شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
شهردار آبادان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس 80 پرتره از شهدا در مبادی ورودی شهر نصب شده است.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی و امور فرهنگی ستاد نوروزی شهرداری آبادان، محمودرضا شیرازی با بیان این مطلب افزود: در سالیان اخیر تعداد زیادی از تصاویر و تندیس شهدا در سطح شهر نصب شده و از مهم ترین اهداف شهرداری توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است تا نسل های آینده نیز با ارزش های هشت سال دفاع مقدس آشنا شده و مانوس شوند .
وی یادآور میشود: زنده نگه داشتن یاد شهیدان برای عموم شهروندان قابلیت و اثرات فوق العاده ای دارد و دائما این تذکر را می دهد که امنیت وآسایش و پیشرفت های علمی کشورمان از ثمرات اهدای خون آنهاست .
وی تصریح کرد: جدیدترین فعالیت شهرداری در بحث معرفی شهدای دفاع مقدس، نصب 80 پرتره در مبادی ورودی شهر آبادان است که بدین منظور 30 پرتره در بلوار مرزداران (آبادان ـ اروندکنار)، 30 پرتره در بلوار آزادی (آبادان ـ خرمشهر) و 20 پرتره در ابتدای جاده آبادان ـ اهواز جانمایی و نصب شده اند.
شیرازی افزود: اين تابلوها به صورت يك شكل و از جنس فلكسي تهيه شده که دو روی آن مزین به پرتره شهداست و نورپردازی آن جهت روشنایی در شب نیز صورت گرفته است.
شهردار آبادان تاکید کرد: نصب تصاویر و پرتره شهدا در جاودانگی شهیدان که در راه رسیدن به کمال والای انسانی و برای دفاع از ناموس و دین خود جان خود را فدا کردند، تاثیر بسیاری دارد چرا که با دیدن تصاویر شهدا مردم همیشه یاد آنها خواهند بود .
شیرازی خاطر نشان کرد: در حال حاضر چندین المان در سطح شهر وجود دارد که برخی از این تندیس ها مخصوص شهداست، از جمله سردیس سرداران شهید جنب آبنمای کلیسا، سردیس شهدای محوری در بلوار دانشگاه، نخل و محراب در میدان انقلاب و... که موجب ماندگاری شهدا می شود .
وی ادامه داد: یکی از راهکارهای اساسی برای شناساندن شخصیت شهدا به نسل امروز اجراي چنين فعاليت‌هايي چون ساخت تنديس‌ها، تابلوها و نامگذاري خيابان‌ها به نام شهداست که در سالیان اخیر با همت شهرداری و در راستاي گراميداشت ياد و خاطره آن بزرگواران افزایش چشمگیری داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار