شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
شهردار آبادان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه، "سوگواره یاس کبود" با هدف بزرگداشت این ایام و آشنایی بیش از پیش علاقه مندان و ارادتمندان بانوی اسلام حضرت زهراء (س) برگزار می‌شود.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی و امور فرهنگی ستاد نوروزی شهرداری آبادان، محمودرضا شیرازی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کنیم»، تلاش و توان ما این است که در این راه از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده تا فرهنگ‌سازی خوبی برای این مسأله مهم انجام شود.
وی افزود: شهرداری و شورا در کنار هم نسبت به ایام فاطمیه توجه ویژه ای دارند و وظیفه همه ما شیعیان است تا رسالت فرهنگ خود را در ایام فاطمیه انجام و از ارزش های دینی خود دفاع کنیم که مهمترین مقابله با فرهنگ غرب است.
شهردار آبادان، زمان آغاز این سوگواره را فاطمیه دوم عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری مراسم تعزیه، مداحی، تواشیح و... از جمله برنامه هایی است که شهرداری در این سوگواره از 9 الی 14 فروردین به اجرا در خواهد آورد.
شیرازی، تکریم ایام فاطمیه را بر همگان لازم دانست و بیان داشت: اسلام دین فطرت است که هم بر شادی و هم بر حزن و اندوه در جای خود تاکید می کند بنابراین باید در شادی ها و غم ها، خود را با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تنظیم کنیم.
وی با اشاره به برنامه های شهرداری در ایام نوروز گفت: امسال با توجه به در پیش بودن ایام فاطمیه، جنگ شادی برگزار نشد و فقط در راستای پاسداشت فرهنگ ایرانی اسلامی اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگ و آداب اقوام ایرانی در پارک بازسازی نمودیم که با استقبال بسیار خوب هموطنان و شهروندان نیز رو به رو شد. 
مدیر ارشد شهری آبادان تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال فضای بوستان بازسازی و اجرای برنامه های آیینی در آن مورد استقبال واقع شده، سوگواره یاس کبود را هم در این بوستان بزرگ برگزار می کنیم و از عموم شهروندان و مسافران نوروزی برای حضور در این برنامه فرهنگی و معنوی دعوت می نمایم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار