شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
به مناسبت شهادت صديقه كبري(س) دخت گرانقدر نبي مكرم اسلام ، از سوي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز براي پنجمين سال متوالي مراسم سوگواري با نام (( آسمان كبود)) برگزار شد.

به گزارش سايت شهرداري اهواز، به مناسبت ايام شهادت حضرت زهرا(س) مراسمي به مدت 3 شب در محل بلوار ساحلي كيانپارس برگزار گرديد. اين مراسم كه با تعزيه و مداحي همراه بود و با استقبال بسيار خوب عزاداران فاطمي مواجه گرديد، براي پنجمين سال متوالي است كه از سوي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري برگزار مي شود. در اين مراسم نمايش تعزيه اي از زندگي حضرت فاطمه (س) از بدو تولد تا شهادت به اجرا در آمد. همچنين در بخش پاياني از مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) براي مداحي دعوت به عمل آمده بود.

يكي از بخشهاي ويژه اين مراسم ساخت نمادين كوچه هاي بني هاشم، خانه حضرت فاطمه(س)، مسجد پيامبر، قبرستان بقيع و خانه هاي اصحاب پيامبر(ص) بود كه به شكلي هنرمندانه و جذاب و با نور پردازي ويژه و استفاده از نخلهاي طبيعي طراحي شده بود. همچنين با حضور شهروندان و بازديد از اين سازه نمادين راوياني به روايتگري در خصوص زندگي ساده حضرت فاطمه (س) و حضرت علي (ع) مي پرداختند.

اين مراسم سوگواري كه از 12 فروردين هر شب ساعت 20:30 دقيقه برگزار شد با حضور هزاران نفر از شهروندان اهوازي و مهمانان نوروزي همراه بود.

امير آهن جان سرپرست معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري در خصوص برگزاري اين مراسم گفت: در معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري سعي داريم با استفاده از زبان گوياي هنر مفاهيم اخلاقي و سيره زندگي اهل بيت(ع) را به شهروندان منتقل كنيم و زندگي ايشان را الگوي زندگي خويش قرار دهيم.

وي در خصوص طراحي سازه نمادين شهر مدينه گفت: اين طراحي طبق روايات و با تاييديه علما طراحي و ساخته شده كه شامل بخشهاي مختلفي از شهر مدينه است.

آهن جان در پايان گفت: رويكرد معاونت فرهنگي در سال93 و با توجه به بيانات مقام معظم رهبري در راستاي ترويج فعاليتهاي فرهنگي و هنري در شهر اهواز است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار