شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۰

شوشان : نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: ایران فقط تهران نیست ولی مسئولان هنگامی به فکر حل مشکل گرد و غبار می افتند که این پدیده به تهران برسد و باید چاره ای برای گرد و غبار اندیشیده شود.

حسین دهدشتی افزود: پدیده گرد و غبار پدیده ای طبیعی است و در بخشهایی از جهان که دارای مناطق خشک و بیابانی وسیع هستند ایجاد می شود. گرد و غبار کیفیت هوا و عمق دید را کاهش می دهد و ممکن است اثرات منفی فراوانی بر سلامت انسان داشته باشد.

دهدشتی تصریح کرد: اجرا نکردن اقدامات لازم در زمینه بیابان زدایی و قطع درختان جنگل، از جمله عوامل اصلی پدیدآورنده معضل گرد و غبار هستند که این معضل با جنگل‌کاری و مالچ پاشی برطرف می شود.

وی ادامه داد: غبار ناشی از طوفانهای شن در بیابانهای کشورهای منطقه با توجه به از بین رفتن پوشش گیاهی، خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی وارد ایران می شود و بیشترین آسیب آن متوجه شهرستانهای مرزی است.

دهدهشتی افزود: یکی از بهترین راه های مبارزه با گرد و غبار، درختکاری است، اما همانطور که همه می دانیم بحث درختکاری و زیر پوشش بردن اراضی بیابانی، نیاز به یک برنامه‌ بلندمدت دارد و در کوتاه‌مدت نمی توان این روش را عملی کرد و از آن بهره گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآورشد: دولت باید با یک برنامه ریزی کلان، تدابیری اتخاذ کند که این پدیده به نحو کارآمدی کنترل شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار