شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۷۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
نامه محمد باقر شریعتی نماینده مردم بهبهان و آغاجاری به رئیس جمهور برای تاسیس سازمان ملی مبارزه با ریزگردها
نامه محمد باقر شریعتی نماینده مردم بهبهان و آغاجاری به رئیس جمهور برای تاسیس سازمان ملی مبارزه با ریزگردها
عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه مسئولان سازمان محیط زیست به عنوان متولی اصلی مبارزه با ریزگردها تاکنون برای مهاراین معضل زیست محیطی اقدام خاصی انجام نداده است،از ارسال نامه ای به رئیس جمهور و پیشنهاد تاسیس سازمان ملی مبارزه با ریزگردها خبرداد.

محمد باقر شریعتی با بیان اینکه سازمان محیط زیست به عنوان متولی اصلی مبارزه  با گردوغبارو مهار ریزگردها بعداز گذشت چند سال از بروز این معضل اقدام اثرگذاری انجام نداده است، گفت: مسئولان این سازمان طی این سالها بیشتر به سمت اقدامات شعاری حرکت کرده اند وبرای مهار ریزگردها اقدام موثری انجام نداده اند.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات سازمان محیط زیست برای مبارزه با گردوغبار و مهار ریزگردها به انجام چند مصاحبه و برگزاری نشست در کشور عراق ختم شده است، افزود: در حالی که متولی اصلی مبارزه با گردوغبار سازمان محیط زیست است، تا کنون اقدام اثرگذاری از سوی این سازمان در این راستا انجام نگرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به آغاز فصل بهار و در پیش رو داشتن فصل تابستان تصریح کرد، در این دوره از سال بروز گردوغبار و خسارت های ناشی از آن تشدید می شود بنابراین باید هرچه سریعتر اقدام کاربردی و عملیاتی در این باره صورت گیرد.

شریعتی با تاکید بر اینکه پیگیری مشکلات و خواسته های مردم یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس است، گفت: با توجه به آثار زیانبار پدیده گردوغبار و اخلال بوجود آمده ناشی از این معضل در زندگی روزمره مردم ، با ارسال نامه ای به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم تا یک سازمان ملی و مستقل برای مبارزه با گردوغبار تاسیس شود.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس با بیان اینکه امروز دیگر نمی توان گفت فقط استانهای ایلام و خوزستان با معضل گرد و غبار دست به گریبان هستند، تصریح کرد: ۲۲ استان کشور از پدیده گردوغبار و خسارتهای ناشی از آن رنج می برند که اگر هرچه سریعتر اقدام لازم برای رفع این معضل صورت نگیرد تعطیلی حتی یک روز کشور بر اثر ریزگردها آثار زیانباری در حوزه تولید و توسعه به دنبال خواهد داشت.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنفس در هوای سالم از طبیعی ترین حقوق ملت است، گفت: امیدواریم دولت با پیشنهاد تاسیس سازمان ملی مبارزه با گردوغبار موافقت کرده و هر چه سریعتر اقدامات عملی لازم برای مهار این معضل زیست محیطی انجام گیرد.

متن کامل  نامه ارسالی نماینده بهبهان و آغاجاری به حسن روحانی، رئیس جمهور به شرح ذیل  است:
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۴
comment
comment
سامری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
comment
0
1
comment سالار نمایندگان خوزستان شریعتی قهرمان
comment
مسرور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
comment
0
1
comment باز هم خدارو شکر که امثال شریعتی هستن که مشکلات خوزستان فراموش نشه. درود بر نماینده بهبهان
comment
امیر زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
comment
0
0
comment واقعا طرح بسیار عالی و ارزنده ای است انشا الله اقای روحانی اقدام می کنند. و دل همه را با تدبیر وامید خرسند می نمایند.دست مریزاد به واقعی ترین و شجاع دل ترین نماینده جناب دکتر شریعتی
comment
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي سراسر كشور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
comment
0
0
comment دلنوشته‌ کارکنان رسمی کارگری بهزیستی کشور
درطی ماه‌های اخیردرخبرها آمده بود که

: /سخن شما/ درطی ماه‌های اخیردرخبرها آمده بود که مجلس به یک فوریت طرح تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان «رسمی کارگری» به «رسمی پیمانی» رأی داده است ودراین زمنیه هم دکتراحمد شوهانی، نماینده مجلس شورای اسلامی که ازطراحان طرح فوق بوده، اظهارداشته که با تصویب نهایی این طرح، شغل جدیدی به وجود نمی‌آید و لذا بارمالی بردولت تحمیل نخواهد شد.
دکترشوهانی همچنین خاطرنشان کرده که وضعیت فعلی کارمندان رسمی کارگری تبعیضی آشکاربه حساب می‌آید، زیرا این افراد ازتسهیلات وامتیازات بی‌بهره هستند درحالی که با اصلاح وضعیت‌شان می‌توانند ازمزایای قانونی استفاده کنند.
دراین راستا هم جمعی ازکارکنان رسمی کارگری ادارات دولتی همانند سازمان بهزیستی با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان وضعیت فعلی خود و تبدیل وضعیت واستفاده ازمزایای قانونی پرداخته‌اند.
دربخشی ازاین نامه آمده است: «بسیاری ازکارکنان سازمان بهزیستی کشورکه به صورت رسمی کارگری مشغول فعالیت هستند، درطی سالیان اخیرتوانسته‌اند با پیگیری وادامه تحصیل موفق به کسب مدارک کاردانی، کارشناسی وکارشناسی ارشد شوند ودرحال حاضر به عنوان نیروهای باتجربه و تحصیلکرده انجام وظیفه نمایند واین درحالی است که همانند کارکنان رسمی و پیمانی نتوانسته‌اند ازحقوق ومزایای مدرک خود برخوردارشوند وتاکنون هیچ تغییری دراحکام آنان لحاظ نگردیده است.
طبق قانون کارمی‌بایست احکام نیروهای تحصیلکرده تا گروه 20 اعمال شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده وحتی عده ای با مدرک کارشناسی هم حداکثرتا گروه 10 ترقی پیدا کرده‌اند.
همچنین پاداش عیدی کارکنان رسمی کارگری طبق قانون اداره کارمی‌بایست حداقل دوبرابر تا 3 برابرحقوق پایه پرداخت شود درصورتی که عیدی آنها مثل کارکنان رسمی کشوری می‌باشد و ازمزایای سختی کاربراساس ماده 36 تبصره یک قانون کاربرخوردارشوند که متأسفانه درحال حاضرخبری نیست واین کارکنان ازهردوقانون استخدامی خدمات کشوری وقانون کارمحروم هستند.
کلیه کارکنان رسمی کارگری از 18 سال به بالا سابقه دارند و با توجه به اخذ مدرک دانشگاهی درصورت تبدیل وضعیت می‌توانند به عنوان یک نیروی باتجربه درپست‌های حساس سازمانی خدمت کنند وازمزایای قانونی برخوردارشوند و وضعیت نیروی انسانی بهزیستی کشورنیزبهبود خواهد یافت. و درصورت تبدیل وضعیت هم طبق قانون کشوری پرداخت 23 درصد کارفرما هم حذف خواهد شد.
کارکنان رسمی کارگری سازمان بهزیستی درپایان یادآورشده‌اند: اکنون با توجه به مطرح شدن طرح یک فوریتی تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان «رسمی کارگری» به «رسمی یا پیمانی» که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده وهم‌اکنون درکمیسیون اجتماعی مجلس درحال بررسی بوده، امیدواریم که نمایندگان عزیز با نگاه پرمهروبا رأی مثبت خود درتصویب نهایی این طرح، موجبات رضایت حق‌تعالی وخرسندی واحقاق حق کارکنان زحمتکش رسمی کارگری را فراهم نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار