شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۹۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
 مينو در سال گذشته 10 ميليارد تومان سود كرد   گفته ها و شنیدها حاکی از آن است که آقای صادق ثامنی نماینده تام الاختیار مدیر عامل بانک کشاورزی ایران در مجتمع عظیم کشت و صنعت کارون که برای برداشت محصول نیشکر سال زراعی93-92 کمتر از دو ماه پیش دراین مجتمع تولیدی مستقرشده بود،صبح امروز قبل از طلوع آفتاب، شوشتررا بدون هیچگونه توضیحی به مقصد تهران ترک کرده است.

گفتنی است، ثامنی که پس از مرخصی یک هفته ای مهندس رحمتعلی میری مقدم مدیر عامل این شرکت،عملیات اجرایی برداشت نیشکر را بدست گرفت؛قول داده بود تا برداشت کامل محصول استراتژیک وآسیب پذیرنیشکر،این مجتمع را ترک نخواهد کرد،البته این مدیر تهرانی بنا به قولی که داده بود در ایام تعصیلات نوروزی ،حتی،روز تحویل سال نو نیز در منطقه باقی ماند و برای برداشت مابقی محصول که حدود34درصد ارزیابی می شود برنامه ریزی کرده بود.

با ورود وی که تجربه یک دوره مدیریت عامل شرکت تولیدی مینورا در شناسنامه کاری خود دارد،برداشت، حمل نیشکربه کارخانه وتولید شکر، جهش غیر قابل تصوری به خود گرفت و برای نخستین بار در واپسین روزهای سال 92 رقم برداشت تا مرز13هزار و 700 تن نیز رسید که در سال زراعی 93-92 این مجتمع یک رکورد محسوب می شود.

 فرستاده بانک کشاورزی با کمک پرسنل و بعضی از مدیران بومی و البته در غیاب مدیر عامل این مجتمع که پس از سپری شدن مدت مرخصی یک هفته ای، هرگز به این مجتمع بازنگشت،با پرداخت مبلغ یک میلیون ریال پاداش و نیز محاسبه و پرداخت به موقع عیدی و پاداش،حقوق و دستمزد کارگران،سعی در ایجاد انگیزه بین پرسنل را داشت تا بتواند برابر برنامه تعیین شده، عملیات برداشت محصول آسیب پذیر نیشکر را به اتمام برساند،که این اتفاق محقق نگردید.

از دیگر اقدامات صادق ثامنی در این مدت کوتاه،می توان به انحلال طرح بحث برانگیز هلدینگ که مورد اعتراض کارکنان بود اشاره کرد که، مجتمع عظیم کشت و صنعت کارون را به چند شرکت مجزا تقسیم کرده بود.

بنا به گفته بعضی از مدیران نزدیک به وی،ثامنی در نظر داشت با انحلال هلدینگ برای انتصاب مدیرعامل جدید،از مدیران بومی استفاده کند تا شاید بتواند بزرگترین تولید کننده شکر سفید ایران و خاورمیانه را از چالش های پیش رو برای ساماندهی و اداره بهتر مصون نگه دارد که اینچنین نگردید.و به قول حافظ«راستی خاتم فیروزه بو اسحاقی**خوش درخشید ولی دولت مستعجل بود».

به هرحال و در چنین شرایطی،حالا باید منتظر ماند و دید مدیریت پایتخت نشین بانک کشاورزی ایران برای مدیریت آینده این مجتمع که قبل از شروع بکار دولت های نهم و دهم افزون بر 13هزار نفر پرسنل داشته و طی یک دوره بهره برداری 170 هزار تن شکر سفید تولید، و به بازار مصرف عرضه نموده است، چه برنامه ای را در پیش خواهد گرفت و سکان این غول صنعتی را به دست چه کسی خواهد سپرد.

بد نیست بدانید مجتمع عظیم کشت و صنعت کارون بزرگترین تولید کننده شکر سفید در ایران و خاورمیانه در شمال استان خوزستان و در حومه شوشتر واقع شده است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حاجی
|
Germany
|
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
comment
0
0
comment طبق اخبار موثق از بهمن ماه مدیرعامل قبلی به دلایل عدم همکاری مجلس در کمک به حل مشکلات کارگران فصلی استعفا نموده اند و تاکنون مورد پذیرش مدیرعامل بانک کشاورزی قرار نگرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار