شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
عضو هیئت مدیره روابط عمومی و امور بین الملل ایران بر ارتقا و جهش روابط عمومی ها از سنتی بودن به دیجیتالی شدن تاکید کرد.

ابوالقاسم حکیمیان شامگاه گذشته در نشست خبری جشنواره سلام گفت: در این جشنواره آثار و مقالات بسیار خوبی شرکت کرده بودند که با همکاری اساتید دانشگاه های بومی خوزستان آنها را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: تاریخچه روابط عمومی در کشور به سال 1370 باز می گردد و معروفیت آن به دلیل استفاده از کارهای علمی برای ارتقا کیفی است و ما باید سعی کنیم هرچه بیشتر در این عرصه گام برداریم.

عضو هیئت مدیره روابط عمومی و امور بین الملل ایران ادامه داد: آثار ارسالی از کیفیت خوبی برخوردار بوده و به دو گونه سنتی و دیجیتالی توسط شرکت کنندگان ارسال شده بودند اما به دلیل این که اکثر مقاله ها هنوز بررسی نشده اند نمی توان در مورد کم و کیف این جشنواره بیشتر اظهار نظر کرد.

حکیمیان بیان کرد: فعالیت روابط عمومی ها در کشور هنوز به شکل سنتی است و ارتقا پیدا نکرده که امیدواریم با برگزاری جشنواره هایی از این قبیل که نمونه استانی آن با حمایت گسترده استانداری خوزستان در این استان برگزار شده است،  بتوانیم شاهد جهشی مفید در یک جهت مناسب و ارتقا به سمت دیجیتالی شده روابط عمومی ها باشیم.

وی تصریح کرد: می توان گفت که مشکل روابط عمومی ها یک مشکل کشوری و فراگیر است و حتی در شهرستانی مانند تهران نیز روابط عمومی ها هنوز از مرحله وب دو عبور نکرده اند اما کشور هایی مانند اروپا و آمریکا معدل خود را به وب پنج رسانده اند و این در حالی است که در کشور ما متأسفانه دیده می شود که برخی از ادارات استان ها هنوز فاقد روابط عمومی هستند.

در ادامه بهرام کارخانه ایی رییس ادوار مجامع عمومی روابط عمومی کل کشور، عنوان کرد: اگر روابط عمومی های شرکت هایی از جمله شرکت نفت سالانه موفق به کسب رتبه در جشنواره ها می شوند نباید در مورد تشکلی که مقالات را بررسی می کنند بی اعتماد شد به این دلیل که این شرکت ها نزدیک به صد سال است که در عرصه روابط عمومی مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: روابط عمومی کشور ما همواره در حاشیه بوده و بسیاری از مدیران کمتر به آن توجه کرده اند و این یکی از مشکلاتی است که بر بدنه روابط عمومی وارد است غافل از اینکه اگر روابط عمومی ها فعال شوند می توانند یک نمای بسیار خوبی را از دستگاهی که در آن مشغول به کار هستند را نمایان کنند.

کارخانه ایی عنوان کرد: در عین حال روابط عمومی ها باید در ادارات جایگاه خود را ترسیم کنند و در سال های آینده برای خود برنامه مشخص کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار