شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
تفاوت رئیس جمهور سابق بودن در دولت احمدی‌نژاد و روحانی از زبان دو رئیس جمهور اسبق
هاشمی: در دولت گذشته نگرانی من این بود که دارد به انقلاب، کشور، مردم، اسلام، امام زمان(عج)، رهبری و تمام مقدسات آسیب می‌رسد که خون دل می‌خوردم/ خاتمی: در دولت سابق حتی محل یادمان ریاست جمهوری که متعلق به ملت بود، بسته شد.
پیام نو: هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی ، معتقدند میان رئیس جمهور سابق بودن در دو دولت احمدی نژاد و اکنون روحانی تفاوت‌های بسیاری وجود دارد؛ به گفته هاشمی تفاوتشان از زمین تا آسمان است.

به گزارش خبرنگار پیام نو، هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی در گفت‌و گو با ویژه‌نامه نوروزی شرق ، در پاسخ به این سوال که تفاوت رئیس جمهور سابق بودن در دوره محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد این گونه توضیح دادند:

سید محمد خاتمی در پاسخ به این سوال گفت: رئیس جمهور سابقی که من باشم، هیچ توقعی از هیچکس و هیچ جا و از جمله دولت آقای احمدی نژاد و نیز برادر عزیزم آقای دکتر روحانی نداشته و ندارم و حتی گلایه‌ای هم از وضع خود نداشته‌ام. هرچند معتقدم که مسوولان در هر رده‌ای که باشند سرمایه‌های انقلاب و کشورند و نظام و دولت موافق آن است که از این سرمایه در مسیر بهروزی مردم و کشور بهره‌ بگیرد. در دولت سابق حتی محل یادمان ریاست جمهوری که متعلق به ملت بود، بسته شد و حتی از دادن یک امتیاز برای پژوهشکده نیز از ما دریغ شد. خدا را سپاسگزارم که هیچ گاه دل به هیچ کمکی جز کمک خداوند نبسته‌ام و آنچه مرا خشنود می‌کند، رضایت خدا است و نیز آنچه به من توان و غرور(مثبت)و توانایی فعالیت کردن می‌دهد، محبت و عنایت مردم است که بحمدالله همچنان از آن برخوردارم.

اما هاشمی رفسنجانی تفاوت میان این دو دوره را به گونه‌ای دیگر بیان کرد و گفت: در هر دو دوره هم راحتی‌ خیال و هم نگرانی‌هایی است. البته نگرانی الان با خون‌دل خوردن آن دوره فرق می‌کند. در دولت گذشته نگرانی من این بود که دارد به انقلاب، کشور، مردم، اسلام، امام زمان(عج)، رهبری و تمام مقدسات آسیب می‌رسد که خون دل می‌خوردم. البته در آن شرایط نمی‌توانستیم کاری کنیم. در این شرایط نگرانی من طولانی شدن رسیدگی به مشکلات مردم است. تفاوت این دو دوره با یکدیگر مصداق آن شعر معروف است که: تفاوت از زمین تا آسمان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار