شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶
احمدی نژاد می‌گفت باید 10 کارخانه و 50 هزار سانتریفیوژ بسازیم
ما می توانستیم در یکی دو مورد به توافق برسیم و نرسیدیم. اینکه چه دلیلی دارد 10 کارخانه و 50 هزار سانتریفیوژ بسازیم. مگر امکان‌پذیر و معقول است؟ ما یک کارخانه با 50 هزار سانتریفیوژ هم داشته باشیم، برای خیلی از نیازهای کشور جواب می دهد.
پیام نو: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که مدتی نیز در قامت دبیر شورای عالی امنیت ملی به عنوان مذاکره کننده ارشد پرونده هسته‌ای فعالیت می‌کرد اختلاف میان خود و محمود احمدی‌نژاد را اینگونه بیان کرد : من در کل اختلافات مدیریتی را حس می‌کردم، ایشان مسئولیت اجرایی کشور را داشتند و دلیلی نبود که مزاحم این قضیه باشیم.

به گزارش پیام نو، علی لاریجانی در گفتگو با ویژه نامه نوروزی شرق، اختلاف میان خود و محمود احمدی‌نژاد را در دورانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود اینگونه شرح داد: ما می توانستیم در یکی دو مورد به توافق برسیم و نرسیدیم. اینکه چه دلیلی دارد ۱۰ کارخانه و ۵۰ هزار سانتریفیوژ بسازیم. مگر امکان‌پذیر و معقول است؟ ما یک کارخانه با ۵۰ هزار سانتریفیوژ هم داشته باشیم، برای خیلی از نیازهای کشور جواب می دهد. به ویژه با در نظر گرفتن منابع اورانیوم، دلیلی ندارد یک حرفی بزنیم که از آن سوءاستفاده بشود و شدنی هم نباشد. الان آن ۱۰ کارخانه و سانترفیوژی که می‌گفتند، کو؟ هفت سال گذشته، مگر ما امروز ۱۰ کارخانه سانترفیوژ داریم؟ چرا خب باید چنین حرفی زده شود؟ سوال دیگر اینکه مگر مدیریت اقتصادی ما در هشت سال گذشته خیلی دقیق انجام شد؟ این سبک مدیریت دچار اشکال است. باید بدانیم اقتصاد علم است و عده‌ای باید بنشینند که تخصص لازم را داشته باشند و باید بتوانیم از منابع، بهترین استفاده را کنیم. ما ۷۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشتیم. اما آیا بهترین استفاده از این منابع مالی صورت گرفت؟ خب در مسئله هسته‌ای هم وقتی یک عده می‌نشینند و حرفی می‌زنند، یکهو نمی‌شود چیزی را جابجا کرد.

وی همچنین در خصوص کناره‌گیری‌اش از دبیری شورای عالی امنیت ملی، گفت: من در کل اختلافات مدیریتی را حس می‌کردم، ایشان مسئولیت اجرایی کشور را داشتند و دلیلی نبود که مزاحم این قضیه باشیم، چون در کشور فرسایش ایجاد می‌کرد. من هم نمی‌خواستم در جایی که اختیار کافی برای ادامه کار ندارم، مداخله‌ای داشته باشم. این پرونده هم پرونده‌ای نیست که بخواهیم مثل مغازه مبل سازی هر وقت که خواستیم تعطیلش کنیم. این موضوعی است که تکانه‌های زیادی داشت و ابعاد مختلف را باید در نظر گرفت و سنجید. با وجود این حرف ها من سهم طرف خارجی را در مسئله هسته‌ای و چالش به وجود آمده بیشتر می‌دانم، چون به اندازه کافی آمریکایی‌ها و دیگران شیطنت می‌کردند. مثل همان جنگ ۳۳ روزه که ما آن موقع در حال مذاکره بودیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار