شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۱
 رییس گروه بازرگانی اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: بازار بزرگ فردوس کوی علوی اهواز که هفته گذشته با حضور مسوولان محلی درمنطقه گلستان این شهرمورد بهره برداری قرارگرفت در مرحله اول، تا یک هزار نفر ظرفیت اشتغالزایی مستقیم دارد.

ˈعلیرضا خیاطˈ راه اندازی این مراکز عمده خرید و فروش محصولات غذایی رادراشتغالزایی ونیز توزیع اقلام با قیمت ارزان به دست مصرف کننده را مهم توصیف کرد و افزود: این بازار با داشتن بیش از 500 غرفه، ظرفیت اشتغال 500 نفر را در سطح غرفه ها و اشتغال 500 نفر به عنوان شاگرد مغازه دارد.

وی افزود: تا دو سه برابر این ظرفیت نیز به صورت غیر مستقیم مشغول بکارخواهند شد که درزمینه جابجایی محصولات درسطح باربری ها فعالیت خواهند کرد.

خیاط و ضعیت کنونی دستفروشی درمنطقه را معضل عمده عنوان کرد و افزود: راه اندازی این بازار نقش مهمی در نظام مند کردن دست فروشان و حفظ بهداشت و امنیت عمومی دارد.

رییس گروه بازرگانی اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: قصد داریم تمام تولید کنندگان محصولات غذایی ازجمله شیرین عسل، آیدین و مجید در بازار غرفه داشته باشند یعنی از تولید به مصرف فعالیت کنند.

وی در خصوص نقش این بازار در توزیع ارزان کالاها گفت: بنا به گفته هیات امنا ,کالا ها، 20 تا 40 درصد زیر قیمت های موجود دکان های معمولی در سطح شهر عرضه می شود.

خیاط تصریح کرد: بنابراین قرار است بازاریان، خریدهای عمده خود را از سطح این بازار انجام دهند لذا از نظر خرده فروشی و عمده فروشی به نفع مردم است.

سرمایه گذار بازار فردوس اهواز نیز اظهارداشت: بازار فردوس کوی علوی در حال حاضر، 350 نفر اشتغال ایجاد کرده است که 60 تا 70 درصد آنها با مدارک دانشگاهی به عنوان فروشنده فعالیت می کنند.

ˈتورج سلحشور ایجاد اشتغال، فراهم کردن امنیت در منطقه، آرامش و آسایش برای شهروندان، تغییر بافت و جغرافیای منطقه از جمله مهمترین آثاراقتصادی و اجتماعی راه اندازی بازاربزرگ فردوس عنوان کرد.

وی تاکید کرد: اگر مسولان همکاری و حمایت لازم را به عمل آورند از اسفندماه 92 تا اسفندماه 93، شش هزار شغل بدون هیچ طرح و برنامه ای در اهوازایجاد می شود.

بازار فردوس شامل شش هکتار مجموعه اقتصادی و هشت هکتار و 800 متر مربع مجموعه ورزشی است که در منطقه گلستان اهواز واقع است.

فاز اول این پروژه شامل منطقه بارانداز میوه و تره بار می باشد که درآنن میوه های تازه به مردم عرضه شود.

براساس گزارش اداراه کل امور اقتصادی استانداری خوزستان در فاز دوم این طرح بیش از 150 مغازه، مسوولیت عرضه مستقیم میوه، 27 مغازه برای ارائه ماهی و میگو و 47 مغازه، مواد پروتئینی، گوشت قرمز و سفید عرضه می کنند.

فاز سوم این بازار شامل 300 مغازه در دو طبقه که به پله برقی با در نظر گرفتن مسائل حفاظتی و امنیتی و دستگاههای خنک کننده مجهز است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار