اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۸۶۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲
   اندیشمندان و بزرگان مان تاکید دارند که ترویج تاریخ و نمادهای قومیت ها در واقع تلاش برای رشد فرهنگی پیکره عظیم ایران عزیزمان هست، و هر گونه تحقیر یا کم انگاری قومیت ها و گروه های اجتماعی در واقع ضربه زدن به پیکره عظیم ایران کهن مان هست. سوال برانگیز و کوته نظرانه است که برخی ها آگاهانه یا نا آگاهانه، تاریخ ملی مان را در مقابل نمادهای مذهبی مان قرار می دهند. کوته نظرانه است چرا که هر کدام از ابعاد هویتی ما در واقع کمکی به تقویت فرهنگی و رشد مناسبات اجتماعی در جوامع انسانی مان بوده و هستند و هر کدام بخشی از هویت ما   می باشند و بایستی مدام بر اشتراکات و همدلی ها تاکید کنیم. مگر می شود گوشت یک فرد را در مقابل استخوانش قرار داد؟ مگر می شود ریه یک فرد را در مقابل قلب یا مغز یا بازوی او قرار داد؟ هر کدام از ابعاد هویتی ما ارزش و وزن خودش را دارد و همه شان محترم و عزیزند
این روزها سر از پای نمی شناسم که این جوانان پرشور و با غیرت توانستند از همه سدها، چه فوتبالی و چه غیر فوتبالی، عبور کنند و به لیگ برتر فوتبال راه پیدا کنند. چه بهتر از این؟ آفرین بر شما.
  هم تباران عزیز، شاهد هستیم که یک پدیده شگفتی ساز دیگر در ایل بزرگ بختیاری در حال اوج گیری و تثبیت جایگاهش در میان بزرگان عرصه فوتبال هست و این پدیده در یکی از مراکز استراتژیک بختیاری مستقر هست. مسجد سلیمان در کنار چگاخور و چند منطقه دیگر یک جور مرکزیت برای ایل بختیاری محسوب میشوند و اهمیت فراوانی در همه عرصه ها دارند. پیشنهاد میکنم در صورت حمایت شخصیت های بختیاری و رسانه های بختیاری و نیز مدیران مجموعه محترم نفت مسجد سلیمان، نام این تیم به نامی جامع تر مثل "نفت بختیاری" تغییر کند و حمایت های اجتماعی و اقتصادی از این تیم نیز به طور جدی و ملموس افزایش پیدا کند و تیم نفت بختیاری بتواند بدون دغدغه مالی هر جا لازم بداند بازیکن گران قیمت و یا آنالیزور و کمک مربی سطح بالا در اختیار بگیرد و روزهایی شیرین به شیرینی برخی برهه های تاریخ برای همه بختیاری ها رقم بزند. شاید با اتحاد و حرکت های مدرن و موثرمان کارهایی بکنیم که وضعیت مناطق بختیاری بهبود یابد و روزی بیاید که دیگر نگوییم "ایلوم ایلی بی". از هم تباران عزیز تقاضا دارم نام های دیگری نیز پیشنهاد بدهید تا در نهایت بر اساس نظر اکثریت و نیز با تایید مدیران محترم باشگاه، بر روی یک نام جامع و فراگیر توافق شود.
بختیاری های ساکن تهران نیز چوخا و دبیت جدید بخرند تا در بازی های تیم نفت بختیاری در ورزشگاه آزادی، با جمعیت دهها هزار نفری مان و بنرهای بیست متری مان هم احساس غرور کنیم و هم مشکلات اجتماعی و محیط زیستی مان را با صدایی رساتر فریاد بزنیم. بنازمتون. خانم ها نیز آمادگی داشته باشند برای مراسم های خیابانی و شادی با لباس محلی خودمان.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۷
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
comment
3
4
comment با تمام احترامی که برای برادرای بختیاری قائل هستم ولی لازمه اینو بگم که تیم نفت مسجد سلیمان مختص به بختیاری ها نیست و متعلق به تمام خوزستان است که خوزستان دارای قومیت های دیگر هم هست.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
comment
1
1
comment مخالفت بنده بدین خاطر است که مثل یک تیغ دو لبه است ودرسته که خیلی جنبه های مثبت دارد ولی در کنارش ممکنه باعث تقابل اقوام شود یالاخره فوتبال یک ورزش است و در ورزشگاهها هزاران فحش و ناسزا گفته میشود وممکنه برد و باختها و توهین و ناسزاها و خیلی چیزهای دیگر جنبه قومیتی پیدا کنه و دوباره هویت یک قومیت را زیر سوال ببره ما میتوانیم در موقع بازیهای این تیم خصوصا آنهایی که میزبان هستیم تلاش کنیم شمه ایی از سنتها و فرهنگهای قومیتی خودمان را در کنار احترام واسع برای تمامی اقوام دیگر اجرا کنیم بطور مثال در جشن قهرمانی میتوانیم با لباس محلی و اجرای دستمال بازی یکی از خوبترین سنت خودمان را نشان دهیم
comment
عماد جعفری پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
comment
0
0
comment ناشناس عزیز،
تقاضای تکراری بنده این است که لا اقل یک اسم مستعار یا مختصر برای خودتان بنویسید که بتوانیم راحت تر پاسخ بدهیم و شما را با شخص ناشناس دیگری اشتباه نگیسریم در کامنت نویسی.
و اما در خصوص نکته ای که فرمودید، عرض میکنم که اصراری بر این که نام جدیدش چه باشد ندارم، می تواند نفت بختیاری و یا نفت خوزستان یا هر چیز فراگیرتری باشد. مهم این است که از تعلق به یک شهر کوچک خارج شود و با پشتوانه اجتماعی و مالی گسترده تر بتواند از این فرصت حضور بهره بیشتری بگیرد و برای مان شادیهای مضاعفی خلق کند. قطعا با بنده موافق هستید که یک تیم فوتبال هر چقدر هم بازیکنانش باغیرت و جدی باشند، باز هم اگر حمایت مالی و اداری نشوند نمیتوانند پیشرفت قابل توجهی کنند. آرزو دارم در کنار بودجه دولتی این باشگاه، یمک صندوقی ایجاد شود برایب جذب حمایت مردمی و هر خ9انواده ای که مایل باشد مبلغ پنجاه یا صد هزار تومن برای کمک به تقویت این باشگاه کمک کنیم و اردوهای تمرینی و جذب بازیکن های مورد نیاز بدون مشکل مالی به پیش برود. نفت فعلا یک پتانسیل عظیم است که اگر حمایت فراگیر ازش نشود افول میکند. در خصوص قومیت ها اتفاقا در بخشی از پوستر و شعری که برای جشن دیشب در رامهرمز و کیانپارس با خود برده بودم و امشب عکسها و توضیحش را در وبلاگ میگذارم، نوشته بودم
... "تکنیک ناب فوتبال ... بچه های خوزستان ... فولاد ما قهرمان ... با نفت می سلیمان ... مدیون ساق پاتون .. انبوه شادی هامون ... لر و عرب رفیقیم ... ما عاشقای ایران"
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
comment
1
0
comment دوست عزیز مگر استقلال اهواز مختص اهوازیهاست.
برای چی حاشیه سازی میکنید
comment
یک بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
comment
1
2
comment درود بر شما.
این پیشنهاد پیشنهاد عاقلانه ای نیست و سودی برای مردم بختیاری هم ندارد.
ممکن است با این کار سنت بدی رواج پیداکند و کار بجاهای باریک بکشد.
comment
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
comment
0
0
comment با تبريك قهرماني تيم فولاد خوزستان و صعود تيم نفت مسجد سليمان
نويسنده عزيز دقت داشته باشند كه حيطه مقدس ورزش در سطوح مختلف بين المللي و داخلي خصوصا المپيك و مسابقات جهاني در فرهنگ عمومي ملت ها محل همسو كردن و نزديكي فرهنگها و زدودن هرگونه شائبه[قومی] ، دشمني، كينه ورزي و ... مي باشد و مهمترين كاركرد حاصله در كنار سلامتي و شادي و سرگرمي و ... براي ورزش مي باشد بدين دليل است كه در سرتاسر دنيا نام باشگاه ها را با نمادي از وحدت انتخاب ميكنند. و نامهايي چون " يونايتد " و "اتحاد" و .... با زبانهاي مختلف دليلي بر اين مدعاست. لذا پيشنهاد نويسنده عزيز را مخالف اهداف متعالي ورزش و روح انساني ورزش مي دانم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
comment
0
0
comment دوست عزیز مگر استقلال اهواز مختص اهوازیهاست.
برای چی حاشیه سازی میکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار