اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۹۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
سال نود و سه، سر آغازی شاد برای خوزستانی ها دارد. صعود نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر(که مبارک مردم عزیز این شهر و استان باد) و سپس قهرمانی فولاد،کام مردم این خطه را شیرین، و گوشه ای از موزاییک جمعیتی استان را نیز به نمایش گذاشت. چون از قضا، گل سرنوشت ساز نفت را جوان نازنین عرب آبادانی "حکیم نصاری" به ثمر رساند و گل پیروزی بخش فولاد را "مهرداد جماعتی"،فرزند بختیاری ایذه به مردم خوزستان اهدا کرد.

از لحظه ی سوت پایان دیدارِ فولاد، در جای جای خوزستان بمب شادی منفجر شد. عمق و شدتی که در هیجان و رضایتمندی و خوشحالی مردم مشاهده می شد را تا کنون در خوزستان سراغ ندارم. همه بودند.از تمامی طبقات اجتماعی و سطوح علمی و مقاطع مختلف سنی حضور داشتند.همه ی قالب های شخصیتی در برابر سیل سرور مردم فرو ریخت و همه ی دردمندان، دردهای خود را برای هموطنانشان فریاد زدند.چه فریادها که از نهاد بر نیامد، و چه اشک ها که از شوق جاری نگشت.

قهرمانی فولاد تنها یک حادثه ی فوتبالی نیست. مردم خوزستان می خواستند بگویند که علیرغم محرومیت ها و کمبود ها و مرگ تدریجی با اسباب متنوعی همچون آلودگی هوا و افول غمبار کارون،اعتیاد،فقر،بیکاری،فساد اداری،تبعیض،فرصت سوزی و ...،قهرمان کشوری شده اند که در آن به انحای مختلف به آنها جفا و بی مهری شده است.

امشب گویی مردم، همه ی محرومیت های فروخورده خود را در این شادی فریاد زدند و انگار برای همین باورها و دردها بود که با جان و دل، همواره در سرما و گرما یاور تیم محبوب خود بودند.

اثبات توانایی در فوتبال کمتر از فداکاری ها و حمایت های بی دریغ این مردم از کشور در طی جنگ نیست. کار فولاد خدمتی گرانسنگ به ورزش و بویژه فوتبال و سلامت عمومی جامعه است.چه آنکه ، زین پس، فولاد نسلی نو ایجاد خواهد کرد و خونی تازه در رگ های فوتبال کشور تزریق خواهد نمود و بی شک دگرگونی های زیادی را در شاکله ی جامعه ی فوتبال بوجود خواهد آورد تا شاید خوزستانیها، آنچنان که شایسته و در خور هستند،به شمار آیند.

آنکه طعم محرومیت می چشد،لاجرم باید قدرت و توانایی خود را به طریقی به اثبات برساند. و بازیکنان نازنین فولاد با بازی جانانه ی خود این حس زیبا را به تمامی اهالی خوزستان هدیه نمودند. تلاش این بازیکنان عزیز نمی توانست به ثمر برسد مگر با جدیت و کوشش و دلسوزی و تلاش های مربی با اخلاق و خوش فکر این تیم حاج حسین فرکی و همکاران گرامی او مانند نعیم سعداوی و آقای ابن قاسم و دیگر زحمتکشان این باشگاه گرانقدر و در راس آنها جناب اقای دهکردی مدیر عامل محترم، که با همکاری دیگر مدیران محترم باشگاه، فضایی آرام و حرفه ای را برای موفقیت تیم ایجاد نمودند.

به نیابت از تک تک خوزستانی ها از همه ی کسانی که در تحقق این پیروزی سهیم بوده اند، تشکر و قدر دانی میکنم و بار دیگر در برابر هواداران با غیرت و فهیم تیم فولاد خوزستان سر تعظیم فرود می آورم.



وادی عبیات جمعه بیست و دوم فروردین هزار و سیصد و نود وسه/ اهواز
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علي نيسي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
comment
0
1
comment با سپاس از نوشتار شيوا و مختصر نويسنده محترم
بسيار بجا از عبارت "دلشكستگان" در عنوان مطلبتان استفاده نموده ايد. صفتي كه شايد مناسب ترين واژه براي وصف حال مردم دلشكسته استانمان باشد. مردماني كه با قناعت و صبوري شاهد ثروتهاي انبوه خود هستند كه نه تنها سودي و سهمي عايدشان نمي سازد بلكه انواع مشكلات و بيماري ها و ... را نصيبشان ساخته. واين قهرماني مرحمي چند روزه را برايشان فراهم ساخت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار