در كمال ناباوري، هفته گذشته شاهد برداشتن تابلوي بزرگ تعاوني هاي مسكن مهر واقع در اتوبان منتهي به چهارشير بوديم كه علت اين اقدام دستور مكتوب سازمان مسكن و شهرسازي عنوان شد.

"> اقدام عجیب سازمان راه و شهرسازی خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۸

در كمال ناباوري، هفته گذشته شاهد برداشتن تابلوي بزرگ تعاوني هاي مسكن مهر واقع در اتوبان منتهي به چهارشير بوديم كه علت اين اقدام دستور مكتوب سازمان مسكن و شهرسازي عنوان شد.

 

شوشان : روزنامه کیهان  در شماره هفته گذشته خود به قلم فاطمه زورمند به بررسی مسکن مهر اهواز پرداخت و نوشت : هر از چندي رسانه ها اخباري مبني بر تكميل پروژه هاي مسكن مهر در گوشه و كنار كشور و تحويل واحدهاي مسكوني به صاحبانشان دارد كه اين امر نشان از تحقق برنامه ريزي هاي صورت گرفته در موعد مقرر و اجراي قانونمند و اصولي اين پروژه ملي در آن مناطق دارد كه از قبل آن بسياري از هموطنان عزيزمان كه عموماً از قشر كم درآمد و فاقد مسكن جامعه هستند از بركات آنها بهره مند مي شوند.

اما متأسفانه از زمان آغاز اين طرح ملي در سال84 تاكنون به دليل عدم تحقق وعده هاي مسئولان و البته عدم برنامه ريزي صحيح و كارشناسي محل و تجهيزات و ساير جوانب امر اين طرح در اهواز نه تنها آغاز به كار نكرد، بلكه به حالت تعليق درآمد و مسكوت ماند و بسياري از متقاضيان دردمند فاقد مسكن كه به اميد يافتن سرپناهي در اين طرح عظيم ملي ثبت نام كرده و در قالب تعاوني ها اقدام به سرمايه گذاري كردند به خاطر بعد مسافت دو محل تعيين شده براي احداث مسكن مهر تحت عنوان هاي شيرين شهر و شهر رامين و همچنين فقدان هرگونه امكانات اعم از تأسيساتي، رفاهي، شهري و...، اساساً از ادامه دادن اين راه كه راهي بيهوده به نظر مي آمد صرف نظر كردند و در انتظار تجديدنظر مسئولين هستند تا شايد از پس اين تجديدنظر تغييراتي اساسي در سياستگذاري طرح ملي مسكن مهر در اهواز صورت گيرد.

قطعاً خانواده اي كه به زحمت توانسته با گرفتن وام و مقروض شدن وجوه مورد نياز تأمين يك مسكن را فراهم كند قادر نيست از فاصله 30كيلومتري اهواز براي كار يا امرار معاش يا امكانات تحصيلي فرزندان و يا هر كار ديگري به اهواز سفر كند و اين خود يك هزينه مضاعف بر دوش او خواهد بود.

اما از همه نقاط تاريك طرح مسكن مهر در اهواز كه بگذريم اخيراً باخبر شديم یکی ئاز سازمان ها اقدام به برداشتن تابلوي تعاوني هاي مسكن مهر اهواز كرده است.

اما در همين اثنا محمود شهبازي مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي مسكن مهر كلان شهر اهواز در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: بيش از 10هزار نفر از همشهريان فاقد مسكن در مناطق بعضاً محروم نظير خزامي، مهديس و كيان شهر با اعتقاد به صحت موضوع اقدام به عضويت در تعاوني ها و پرداخت وديعه مورد درخواست كردند اما متأسفانه آن گونه كه در استان هاي ديگر مورد تشويق قرار گرفت، در اهواز به طرق مختلف در مقابل اين پروژه سنگ اندازي و مقاومت شد، كه تنها راه حل اعتراض و شكوائيه را براي مردم و مسئولين تعاوني ها برجاي گذاشت.

وي در ادامه افزود: با همه اين اوصاف در كمال ناباوري، هفته گذشته شاهد برداشتن تابلوي بزرگ تعاوني هاي مسكن مهر واقع در اتوبان منتهي به چهارشير بوديم كه علت اين اقدام دستور مكتوب سازمان مسكن و شهرسازي عنوان شد.

شهبازي اظهار داشت: از بدو خريد زمين از مالك مطابق اسناد و مدارك موجود حدود يكصدوپنجاه ميليون تومان در قالب هاي گوناگون عوارض به شهرداري مذكور پرداخت شده است.

سؤالي كه اكنون مطرح است اينكه آيا اين اقدام در حيطه وظايف شهرداري تعريف شده و آيا مسكن و شهرسازي اجازه صدور چنين حكم يا دستوري به شهرداري براي تصرف اموال مردم و تخريب تابلوي تعاوني هاي مسكن مهر را داشته است؟ وي تصريح كرد: باتوجه به رهنمود رهبر انقلاب درخصوص حمايت از كار و سرمايه ايراني و همچنين مصوبات دولت در خصوص ساخت و ساز براي نيازمندان و اقشار فاقد مسكن اين اقدام شهرداري و مسكن و شهرسازي را تضييع آشكار حقوق مردم دانسته و از مسئولين ذي ربط خواستار رسيدگي به مشكل پيش آمده هستيم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار