شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۹۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس 2 فوریت طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور را مورد بررسی قرار دادند.
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس طی سخنانی به عنوان طراح این طرح اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر ضرورت افزایش جمعیت کشور تأکید کرده‌اند و باید به این موضوع توجه کنیم که مسئله جمعیت در بحث قدرت ملی هر کشور بسیار مهم است.
وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده و سرشماری‌های نفوس و مسکن متأسفانه در کشور ما میزان باروری به کمتر از 2 فرزند کاهش یافته است که این جای نگرانی دارد. همچنین رشد جمعیت کشور در سال‌های 1415 تا 1420 نزدیک به صفر می‌شود و ساختار جمعیتی ما طی 20 سال آینده به سمت سال‌خوردگی می‌رود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: متخصصین جمعیت‌شناسی معتقدند که کشور ما از سال 85 وارد فاز پنجره جمعیت شده و این پنجره هم‌اکنون باز است و در سال 1425 بسته می‌شود و بازبودن این پنجره برای اقتصاد کشور یک فرصت طلایی است بنابراین در صورت فراهم کردن شرایط مناسب برای استفاده از این پنجره جمعیتی می‌توان بهره‌های لازم را از این موضوع برد.
شهریاری ادامه داد: طبق بررسی کارشناسان کشور ما ظرفیت گنجایش 300 میلیون نفر را دارد اما متأسفانه در حال حاضر جمعیت ایران نسبت به این عدد بسیار کم است بنابراین باید شرایط مناسبی را برای ایجاد زمینه‌های ازدواج و فرزندآوری فراهم کرد البته وقتی در جمهوری اسلامی نسبت به جمعیت صحبت می‌شود منظور جمعیتی پویا و رو به رشد است و نه جمعیت کشورهای اطراف و این جمعیت باید همگون با ارزشهای نظام و دستورات اسلام باشد.
در ادامه یونس اسدی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس در مخالفت با 2 فوریت طرح مذکور گفت: بنده مخالف افزایش نرخ بهره‌وری و رشد جمعیت نیستم و معتقدم که نیت طراحان و خود طرح بسیار خوب و مناسب است اما طراحان فقط به بُعد پزشکی این موضوع توجه کرده‌اند و سایر ابعاد و مشکلات موجود مانند بیکاری، افزایش سن ازدواج، تورم، مسکن و ... را ندیده‌اند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۲
comment
comment
داریوش ب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
comment
0
2
comment اونوقت مشکل آب شرب کشاورزی و صنعت این سیصد میلیون را از کدام منابع آب تامین می کنید؟ تازه این یکی از ....
comment
izeh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
comment
0
0
comment درود بر تو
معتقدم که نیت طراحان و خود طرح بسیار خوب و مناسب است اما طراحان فقط به بُعد پزشکی این موضوع توجه کرده‌اند و سایر ابعاد و مشکلات موجود مانند بیکاری، افزایش سن ازدواج، تورم، مسکن و ... را ندیده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار