اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
هاشمی رفسنجانی:در هشت سال گذشته،به خاطر رفتار نادرست در سیاست خارجی و در سیاست داخلی هم از درون دچار مشکل شدیم و نیروهای کیفی منزوی بودند،به جایی رسیدیم که تحریم ها دو راه تسلیم و جنگ را پیش روی کشور گذاشته بود.

 پیام نو: آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد است که تحریم ها مهمترین تهدیدی هستند که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار پیام نو آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی در این مصاحبه و در در پاسخ به این پرسش که «… در دوره ای{دوره احمدی نژاد} عقبگرد داشتیم و الان از آن پیچ گدشتیم. جدی ترین تهدید نظام را چه موضوعاتی و مواردی می دانید؟» پاسخ داد: «بعد از جنگ خطر عمده یی جز مسائل بازسازی ویرانه های جنگ و سازندگی کشور از لحاظ منابع و اقتصاد داخلی نداشتیم،اما در هشت سال گذشته،به خاطر رفتار ندرست در سیاست خارجی و در سیاست داخلی هم از درون دچار مشکل شدیم و نیروهای کیفی منزوی بودند،به جایی رسیدیم که تحریم ها دو راه تسلیم و جنگ را پیش روی کشور گذاشته بود.درجای دیگری چنین تحریم هایی علیه کشور ندیدم.جز در آفریقای جنوبی که وقتی تحریم شد دولتش را که قوی بود،ساقط کردند. عراق هم نمونه دیگری بود که به نفت در برابر غذا رسید،می خواستند تحریم ها علیه ما را نیز بیشتر کنند و همه راه ها را ببندند. اختلاف داخلی را هم می دانستید که چگونه بود.وافعا کشور در مسیر خطرناکی پیش می رفت که تسلیم یا جنگ بود.»

وی افروده است: «فعلا از آن خطر گذشتیم. ادامه کار به مذاکرات بستگی دارد. اگر طرف های ما حسن نیت داشته باشند و حقیقتا بخواهند ما به طرف تسلیحات هسته یی نرویم،مشکلی پیش نمی آید.چون ما نمی خواستیم برویم. به زودی هم می فهمند البته خیلی ها می دانند ولی دست بر نمی دارند. اگر به این قانع باشند،به ادامه مذاکرات خوشبین هستم. اگر آنها اهداف دیگری داشته باشند و بخواهند امتیازات ناحقی بگیرند و وارد حوزه های دیگری غیر از مسائل هسته یی شوند،دوباره به بن بست می رسیم،به خصوص افراطی های قدیمی در داخل به جان مردم می افتند. چون دنبال این هستند که تیم مذاکره کننده ما به لکنت بیفتد و روحیه آنها با حرف ها و تهمت ها و تبلیغاتی که دارند،بکشند.»

هاشمی رفسنجانی در این مصاحبه که با ویژه نامه نوروزی اعتماد انجام شده است، می گوید:«اگر بتوانیم از مذاکرات بدون دادن امتیازات بیجا،حق خود را بگیریم و مقررات بین المللی را دو طرفه رعایت کنیم،خطر می گذرد. ما که می خواهیم قوانین بین المللی را مراعات کنیم.دربحث هسته یی در هیچ نقطه یی کاری بر خلاف مقررات جهانی نکرده ایم. باید حق ما را بدهند.خط فعلی ما این است. اگر دشمنان ما که می خواستند این کار را بکنند،با همان خصومت حرف بزنند،کار مشکل می شود ولی اگر احساس کنند ایران می خواهد در یک مسیر قانونی حرکت کند و حسن نیت هم داشته باشند،همه مسائل حل شود.»
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سیدسبحان موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
comment
0
0
comment زنده با سردار سازندگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار