شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۶

رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان گفت: برای تک نوبته کردن مدارس این شهرستان به 66 واحد آموزشی جدید نیازمندیم.

به گزارش فارس ، علی فاکر صبح امروز در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در تالار معلم این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پس از اعلام برنامه‌های جدید وزارت آموزش و پرورش و تصویب تحول بنیادی در این سازمان، رویکرد جدیدی در آن شکل گرفته و طرح‌های مختلفی در دست اجرا است که هرکدام قانون و مقررات خاص خود را داشته و نیازمند به امکانات وسیعی است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش از جمله جاهایی است که جز با مشارکت مردم امکان اداره آن وجود ندارد، افزود: امروز بیش از گذشته به وجود خیرین نیاز است و اگر خیرین، انجمن اولیا و مربیان، مردم خوب و خیر و توجه بخش‌های دیگر و مختلف شهرستان نبودند، شاید امروز در ابتدایی‌ترین کارهای مدارس نیز مانده بودیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح 3‌-‌3‌‌-6 از مهرماه سال تحصیلی جدید در مدارس اجرا می‌شود، نیازمند ساخت و ساز‌های جدیدی در برخی مدارس هستیم.

وی ادامه داد: برای مثال در شلوغ‌ترین مدرسه ابتدایی شهر، یعنی مدرسه شهید نهایی امسال ثبت‌نام از دانش‌آموزان کلاس اولی صورت نمی‌گیرد زیرا پایه‌های پنجم به پایه ششم رفته و کلاسی برای جای دادن دانش‌آموزان جدید در این مدرسه نداریم.

فاکر با بیان اینکه بالغ بر 66 فضای آموزشی در سطح این شهرستان کمبود داریم، بیان کرد: این میزان نیاز کنونی ما بوده و در سال‌های آینده و با رشد جمعیت به طور قطع این میزان افزایش خواهد کرد و خیرین همیشه در صحنه ما بیش از گذشته، گره کمبودهای ما را باز خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: به لطف تلاش‌های همه دست‌اندرکاران مجمع خیرین مدرسه‌ساز بهبهان، تاکنون کارها به خوبی پیش رفته و امسال نیز تعهد هشت آموزشگاه جدید، چهار نمازخانه، یک درمانگاه تخصصی، قرارداد صلح 20 هزار مترمربع اراضی متعلق به آموزش و پرورش و تعداد بسیار زیادی از اقلام موردنیاز از جمله کولر و آب‌سردکن را داده‌ایم.

رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان در خصوص املاک اهدایی از سوی خیرین نیز گفت: 3 باب منزل مسکونی در بهبهان و یک باب منزل مسکونی در تهران به مجمع خیرین مدرسه‌ساز اهدا شده که این منازل به فروش رسیده و درآمد حاصل از آن صرف مدرسه‌سازی می‌شود.

وی در پایان ضمن اشاره به برخی موفقیت‌های دانش‌آموزان بهبهان در میادین علمی کشور خطاب به خیرین مدرسه‌ساز این شهرستان گفت: هر کس لیاقت خرج سرمایه خود در کارهای خیر را نداشته و به همین دلیل شما جزء برگزیدگان خداوند هستید که من و امثال من باید دست تک تک شما خیرین بزرگ را ببوسند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار