شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از پذیرش یک میلیون و 686 هزار و 220 نفر روز در قالب 168 هزار و 192 خانوار مهمان نوروزی در ستاد اسکان آموزش و پرورش استان خبر داد.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از پذیرش یک میلیون و 686 هزار و 220 نفر روز در قالب 168 هزار و 192 خانوار مهمان نوروزی در ستاد اسکان آموزش و پرورش استان خبر داد.

محمد تقی زاده  با اعلام این خبر اظهار کرد: از اکثر ظرفیتهای موجود شهری اعم از مراکز شبانه روزی، خوابگاهها، مدارس، مراکز رفاهی، دانشگاه فرهنگیان، آموزشکده های فنی، اردوگاهها، مدارس سمپاد و هوشمند برای اسکان مهمانان نوروزی استفاده شد.

وی با تأکید بر اینکه بحث کیفیت در ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان برای ما از اهمیت بیشتری نسبت به کمیت برخوردار است، افزود: از تعداد یک هزار و 136مدرسه و ده هزار و 531 کلاس برای اسکان مهمانان نوروزی استفاده شد که از این تعداد 350 کلاس ویژه، دو هزار و 150کلاس درجه یک، چهار هزار و 31 کلاس درجه دو و چهار هزار کلاس درجه سه بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: غرفه های موادغذایی، میوه، نمایشگاه کتاب، محصولات فرهنگی، آب جوش، آب سرد و پخت نان در محل ستاد اسکان و مدارس مجری طرح فعال بودند و همچنین تعداد هزار و 100چشمه حمام در ایام تعطیلات نوروزی در مدارس مجری طرح مورد استفاده قرار گرفت.

تقی زاده با اشاره به توزیع چهار هزار و 500 بروشور حاوی اطلاعات ضروری و نقاط گردشگری و نشانی ستادهای اسکان بین مسافرین نوروزی گفت: 25 هزار پیامک از طریق سامانه پذیرش ستاد اسکان شامل پیام خوش آمد و نکات ضروری برای مهمانان نوروزی ارسال کردیم و از شروع فعالیت ستاد تا پایان کار تعداد 176جلسه توجیهی برای عوامل ستادی، اجرایی و نظارتی تشکیل شد.

وی یادآور شد: نوروز امسال با ایام فاطمیه تقارن پیدا کرد که تمام تلاش ها انجام شد تا با انجام اموری مانند نوحه و روضه خوانی، نصب پلاکارد و برگزاری مراسمات سخنرانی مذهبی حرمت این ایام به خوبی در کنار شادی ایام نوروز حفظ شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اذعان کرد: خوزستان در طول تاریخ معاصر در جنگ های جهانی اول و دوم نقش مؤثری داشته است و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز بار سنگینی برعهده داشته است بنابراین مسافرین وقتی وارد این منطقه می شوند باید با پیشینه تاریخی، ملی و دینی کشور خود در خوزستان بیشتر آشنا شوند و بدانند جوان های ما در اکثر مناطق این استان رشادت های فراوانی را انجام داده اند، بنابراین مسافرین باید این فرهنگ ایثار و شهادت را به سایر مناطق انتقال دهند و به عنوان شکل گیری بخش مهمی از تاریخ کشور در این منطقه شناخت بهتری پیدا کنند.

تقی زاده عنوان کرد: در پایان فعالیت این ستاد ضمن تشکر از تلاش مسئولین استانداری، فرمانداران، شهرداران، نیروی انتظامی و رؤسای مناطق و نواحی استان از سه هزار عوامل اجرایی ستاد تقدیر خواهیم کرد و در این تقدیرها سرایداران مدارس که از سفر خود گذشتند و فعالیت فراوانی داشتند نیز فراموش نمی شود.

وی در پایان با اشاره به فعالیت سیزده مرکز رفاهی و هشت مرکز درمانی فرهنگیان درایام نوروز گفت: از تمامی مسئولین وزارت آموزش و پرورش، مسئولین استانی و محلی به ویژه برخی نمایندگان مجلس و فرماندار شهرستان اهواز که از روند فعالیت این ستاد بازدید داشته اند نیز صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد اسکان آموزش و پرورش استان خوزستان از طریق جرائد، سایت های خبر رسانی استانی و صدای خوزستان به مسافرین نوروزی اطلاع رسانی کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار