اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۹۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
نمایندگان استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، اصفهان و یزد به شیوه جدیدی اعتراض خود را نسبت به حفر تونل بهشت‌آباد و وضعیت آبرسانی به این استانها اعلام کردند.
 نمایندگان استان‌های مذکور با در دست داشتن پلاکاردی که بر روی آن نوشته بود «حفر تونل بهشت‌آباد و کلات 2 = ظلم به کشور! مسئولان از خواب غفلت بیدار شوند؟ استان ما را ناامن نکنید!» نسبت به حفر این تونل و پیامدهای ناشی از آن در وضعیت آبرسانی به استانهای خود اعتراض کردند.اعتراض این نمایندگان زمانی در صحن علنی مجلس اتفاق افتاد که سیدسعید زمانیان دهکردی نماینده شهرکرد در حال ایراد نطق میان دستور خود بود.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از اقدام  تعدادی از نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری مبنی بر نشان دادن پلاکاردی در اعتراض به حفر تونلی در استان چهارمحال و بختیاری گفت که این اقدامات بدعت خوبی نیست و باعث ایجاد تفرقه بین نمایندگان و مخدوش کردن همبستگی ملی می‌شود. حمیدرضا فولادگر  با استناد به چندین اصل قانون اساسی اخطاری را مطرح کرد.
به گفته وی، اخطارش با استناد به اصل دوم قانون اساسی در مورد تکیه بر عزم و همبستگی ملی، بندهای 14 و 15 قانون اساسی در مورد توسعه و تحکیم برادری اسلامی و تامین حقوق همه افراد، اصل 45 در مورد مشمول بودن آب‌های عمومی در زمره انفال و اموال عمومی و اصل 48 قانون در خصوص بهره‌برداری از منابع طبیعی و استفاده از منابع ملی در استان‌ها و تبعیض است.
نماینده مردم اصفهان در ادامه به اقدام تعدادی از نمایندگان استان چهار محال و بختیاری در هنگام طرح نطق زمانیان، نماینده شهرکرد، مبنی بر اجتماع جلوی تریبون مجلس و نشان دادن پلاکاردی با این مضمون که "حفر تونل بهشت‌آباد و گلاب 2 = ظلم به کشور/ مسئولان از خواب غفلت بیدار شوید و استان ما را ناامن نکنید" اشاره کرد. 
فولادگر گفت : اگر قرار است انتقال آب از طریق حفر تونلی انجام شود انجام این کار باید در سطح کارشناسی صورت گیرد و نمایندگان می‌تواند در این رابطه به اظهارنظر در صحن علنی در قالب راهکارها‌ی مندرج در آئین‌نامه همچون تذکر کتبی و شفاهی، نطق و حتی تحقیق و تفحص و استیضاح بپردازند. این شیوه‌ای که امروز در مجلس رخ داد و عده‌ای پلاکارد بلند کردند بدعت خوبی نیست چون تفرقه بین نمایندگان ایجاد می‌کند و همبستگی ملی را مخدوش می‌کند.
 وی افزود : بنده با اظهار خشوع نسبت به تمامی نمایندگان ملت و کشور این موضوع را یادآوری می‌کنیم که ما همه برادریم و باید همبستگی ملی داشته باشیم و باید این بحث‌ها را جای دیگری مطرح کنیم.
این نماینده اصول گرای مجلس تاکید کرد : اینکه در هنگام نطق نماینده‌ای، نمایندگانی پلاکارد بلند کنند اتفاقی است که برای اولین بار رخ داده است از نمایندگان خواهش می‌کنم که کاری نکنند که همبستگی ملی در مجلس مخدوش شود.
علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت : این موضوعی است که باید در سطح ملی تصمیم‌گیری شود و احتیاج به این مباحث نیست.در جلسه علنی دیروز  تعدادی از نمایندگان چهار محال و بختیاری به نشانه اعتراض پلاکاردی را نشان دادند و به شیوه جدید اعتراض خود را به حفر تونلی در این استان اعلام کردند.
دولت برای مقابله با خشک شدن زاینده رود قصد دارد تونلی از استان چهار محال و بختیاری حفر کند و از طریق این تونل از سرشاخه های کارون آب را  به زاینده رود منتقل کند که مردم استان چهار محال و بختیاری و خوزستان  با این اقدام مخالفند چون معتقدند با این اقدام کشاورزی این دو استان به ورطه نابودی کشیده خواهد شد. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۵
comment
comment
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
comment
1
5
comment آقای رئیس مجلس این موضوع که در سطح ملی باید تصمیم گیری بشه منظورتون این سطح ملی کجاست؟؟؟
در ضمن نماینده ی محترم اصفهان ،باید بگم اعتراض به شیو های مختلف است برای به گوش رساندن بی عدالتی هایی که شما اصفهانی ها در حق استانهای دیگر میدارید ، این حق مردم استانهای خوزستان و چهار محال بختیاری است که نسبت به این بی عدالتی ها اعتراض کنند اگر نمایندگان مردم در مجلس در مقابل طرح هایی که به دور از عدالت ملی باشد نایستند، این نمایندگان برگ چغندری بیش نخواهند بود، ما با اعتراض این نمایندگان موافقیم ،نماینده ی محترم اصفهان بیخودی شلوغش نکنید و همبستگی ملی را پیش نکشید ، همبستگی ملی چه ربطی داره به دفاع از استان و مردم استان خود!!!
شما به هیچ استانی اجازه حرف زدن نمیدهید فقط میخواین خودتون نطق کنید.
پاسخ ها
comment
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
comment
comment حواست باشه تهمت ناروا به کسی نزنی...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
comment
1
5
comment کار خوبی کردند. دست شان درد نکنه
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
comment
1
3
comment اقا چرا کسی صدای مارو نمی شنوه
چراکسی نمینونه از کارون دفاع کنه؟
مسئولان کجایند؟نمایندگان کجا هستند؟استاندار کجاست؟نماینده.....کجاست؟
comment
مسجدسلیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
comment
1
4
comment انتفاقا لابی گری اصفهانی ها و{....} بر خلاف اصول قانون اساسی است و موجب از بین رفتن وحدت و همبستگی ملی شده است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار