های اجتماعی و مدنی متاثر از این قشر می‌باشد،می بایست در جهت آسایش هرچه بیشتر ایشان چه در حوزه امنیت و چه در حوزه سلامت خانواده گامی استوار و پویا برداریم.زنان از عمدترین اقشار در معرض آسیب جامعه هستند که بیش از سایرین تحت تاثیر تبعیض های اجتماعی و فشارهای روانی قرار می گیرند.حال اگر این زنان ، به دلایلی مسئولیت نگهداری خود یا خانواده را بر  عهده بگیرند ، دچار مشکلات بیشتر نیز خواهند شد.

وی افزود:خصوصا اگر این زنان درون جامعه ای سنتی با افکار عادات و  نگرش های قومی و قبیله ای زندگی کنند.چه بسا رنجی دو چندان متحمل شوند.در این بین در صدی از آنان که تمکن مالی دارند دغدغه کمتری دارند . در حالیکه زنان بدسرپرست و خود سرپرست به دلایل متعدد از جمله اعتیاد ، بیماری ، از کارافتادگی ، خلاف کاری ، بزهکاری ، نداشتن سرپرست و … سرپرستی خود و خانواده خود را بر عهده گرفته اند. آنها علاوه بر نقش مادری وظیفه سنگین پدری را نیز بر عهده دار شده اند و مجبورند جهت تامین و گذران زندگی خود و افراد تحت تکفلشان همانند مردان کار کنند .

این عضو شورا تصریح کرد:به نظر بنده به َدلیل حجم بالای مهاجرت‌ها به شهر اهواز، این شهر همواره در معرض ظهور آسیب‌های اجتماعی به ویژه برای کودکان و زنان بوده است و در کنار سایر نهادهای متولی در این زمینه، معتقدم، شورای شهر اهواز می‌تواند ورود جدی به این مساله داشته باشد و چون افزایش آمار کودکان کار و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در سطح شهر روح هر شهروندی را آزار می‌دهد، نمایندگان مردم در شورای شهر باید علاوه بر حل مشکل این افراد آسیب دیده به فکر آسایش روحی و روانی سایر شهروندان هم باشند.سلامت جامعه مستلزم فراهم‌ ساختن زمینه‌های لازم برای رسیدن بانوان به جایگاه واقعی خود در جامعه است. 

الباجی در صحن علنی شورا گفت:تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه به ویژه در بین بانوان به عنوان تاثیرگذارترین قشر ضروری است و بنده امیدوارم با اجرای برنامه‌های متناسب و کاربردی در حوزه بانوان نقش موثری جهت خدمت به نیمی از بدنه اجتماعی شهر اهواز داشته باشیم.من در همین مکان محترم از شهرداری درخواست می نمایم احداث پارک بانوان رابا قید فوریت در دشتور کار خویش قرار دهد و همچنین بر ضرورت تاسیس و راه‌اندازی فرهنگ‌سرای بانوان تاکید می نمایم. این فرهنگسرا می‏‌تواند هم مکانی برای تولید مهارت و کارافرینی باشد و در زمینه خوداشتغالی و ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه ای لازم در این ارتباط فعالیت داشته باشد.و هم در حوزه فرهنگی خدمات شایانی را به همشهریان عزیز تقدیم نماید

این عضو شورای شهر افزود:همانگونه که مطلع هستید  با گذشت سه دوره از شورای شهر و حضور شما در دوره فعلی که با ترکیب ۲۱ نفره که البته به  نوبه خود منحصر بفرد است مسولیت را برگردنمان دو چندان می کند. شورای چهارم به نظر بنده با توجه به حضور روحانیون محترم و همچنین جمعی از اساتید و فرهنگیان گرامی و سه تن از اعضاء محترم شورای سابق و سرداران دفاع مقدس و حضور پررنگ بانوان و در نهایت انتخاب شهرداری همانند مهندس موسوی را باید به فال نیک گرفت و آن را شورای اخلاق و ارزشها نام گذاری کرد.و برای بالفعل نمودن این مهم میبایست در راستای تقویت نمودن و کامل کردن همدیگر گام برداریم

الباجی خطاب به  اعضای شورا گفت:همکاران محترم  می بایست امروز با توجه به اختلاف سلیقه ای که در انتخاب شهردار داشتند که فی النفسه یک امر بدیهی و قابل احترام است، تلاش خود را برای رساندن شهر اهواز به جایگاه اصلی خود دو چندان کنند و از  وجود یک مدیر توانمندی چون مهندس موسوی نهایت استفاده را نمایند تا بتوانیم سهمی در جبران محرومیت های فراوان  شهر داشته باشیم لازم است باتوجه به حساسیت کار شورایی و جایگاه شهرداری اهواز در در سطح استان همکاران محترم دقت بیشتری در گفتارها  و برخوردهای خود داشته باشندچرا که  تمام رفتارها  و مصاحبه های رسانه ای آنها در بین نخبگان شهر تجزیه وتحلیل می شود ودر نهایت صف بندی وخواسته ها برای همگان مشخص می شوند شورا نباید از وظیفه اصلی خود که نظارت است خارج شود.

وی در پایان گفت:انتظار مردم از شورایی با اعضایی اینچنین بزرگوار و بزرگمنش بیشتر است واین یکی از دلایل نامگذاری  این دوره به دوره ارزش هاست شاید این اخرین دوره ای خواهد بود که شورا با چنین ترکیبی مواجه شود. امید مردم از منخبین خویش در این  دوره همانگونه که تا کنون توانسته اند در امر همگرایی موفق بشوند تلاش بیشتری را بکنند وبا هم فکری یکدیگر به مدیریت شهری اطمینان خاطر بیشتری بدهند تا بتواند به خواسته ها و مشکلات  مردم اهواز که بزر گترین دغدغه اعضاء محترم شوراست برسد.

 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
comment
0
1
comment چرا به جای این سخنرانیهای کلیشه ای و خسته کننده یکبار یک نظر کارشناسی واقعی که قابلیت اجرایی داشته باشد نمیدید؟ چرا به جای این تعاریف از خود و نون بهم قرض دادن یک فکر فنی به حال پروژه منحله مترو نمیکنید؟ چرا نمیگید اهواز به عنوان یک مرکز استان و یک کلانشهر صنعتی هنوز یک پل زیرگذر ندارد؟ چرا فکری به حال چهار راههای پر ترافیک شهر مثل چهارشیر و چهارراه طالقانی و چهارراه گلستان و فلکه فرودگاه و..، نمیکنید؟ یادتان باشد که شما هم نماینده شورای شهرو هم نماینده قشر فهیم بانوان اهواز هستید. مراقب باشید فردا مردم نگویند که اینها در شورای شهر جز حرفهای [...] کار دیگری نکردند و مردم را از رای خود نا امید نکنید. تر خدا مراقب باشید چون مردم عملکرد شما را در نهایت ارزیابی میکنند و نه حرفهای کلیشه ای و تکراری شما را.
comment
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
comment
0
0
comment پيشنهاد ميشود ايشان ابتدايي ترين [...] را رعايت كند بعد حرف إز [...] والگوي [...] كند غر غره حرف ديگر ان هنر نيست
comment
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
comment
0
0
comment با تشکر از بیانات خوب خانم الباجی که واقعاٌ نکات مهمی را بیان نمودند بالاخره باید آنقدر تذکر داد تا عملی گردد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار