شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
بازدید سیدشکرخدا موسوی از روستاهای بخش اسماعیلیه
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: ساکنان بخش اسماعیلیه هنوز به حق واقعی خود نرسیده اند و مشکلات موجود در این بخش ریشه قدیمی دارد و کمبود و نبود امکانات و تداوم این امر زیبنده مردم این منطقه نیست.
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: ساکنان بخش اسماعیلیه هنوز به حق واقعی خود نرسیده اند و مشکلات موجود در این بخش ریشه قدیمی دارد و کمبود و نبود امکانات و تداوم این امر زیبنده مردم این منطقه نیست.

سید شکرخدا موسوی در نشست بررسی مشکلات روستاهای بخش "اسماعیلیه" واقع در 15کیلومتری جنوب اهواز، بیکاری و عقب ماندن از قافله توسعه ناشی از جنگ تحمیلی را چالش های اصلی خوزستان برشمرد و افزود: در قانون بودجه سال 1393 که خوشبختانه به موقع در مجلس بررسی و تصویب شد اعتبارات بسیار خوبی برای زیرساخت های استان و پروژه های عمرانی روستایی تخصیص داده شده که امیدواریم در سال آینده شاهد تحول خوبی در عمران و آبادانی روستاها و توسعه یافتگی خوزستان باشیم.

وی با بیان اینکه نگاه مسوولان ارشد کشور از جمله رییس جمهوری به استان خوزستان معطوف شده و مشکلات استان خوستان به صورت ویژه پیگیری می شود، تصریح کرد: به همین دلیل نخستین سفر استانی رییس جمهوری و دولت یازدهم، به خوزستان شکل گرفت و این سفر برکات زیادی به دنبال خواهد داشت.

موسوی با بیان اینکه سیاه نمایی و برجسته کردن مشکلات و معضلات خوزستان به نفع استان نیست و باعث می شود سرمایه ها به خارج استان برود، افزود: حتی بسیاری از سرمایه گذاران بومی استان سرمایه خود را از استان خارج کرده که این موضوع در تشدید مشکلات و بیکاری فزاینده استان موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان 20سال از قافله توسعه و سازندگی عقب افتاد و پس از جنگ تحمیلی به خاطر شرایط امنیتی سرمایه گذاری موثری در استان انجام نشده است، ادامه داد: در چند سال اخیر کارهای خوبی در استان انجام شده ولی متناسب با نیاز و حجم مشکلات مردم نیست. اگر چنانچه جنگ هشت ساله نبود و خوزستان همچون سایر استان های کشور به روند توسعه و پیشرفت خود ادامه می داد شاهد این همه مشکلات در بخش های گوناگون نبودیم.

نماینده اهواز به ابلاغ قانون اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به تعبیری همان استقلال اقتصادی است و رهایی از اقتصاد تک محصولی است که از اوایل انقلاب شعار آن را می دادیم و در صحنه عمل خیلی به آن نمی پرداختیم.

موسوی بخش کشاورزی را پایه و شالوده اقتصادی مقاومتی توصیف و با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان خوزستان بیان کرد: اجرای طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری در مدت سه سال، کشاورزی استان را متحول خواهد کرد و رونق اقتصادی استان را بدنبال خواهد داشت. باید به سمتی حرکت کنیم که کشاورزی استان رونق پیدا کند و خوشبختانه با نگاه ویژه نمایندگان مجلس برای احیای بخش کشاورزی و توسعه روستاها اعتبارات بسیار خوبی تخصیص داده شده که اختصاص 48 هزار میلیارد ریال برای بهداشت روستاها در سال 1393 از جمله این اولویت ها و برنامه هاست.

نماینده اهواز در مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی و زیرساختی روستاهای خوزستان، گفت: رفع این مشکلات نیاز به زمان و مشارکت همه مردم دارد و امیدواریم مشکلات موجود با همراهی و نگاه دولت تدبیر و امید حل شود.

موسوی تصریح کرد: مشکلات بخش اسماعیلیه در شورای برنامه ریزی استان مطرح خواهد شد و اعتبارات مناسبی برای حل مشکلات بخش محروم اسماعیلیه از توابع اهواز اختصاص خواهد یافت. گاز رسانی، بهسازی جاده های روستایی، طرح های هادی روستایی، روشنایی روستاها، بهسازی شبکه های برق و آب، بهبود حمل و نقل عمومی، موضوع استخدام نیروهای بومی در شرکت های فعال منطقه و احداث پاسگاه انتظامی از مشکلات بخش اسماعیلیه است.

 در این نشست عبدالحسن نبی زاده، بخشدار اسماعیلیه گزارشی از ظرفیت ها، استعدادها و مشکلات این منطقه بیان کرد. همچنین عبدالعزیز فدعمی فرماندار اهواز نیز در این نشست گفت: با وجود اینکه بخش اسماعیلیه حدود یک سال است که تبدیل به بخش شده ولی کارها و پروژه های عمرانی موثری در این بخش انجام شده که متناسب با نیاز این منطقه محروم نیست.

وی به محدودیت اعتباری و تخصیص 30 درصدی اعتبارات عمرانی استان در سال جاری اشاره و ابراز امیدواری کرد که بخشی از مشکلات این منطقه در سال آینده با تخصیص اعتبارات عمرانی حل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار