اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
اختیارات فراقانونی برخی دستگاه های اجرایی ومقررات غیر اصولی بازنشستگی پیش از موعد مشکل آفرین شده است
معاون برنامه ریزی و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: اختیارات فراقانونی برخی دستگاه های اجرایی ومقررات غیر اصولی بازنشستگی پیش از موعد مشکل آفرین شده است

علی عماد عنوان کرد: بدون شک جابه جایی پایه های قدرت از قدرت های نظامی و اقتصادی به قدرت دانایی، نظم جهانی را با تحولات اساسی مواجه کرده است. بنیادهای اجتماعی اقتصادی در جریان سازماندهی های جدید دستخوش تغییر شده اند بنابر این لازمه بهره برداری از فرصت ها آمادگی رویارویی با تغییرات است.

وی افزود: بخشی نگری، روزمره مداری، تحول گریزی و مشارکت ناپذیری، تجربه گرایی سنتی، تعهد پذیر و مستعد تحول بودن از جمله ویژگی های وضع موجود نظام اداری است.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی استانداری خوزستان اظهار کرد: با توجه به ویژگی های مذکور در بخش دولتی نارسایی هایی مانند گستردگی بیش از حد و اندازه دولت و تقسیمات کشوری و افزایش بیش از اندازه مناصب مدیریتی به وجود آمده است به گونه ای که ادارات کل و وزارت خانه ها از چهار هزار و 140 اداره کل به یک میلیون و هزار و 79 اداره رسیده است و معاونان ادارات کل نیز از هشت هزار و 694 به 21 هزار رسیده است.

عماد خاطر نشان کرد: در بخش توسعه الکترونیک نیز در زمینه آشنایی ناکافی مدیران، کارکنان و مردم با مباحث فناوری اطلاعات و ارتباطات و فقدان نقشه راه و برنامه منسج، برای تحقق دولت الکترونیک نارسایی هایی به وجود آمد است.

وی ادامه داد: در بخش خدمات عمومی نیز مشکلاتی مانند کیفیت پایین خدمات در بخش دولتی و قیمت تمام شده بالاتر از خدمات مشابه در بخش خصوصی، انحصار بخش وسیعی از خدمات به بخش دولتی به دلیل تعرفه رایگان و یا ارزانتر از بخش خصوصی به واسطه پرداخت بودجه دولتی به روش تامین هزینه و فرایند تولید وجود دارد.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: نیروی انسانی نیز بخش اعظم بودجه دولت را در چند سال اخیر به خود اختصاص داده است، استخدام بیش از حد قانونی، اثر بخشی پایین دوره آموزشی کارکنان، اختیارات فراقانونی بعضی دستگاه های اجرایی و مقررات غیر اصولی در بازنشستگی های زودرس مشکلاتی را به وجود آورده است.

عماد اظهار کرد: در بخش فناوری مدیریتی و فرهنگ سازمانی نیز با چالش هایی از جمله فقدان برنامه عملیاتی دستگاه ها برای ارتقا سلامت اداری، ناکافی بودن برنامه صیانت از حقوق مردم و ارباب رجوع ها، کم توجهی نسبت به اعمال نظارت و ارزیابی مدیرتی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: وجود این چالش ها در بخش ها مختلف موجب شده روند بازنشگستگی در 20 سال اخیر رشد 100 درصدی داشته باشد که در کنار این مشکلات و چالش ها بیانات روشنگر رهبری، قانون اجرای ساسیت های کلی اصل 44 قانون اساسی، قانون مدیریت خدمات کشوری و دسترسی به اطلاعات جهانی می تواند نقاط قوتی محسوب شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار