شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۵

شوشان : نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه سود درآمد نفت کشور عاید مردم استان خوزستان نمی‌شود، افزود : مردم شهر اهواز در حالی باید با معضل بیکاری دست و پنجه نرم کنند که به علت غلظت بالای آلاینده‌های نفت، هوای سالمی را نیز تنفس نمی‌کنند.

سید شریف حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: فرآورده‌های نفتی از پرمصرف‌ترین مواد شیمیایی در دنیای مدرن امروزبه شمار می‌آیند و به همین دلیل، اهمیت اقتصادی بسیاری دارند. اما سودی که از فروش این محصولات حاصل می‌شود، کمتر به مردم منطقه می‌رسد.

نماینده مردم اهواز درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اغلب شهرهای نفت خیزخوزستان که جای جای زمینهایشان، طلای سیاه جاری است محرومیت بالایی دارند و بیکاری در این استان بیداد می‌کنند .

وی ادامه داد: با وجود اینکه بخشی ازنفت کشور دراین استان تولید می‌شود و عوارض سوء ناشی از صنایع نفتی تاکنون مشکلات و آلودگی زیست محیطی بسیاری درخوزستان  به وجود آورده است ولی متاسفانه سهم مردم خوزستان از نفت تنها آلودگی است.

حسینی افزود: یکی از نیازهای اساسی انسان نیاز به کارکردن و تامین معاش است و درصورتی که به این نیاز توجه نشود می‌تواند منشا مشکلات عدیده‌ای برای فرد و اجتماع باشد.

نماینده مردم اهواز ادامه داد: نیازهای انسان در شرایطی که فعالیت‌های شغلی محدود و یا وجود نداشته باشد از بین می‌رود که این از خود بیگانگی ناسازگاری‌های روان شناختی و اختلالات روانی را در پی داشته و در نهایت تخریب فردی و اجتماعی را در پی‌دارد.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، یادآورشد: دولت باید با یک برنامه‌ریزی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاربردی مشکلات معیشتی مردم استان خوزستان را برطرف کند این امر موجب می‌شود بسیاری ازآسیب‌های اجتماعی این حوزه انتخابیه  کاهش یابد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار