اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان به تشریح اقدامات انجام شده در سال گذشته پرداخت.

سیدکریم سیدنور با نثار درود به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس و ادای احترام به روح پر فتوح بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره و ادای احترام به مقام معظم رهبری، آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید و جناب آقای دکتر روحانی داشت و همچنین در ابتدا از حمایت بی دریغ استاندار محترم خوزستان تشکر کرد.

وی با بیان این که نظارت یکی از اصول پنجگانه لازم الاجرا است و هیچ سیستم و سازمانی بدون کنترل و نظارت به اهداف خود دسترسی پیدا نمی کند، اظهارکرد: دفاتر ارزیابی عملکرد چه در گذشته که با عنوان دفاتر ارزشیابی فعالیت داشت و چه در زمان حاضر که با عنوان دفاتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی فعالیت می کند همواره به عنوان بازوی نظارتی استانداران نقش سازنده ای در سیر تحول و کنترل بر اجرای صحیح قوانین و مقررات در قالب بازرسی های دوره ای و موردی از دستگاههای اجرایی بر عهده داشته است.

سیدنور با بیان این که دفاتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی و استانداران با توجه به سیاست های کلان بخشی و منطقه ای برنامه نظارت را دارند و متعاقب آن دفاتر مذکور وظایف خطیر خود را در آن چهارچوب دنبال می کنند، ادامه داد: ولی با بکارگیری نظرات و پیشنهادات دفاتر ارزیابی در برنامه ریزی ها و شناخت نقاط قوت موجود و در نهایت شناخت و ارزیابی عملکرد مدیران در دستگاههای اجرایی در خلال بازرسی های انجام یافته و اعمال نظرات و پیشنهادات دفاتر ارزیابی عملکرد منجر به تشویق مدیران با عملکرد مثبت و توبیخ مدیران کم کار، اثربخشی خاص خود را در سازمان ها به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان افزود: در حال حاضر ۳۰ فقره پرونده اعم از حقوقی و کیفری در محاکم قضایی مطرح و در دست رسیدگی است. تعداد ۱۴۵ فقره پرونده در دیوان عدالت اداری کارمندان دولت در مواردی مانند تبدیل وضعیت استخدامی، سنوات، بیمه و غیره مطرح است؛ همچنین تعداد ۳۰ فقره پرونده در هیأت های بدوی و حل اختلاف در اداره کار و امور اجتماعی موجود است.

سیدنور تصریح کرد: از جمله صلاحیت های امور حقوقی رفع اختلاف بین دستگاههای اجرایی استان از طریق ساز و کارهای داخلی قوه مجریه به استناد آئین نامه مربوط است که تاکنون تعداد ۱۱۸ پرونده تشکیل و از این تعداد ۴۵ پرونده مختومه و ۷۳ فقره در جریان است. امور حقوقی اقدام به تشکیل بانک اطلاعات سرمایه های حقوقی دستگاه های اجرایی استان کرده که آمار این بانک شامل ۲۲۸ نفر است.

وی ادامه داد: بر اساس بانک اطلاعات حقوقی و مصوبه چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاههای اجرایی استان با حضور دکتر امین زاده معاونت حقوقی رئیس جمهور و رئیس کل دادگستری استان مقرر شد کارت شناسایی تردد کارشناسان حقوقی تهیه شود که این موضوع در مراحل پایانی است.

مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان با بیان این که تعداد ۱۰۶ فقره کارت و گواهی تأیید صلاحیت (رتبه بندی) کارشناسان حقوقی دستگاه های اجرایی استان صادر و تحویل شده است، افزود: بر اساس شیوه نامه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاههای اجرایی تاکنون تعداد ۴ جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی با حضور مهمانان ویژه اساتید دانشگاه تشکیل شده است.

وی با ارائه خلاصه ای از عملکرد بازرسی استان اظهار کرد: تنظیم و اجرای برنامه بازرسی به صورت دوره ای از دستگاه های تابعه استانداری در شهرستانها و ارائه گزارش از سوی بازرسان اعزامی، بازرسی موردی برحسب ضرورت، بررسی و رسیدگی به تخلفات بعضی از شهرداری ها و فرمانداری ها و ارسال گزارش لازم به مراجع ذیصلاح و نیز رسیدگی به شکایات گزارش شده از سوی دستگاه ها و افراد حقیقی و همچنین دعوت از بعضی مسئولان به منظور بررسی مورد شکایت از جمله برنامه های انجام شده است. همچنین بازرسان بعضی از شهرستان ها در خصوص پاره ای از مسایل مهم مانند اعزام زائران عتبات به ویژه در ایام محرم و اربعین حسینی که از طریق مرز شلمچه و چذابه صورت گرفت، پیگیری و فعال شد.

سیدنور ادامه داد: انجام مکاتبات مستمر و متعدد با دستگاهها و موسسات دولتی و غیر دولتی در خصوص رفع مشکلات سازمان ها و شهروندان، ارتباط با بازرسان شهرستانها به منظور توجیه و گزارش گیری از حوزه عملکرد و یا ارجاع موضوع جهت پیگیری و همچنین ارزیابی عملکرد، ملاقات روزانه و مستمر با مراجعان حضوری و رسیدگی به شکایات و درخواست آنان حسب دستور استاندار از دیگر برنامه های انجام شده بود.

مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان در خصوص بررسی و رسیدگی به وضعیت و مشکلات اهالی روستای آب ماهیک اظهار کرد: در این خصوص طی سه مرحله اقداماتی صورت گرفت به گونه ای که درابتدا با حضور در منطقه و مذاکره با یوسفی نماینده روستا، مشکلات و درخواست ایشان و چگونگی حل و پاسخ لازم به آنها بررسی شد.

وی با اشاره به تشکیل شورای تامین شهرستان لالی و بررسی و بازدید میدانی از منطقه بیان کرد:  در این شورا مقرر شد، از سوی سپاه پاسداران یک فروند قایق جهت تردد دامداران روستا در روز و ساعات خاص تهیه و هزینه لازم از سوی مدیریت سد گتوند پرداخت شود. همچنین موافقت شد که نماینده آب نیرو نسبت به تجدید نظر در مبلغ خسارات تعیین شده با نظر مساعد و ارفاق اقدام بعمل آورد که در این راستا ضمن توافق و رضایت روستائیان خسارت ۲۵ نفر با اضافات لازم پرداخت شود.

سیدنور اضافه کرد: در جلسه ای با حضور فرماندار لالی و نماینده روستائیان مقرر شد مدیریت سد نسبت به جاده سازی و ایجاد مسیرهای ارتباطی با جدیت اقدام نماید؛ همچنین با حضور نمایندگان فنی و حقوقی فرمانداری باتفاق روستائیان جهت دریافت خسارت وارده به نماینده شرکت آب و نیرو مستقر در سد مراجعه کنند. در صورت عدم توافق، افراد جهت احقاق حق مورد ادعا از طریق مراجع ذیصلاح و دادگستری اقدام کنند.

مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان گفت: تشکیل جلسه فی مابین شرکت های آبفای اهواز و آب روستایی در مورد رفع مشکل آب شرب روستاهای اطراف ملاشیه، تشکیل جلسه با حضور اداره کل شیلات استان و آقای دهکردی از سازمان آّب و برق خوزستان در مورد رفع مشکلات تأمین آب حوضچه های پرورش ماهی، تشکیل جلسه با حضور فرماندار کارون، شهردار و شرکت آبفای اهواز در مورد تأمین آب شرب منطقه کوت سید صالح از توابع شهرستان کارون، تشکیل جلسه فی مابین سازمان آب و برق خوزستان و شرکت توسعه نیشکر استان در خصوص مطالبات ناشی از خسارات وارده به محصولات نیشکر را از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به عملکرد مرکز سامد گفت: در راستای توسعه و تعمیق ارتباطات مردمی، مرکز ارتباط مردم و دولت بستری مناسب برای برقراری ارتباطات مردمی آسان، سریع و دوسویه ایجاد کرده است. این مرکز از طرق مختلفی با مردم ارتباط برقرار کرده و تقاضاهای مردم را دریافت می کند. پس از دریافت پیام‌های مردمی، موارد دریافتی بررسی و به مراجع ذی‌ربط به منظور بررسی و پاسخگویی ارسال می‌شود. در نهایت نتایج اقدامات انجام شده بر روی تقاضاهای مردمی در سیستم سامد ثبت و ذخیره می‌شود.

مدیرکل بازرسی و حقوقی استانداری خوزستان مجموع پیام های دریافتی در ۶ ماه دوم سال ۹۲ را ۴۴ هزار و ۶۲۳ مورد اعلام کرد که از این تعداد ۴۴ درصد مربوط به نامه های مردمی است که از طریق سفر استانی دریافت شده است.

سیدنور در ادامه با بیان این که ۴۰ درصد پیام ها از طریق مراجعه حضوری، ۱۰ درصد از طریق تماس تلفنی، ۱۱ درصد از طریق پستی و ۲ درصد از طریق پیام صوتی ضبط شده است، تعداد تماس موفق در سه روزه سفر دور اول دولت یازدهم ۲۳ هزار و ۹۸ تماس اعلام کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار