شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
مدیرعامل موسسه جهاد نصر
وی افزود: ماموریت اصلی این موسسه اجرای 550 هزار هکتار اراضی مربوط به استان خوزستان و ایلام است كه 500 هزار هكتار مربوط به خوزستان و 50 هزار هکتار متعلق به استان ايلام است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: با اجرای طرح 550 هزار هکتاری در سطح استان خوزستان حداقل 300 هزار شغل ایجاد می‌شود.
 
يدالله شمایلی در نشست شورای اداری استان خوزستان اظهارکرد: فعالیت جهاد نصر به مجموعه پشتیبانی جنگ و جهاد سازندگی برمی‌گردد و به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کند.
 
وی افزود: ماموریت اصلی این موسسه اجرای 550 هزار هکتار اراضی مربوط به استان خوزستان و ایلام است كه 500 هزار هكتار مربوط به خوزستان و 50 هزار هکتار متعلق به استان ايلام است. ماموریت احیای این اراضی از اواخر سال 88 از سازمان جهاد کشاورزی استان به موسسه جهاد نصر محول و این مساله به ما ابلاغ شد.
 
شمایلی ادامه‌داد: احیای این 500 هزار هکتار در نقاطی قرار است اجرا شود که باید حتما وزارت نیرو به عنوان متولی آب و سازمان آب و برق خوزستان شبکه‌های اصلی این اراضی را اجرا کرده و یا در دست اجرا داشته باشد.
 
وی اظهارکرد: ما به موازات کار وزارت نیرو یا در ادامه کار آن‌ها باید فعالیت‌ها را تکمیل کنیم و در قالب شبکه‌های فرعی، زهکش‌های زیرزمینی و تجهیز و نوسازی و در جاهایی که امکان آبیاری نوین و تحت فشار وجود دارد، فعالیت کنیم. به لطف خداوند و عنایت مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار خوزستان، در سفر اخیر هیات دولت به استان، مصوبه استثنایی اختصاص 1.5 میلیارد دلار ظرف سه سال برای اجرای طرح به تصویب رسید.
 
مدیرعامل موسسه جهاد نصر افزود: مصوبه نهایی در هفته گذشته برای این اعتبار توسط دولت ابلاغ شد و در حال طی مراحل بعدی آن هستیم.
 
شمایلی بیان‌کرد: علاوه بر اختصاص 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی، موسسه جهاد نصر در کنار وزارت جهاد کشاورزی بحث فاینانس خارجی از كشور چین به مبلغ حدود 11 میلیارد یوان را در برنامه دارد که این مساله را شورای اقتصاد مصوب کرده و این مبلغ حدود 1.7 میلیارد دلار است و با نهایی شدن این فاینانس ما می‌توانیم اعتبارات و تامین منابع خوبی را براي طرح محقق کنیم.
 
وی ادامه‌داد: علاوه به این‌‌ها فاینانس داخلی نیز برای اولین‌بار از طریق وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی دنبال شده است که در اسفندماه قسط اول آن از بانک کشاورزی اخذ شد.
 
شمایلی تصریح‌کرد: قرار است ظرف سال 93 و 94، نزدیک به 90 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شود که فعلا قسط اول آن دريافت شده است.
 
وی عنوان‌کرد: اعتبارات تملک دارایی برای سال 92 حدود 198 میلیارد تومان بوده است که بخشی از آن تاکنون تخصیص یافته است. همچنين تخصیص 100 درصد آن مصوب شده و امیدواریم بتوانیم با تخصیص کامل اعتبارات سال 92، بخشی از کار را دنبال کنیم.
 
مدیرعامل موسسه جهاد نصر بیان‌کرد: با هماهنگی استاندار و مسوولان استان، از 550 هزار هکتار تاکنون 70 هزار هکتار تحویل داده شده و 100 هزار هكتار نیز در دست اجرا و قرارداد داریم. از سوي ديگر با اعتبارات صندوق توسعه ملی برای حدود 140 هزار هکتار ديگر از این اراضی، در حال برگزاری مناقصه هستیم.
 
وی افزود: بنا داریم از ظرفیت‌های استان، پیمانکاران، مشاوران و امکانات داخلی استان برای اجرای طرح استفاده کنیم.
 
شمایلی گفت: کار احداث شبکه‌ها احتیاج به حمایت همه‌جانبه دارد و ما نگران بعد از احداث شدن این شبکه‌ها هستیم و باید وزارتخانه با کمک مسوولان استان تشکل‌های بهره‌برداران را سازماندهی كند و آموزش‌های لازم را بدهیم و صنایع لازم و شهرک‌های مسکونی را پس از احداث شبکه‌ها باید دنبال کنیم.
 
وی يادآورشد: پس از اجرای طرح، حدود 9.5 میلیون تن به تولیدات کشاورزی استان اضافه می‌شود.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار