در هفته ای که گذشت خوزستان رویدادها و اتفاقات مختلفی را به خود دید که مهمترین آن اعلام نتایج انتخابات بود. از دیگر اتفاقات و خبرها می توان به نطق جنجالی سید شریف حسینی و هفته فرهنگی دانشگاه شهید چمران اشاره کرد.

"> از دستگیری کارمند باغملکی تا استخدام پسرخاله ها
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۴

در هفته ای که گذشت خوزستان رویدادها و اتفاقات مختلفی را به خود دید که مهمترین آن اعلام نتایج انتخابات بود. از دیگر اتفاقات و خبرها می توان به نطق جنجالی سید شریف حسینی و هفته فرهنگی دانشگاه شهید چمران اشاره کرد.

 

در هفته ای که گذشت رمضان منجزی عضو سابق شورای شهر اهواز در مصاحبه ای با سایت سرزمین نیوز گفت که تاکنون موضوع انحلال شورای اهواز رسما به هیچ یک از اعضاء ابلاغ نشده است. هم اکنون بجز یک تن از اعضای شورا که ایشان نیز در حال طی کردن مراحل قانونی پرونده ی خود در دیوان است سایر اعضاء رای بازگشت به شورا را از دیوان گرفته اند با این احتساب شورا برای تشکیل جلسات خود هم اکنون 12 عضو دارد و بلحاظ حقوقی ممانعت قانونی چندانی برای تشکیل شورا نیست.

در هفته ای که گذشت فردی که در جریان مرحله دوم انتخابات در باغملک مزاحمت تلفنی ایجاد می‌کرد دستگیر شد. متهم که از کارمندان یکی از ادارات دولتی این شهرستان است، دستگیر و با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.

در هفته ای که گذشت يكي از دانشجويان بسيجي دانشگاه شهید چمران در نامه‌اي سرگشاده خطاب به رئيس اين دانشگاه اعلام كرد: چرا دانشگاه شهید چمران جولانگاه افرادی با بدترین پوشش‌ها و بدترین ارتباطات شده است؟!

در هفته ای که گذشت انفجاري مهيب شهر شوشتر را لرزاند و باعث رعب و وحشت در مردم اين شهرستان شد. اين حادثه در منازل مسكوني شوشترنو اتفاق افتاد و طبق گفته مسئولین به خاطر نشت گاز  در یکی از منازل بوده است.

در هفته ای که گذشت قيمت هر كيسه كود از 8 هزار تومان به 36 تا 40 هزار تومان رسيد. هزينه هاي حمل و نقل و قيمت گازوئيل رشد نیز چشم‌گيري داشت. در همین زمیبه نماينده مردم اهواز اظهار كرد: اگر سهميه گازوئيل كشاورزان به پايان برسد آن‌ها بايد سوخت مورد نياز خود را با قيمت چند برابر و  آزاد خريداري كنند.

در هفته ای که گذشت رودخانه زهره اولین قربانی سال 91 را گرفت. رودخانه زهره هندیجان که به قاتل خاموش معروف است در سال جدید اولین قربانی خود را گرفت و یک جوان را به کام خود کشاند و غرق کرد.

در هفته ای که گذشت از مافه گه بهمن علاءالدین درتاراز رونمایی شد. در این مراسم هوشنگ فرجی مدیر این همایش گفت: امروز برای رونمایی از مافه گه (بنای یاد بود) مرد بزرگی در این مکان تاریخی جمع شده ایم که حنجره طلائی خود را وقف زنان، مردان و نوجوانان سرزمین بختیاری نمود تا فرهنگ یک قوم کهن ماندگار شود.

در هفته ای که گذشت طی حکمی از ستاندار خوزستان، دکتر بهروز حسيني فرسرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت پشتیبانی، توسعه و منابع انسانی استانداری خوزستان منصوب شد.

در هفته ای که گذشت نمایشگاه هفته فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز به پایان رسید و در این بین تلاش مسئولین دانشگاه و همت دانشجویان به بار نشست و نمایشگاهی با توانمندی نسبتا بالا حاصل این تلاش و همت شد.

در هفته ای که گذشت نابغه قرآنی پاکستانی به مناسبت دومین هفته فرهنگی دانشگاه چمران به اهواز آمد و در آمنفی تئاتر دانشکده علوم با استقبال بی نظیر دانشجویان روبرو شد. حافظ نابغه قرآن استاد محمدتقی خان جلوه هایی از معجزات قرآن را به نمایش گذاشت که سرعت، تمرکز و جدید بودن شیوه های قرائت وی موجب اعجاب و شگفتی خیل عظیم حاضرین گردید.

در هفته ای که گذشت محسنی اژه‌ای گفت که ۲ نفر که قبلاً در دستگاه قضایی بودند ولی از دستگاه خارج شده و به شغل وکالت مشغول شده‌اند در این پرونده بازداشت شده که یکی از آنها قبلاً در دادگستری خوزستان بوده است.

در هفته ای که گذشت دهقان نماینده ایذه که از راهیابی به مجلس بازماند گفت که علی‌رغم اینکه اینجانب عدم کاندیداتوری خود در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک را اعلام کرده بودم، همچنان مورد بداخلاقی‌ها، تخریب‌های ناعادلانه قرار گرفتم .

در هفته ای که گذشت رسانه ها از تخلف میلیاردی در بندر امام پرده بر داشتند. یکی از مسائلی که در هفته های گذشته توسط رسانه ها مطرح شد تخلفات صورت گرفته در جریان انعقاد قرارداد 307 میلیون دلاری برای اجرای پروژه ترمینال غلات بندر امام خمینی( ره) بود.

در هفته ای که گذشت سید شریف حسینی نماینده اهواز با انتقاد از استخدامی های موجود در خوزستان گفت که آخرين استخدامي‌هاي همه دستگاه‌ها، پسرخاله‌ها، خواهر خانم‌ها و دختران و پسران چه كساني هستند؟ آيا از حاشيه شهر و يا قشر فقير جامعه هستند؟

در هفته ای که گذشت با حکمی از سوی سیدمهدی ثمره هاشمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، محمد علی صنیعی نژاد به سمت سرپرست شرکت آبفای خوزستان منصوب شد. محسن پویا مدیرعامل پیشین آبفای استان خوزستان کرسی خود را به محمدعلی صنیعی نژاد به عنوان سرپرست جدید شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان واگذار کرد.

در هفته ای که گذشت متخصصان خوزستاني با ايجاد خط توليد جديدي از ضايعات فولادي موفق به صرفه جويي 250 ميلياردريالي شدند.

در هفته ای که گذشت یکی از جانبازان 70 درصد دفاع مقدس پس از اعلام نتایج انتخابات در ستاد یکی از کاندیداهای استان حضور داشته و در حال صحبت بوده که با جر و بحثی انتخاباتی مورد حمله و لگد پرانی به ناحیه شکم از ناحیه مسئول ستاد یکی دیگر از کاندیداهای انتخاباتی حوزه ای دیگر قرار می گیرد !

در هفته ای که گذشت رئیس کانون ناشنوایان خوزستان گفت که از زمان راه‌اندازی کانون ناشنوایان در استان تاکنون به همت این تشکل غیردولتی 206 زوج از خانواده ناشنوایان به خانه بخت رفته‌اند.

در هفته ای که گذشت هفته ای پر حادثه ای برای اهواز بود . سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز از وقوع 14 فقره حادثه خبر داد.هفت فقره اطفای حریق واحدهای مسکونی و تجاری، سه فقره واحد اداری،‌ یک مورد خودرو و سه مورد متفرقه اتفاق افتاده است.

در هفته ای که گذشت دو بنای تاریخی در شهرستان دزفول تخریب شد. صاحب یکی از مغازه‌های بازار قدیم دزفول توانسته با مجوز اداره میراث فرهنگی، مغازه خود را تخریب کند. این در حالی است که پرونده ثبت ملی بازار قدیم به اداره میراث فرهنگی داده شده است.

در هفته ای که گذشت شوشان: مصطفي محمد نجار وزير كشور با صدور تقديرنامه اي از زحمات حميد قناعتي رييس ستاد انتخابات خوزستان در برگزاري مرحله اول و دوم نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تقدير كرد.

در هفته ای که گذشت

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به شلمچه آمد. وی گفت : عمليات پاكسازي منطقه شلمچه كه در طول جنگ تحميلي به آلوده‌ترين منطقه جهان تبديل شده بود، با برنامه‌ريزي، تلاش و همت مركز مين‌زدايي كشور و گروه‌هاي عملياتي سپاه، ارتش و پيمانكاران بخش خصوصي تا پايان امسال به اتمام مي‌رسد.

در هفته ای که گذشت مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت که زنان نیکوکار خوزستانی مقام نخست کشور در ساخت و ساز مدرسه را دارند.

در هفته ای که گذشت عضو کودک مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، دیپلم افتخار هفتمین مسابقه بین‌المللی نقاشی «سرزمین مادری» بلاروس در سال 2012 را از آن خود کرد.

در هفته ای که گذشت به دلیل نبود آب در تنها غسالخانه بهبهان، دو میت بیش از یک ساعت بر زمین مانده و مراسم تشییع جنازه آنها با مشکل مواجه شد.

در هفته ای که گذشت زمزمه"لب کارون" با بداهه‌نوازی حسین علیزاده در اهواز شنیده شد. اجرای بداهه‌نوازی حسین علیزاده و پژمان حدادی برگزفته از تم موسیقی خوزستان با عنوان "لب کارون"،بهبودی نسبی حال استاد جلیل شهناز، اجرای اشعاری از پروین اعتصامی با صدای علیرضا عصار، حضور دوباره لوریس چکناوریان برای رهبری ارکستر مجلسی ارمنستان و... از مهمترین اخبار هنر موسیقی در هفته گذشته بود.

در هفته ای که گذشت وزیر نفت به اهواز آمد و دومین گردهمایی متخصصان جوان صنعت نفت با حضور رستم قاسمی وزیر نفت و مدیران ارشد مناطق نفت خیز جنوب ظهر امروز پنجشنبه برگزار شد.

در هفته ای که گذشت نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: ایران فقط تهران نیست ولی مسئولان هنگامی به فکر حل مشکل گرد و غبار می افتند که این پدیده به تهران برسد و باید چاره ای برای گرد و غبار اندیشیده شود.

در هفته ای که گذشت : با حکمی از سوی سیدمهدی ثمره هاشمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، محمد علی صنیعی نژاد به سمت سرپرست شرکت آبفای خوزستان منصوب شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار