شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵
آیت الله شفیعی:خدمت به درماندگان و فروافتادگان مسئله مهمی است که در هلال احمر متجلی است.
در آستانه ایام نوروز و آغاز طرح امداد، ایمنی و سلامت کاروان های راهیان نور و مسافرین نوروزی، مدیرعامل و شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان با نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کردند.

حضرت آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش کم نظیر هلال احمر در حوادث گفت: دل به دریا زدن، دل به آب و آتش زدن، خود را در معرض فداکاری برای دیگران گذاشتن، رنج خود را برای دیگران طلبیدن، رنج خود و راحت یاران را طلبیدن، از مشخصه های مهم و مبرزی است که اصحاب هلال احمر به آن مشهورند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عبادات در اسلام چند دسته هستند افزود: کسانی در جمعیت هلال احمر وارد می شوند که از جان گذشته و جان بر کف هستند. این کارها و فعالیت های هلال احمر، عبادت بزرگی است که اثر اخروی آن بیش از اثر دنیوی آن است که ما هم به عنوان یک مسلمان تنها نباید به فکر مسائل دنیوی باشیم و اصل، مسائل و امورات اخروی هستند که دنیای پایدار ما همان آخرت است و کارکنان هلال احمر به چنین مسائلی معتقد هستند و با پشتوانه مذهبی به همراه روحیه ای والا مشغول حل مشکلات مردم گرفتار می پردازند.

حضرت آیت الله شفیعی تصریح کرد: از روایاتی که از ائمه معصومین به ما رسیده، می توان بزرگی و عظمت این کارها را دریافت چرا که خدمت به درماندگان و فروافتادگان یک مسئله مهمی است که در بسیاری از جاها متجلی است و یکی از تجلی گاه های اصلی آن، همین هلال احمر است و این زحمتی که امدادگران در هلال احمر می کشند، مورد اجر است.

در ابتدای این دیدار، دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان به ذکر گزارشی در مورد عملکرد جمعیت و فعالیت آن در حوزه امداد، ایمنی و سلامت در ایام نوروز سال 1393 پرداخت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار