اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۱۳۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
شهردار اهواز:
اساس مديريت شهري سه موضوع فرهنگ شهرنشيني، فرهنگ شهروندي و سبك زندگي است
شهردار اهواز در نشست هم انديشي با اصحاب رسانه گفت: شايد روش هاي معمول و متعارف نتواند به دغدغه هاي مقام معظم رهبري درخصوص توسعه فرهنگي و اجتماعي پاسخ دهد در نتيجه نيازمند يك عزم ملي و مديريت جهادي هستيم تا بتوانيم در اين دو بخش بسيار مهم  موفقيت هايي را كسب كنيم.

 سيد خلف موسوي با اشاره به اين نكته كه مهمترين موضوعي كه بايد به آن پرداخته شود توسعه فرهنگي و اجتماعي شهر اهواز است گفت: پيش نياز هر توسعه اي، خواست و اراده توسعه در ميان مردم آن جامعه و آمادگي شهروندان براي قبول پرداخت هزينه هاي توسعه است. بايد ببينيم مردم به چه ميزان حاضر به پرداخت عوارض جهت رسيدن به توسعه و پيشرفت شهر هستند.

 وي يكي ديگر از پيش نيازهاي توسعه را تجهيز جامعه به ابزارهاي دست يابي به توسعه دانست  و تصريح كرد: در اين فرآيند جايگاه علم و دانش از اهميت ويژه اي برخوردار است به گونه اي كه جامعه بايد با بهره گيري از دانشمندان و خردمندان به نقطه اي از توان علمي برسد كه ابزار بيشتري براي رفع نيازهاي مادي و معنوي خود به دست آورد.

شهردار اهواز تصريح كرد: ما به اين نتيجه رسيديم كه براي توسعه فرهنگي و اجتماعي شهر اهواز، اهالي فرهنگ، قلم و دانشگاهيان مي توانند بيشترين كمك را به ما بكنند كه اميدوارم همكاري و تفكرات ناب شما در اين دو بخش،منجر به خروجي اي گردد كه بر اساس آن نقشه رتوسعه فرهنگي و اجتماعي شهر اهواز ترسيم شود.

سيد خلف موسوي افزود:اساس مديريت شهري سه موضوع فرهنگ شهرنشيني، فرهنگ شهروندي و سبك زندگي است كه به عنوان موضوعات زيربنايي بايد مورد مطالعه جدي قرار گيرند و منجر به توسعه فرهنگي و اجتماعي شهر شود.

 وي گفت:ايده آل ما بايد ايجاد يك شهر فرهنگي با مشاركت شهروندان باشد.در شهر فرهنگي مناسبت هايي حاكم است كه اساس آنرا مشاركت شهروندان،محله محوري،نهادهاي فرهنگي كه مردم متولي آن باشند و مناسبات اقتصادي و اجتماعي مردم تشكيل مي دهد.

شهردار اهواز با تاكيد بر اين نكته كه در شهر فرهنگي مدنظر مقام معظم رهبري و نظام جمهوري اسلامي بايد اين روابط حاكم باشد گفت: لازمه مشاركت شهروندان، هم انديشي با اصحاب فكر و رسانه است. كه در اين راستا يكي از موضوعات مهم،تشكيل شورايعالي است كه شوراي شهر اهواز در اين خصوص فعاليت هايي را آغاز نموده است.

 وي گفت: ما مبنا را بر اين قرار داده ايم كه هيچ چيز پنهاني از مردم در شهرداري وجود نداشته باشد و بايد در همه زمينه ها و بخش ها از جمله پروژه هاي عمراني و خدماتي و غيره شفاف سازي كنيم.








comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
لحظه نما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
comment
0
1
comment سلام
پایگاه خبری شوشان ضمن خسته نباشيد همکار شما هستم از مجله خبري لحظه نما،سايت ما هم توسط ايران سامانه طراحي شده است.تمايل داشته باشيد ميتوانيم سايت شما را بسيار بهبود ببخشيم

معرفي سرويس ارسال ايميل تبليغاتي:
در حال حاضر سرويس ارسال ايميل تبليغاتي، از طربق گرو هاي ياهو براي سايت هاي خبري داريم ،هم اکنون تعداد 150 هزار عضو در گروهاي ياهو ما موجود است،با هر بار ارسال ايميل 2000 تا 4000 هزار عضو اخبار سايت شما را ميخوانند،رتبه سايت شما در الکسا وگوگل در هر بار ارسال ايميل بسيار بهبود پيدا ميکند.مهمترين بخش ارسال ايميل از طريق گروهاي ياهو ارسال به اينباکس وافرايش بازيد ميباشد.

جهت سفارش و توضيحات بيشتر به آدرس زير مراجعه بفرماييد:
http://lahzehnama.ir/fa/news/4104

شماره تماس:
09124305797
وب سايت
http://lahzehnama.ir
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
comment
1
1
comment سیدخلف واقعا مدیر توانمند ودلسوز وبزرگ مورد. هستی ثابت کردی
پاسخ ها
comment
حسینی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
comment
comment واقعادلسوزندکه تنها فرهنگسرای شهرماروتعطیل کردن.
حتمافرهنگ شهربالامی رودبااین نیروهای خدوم!!!!
مدیر پایگاه حسینی جان فرهنگسرای آی تی با رای اعضای شورا اتفاقن تعطیل نشد و جلوی کار گرفته شد
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
comment
2
1
comment سیدخلف واقعا مدیر توانمند ودلسوز وبزرگ. و مرد . هستی ثابت کردی
خدا توفیق بده آنهایی که شما را بعنوان شهردار. انتخاب کردند
comment
رضا می فروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
comment
0
1
comment باباحرف ازفرهنگوقلمودانشگانزن.
فلکه دانشگاه مگه اسمش باهاش نیست، مگه چند قدمیش دانشگانیس،اونوقت میری واسه ما[...] استفاده میکنی.[...]
منظرم [...] نبودمنظورنمادشناسی درمکان مناسب بود.
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
comment
1
2
comment جناب موسوی. حرف های شما به ظاهر قشنگ است اما با واقعیت های شهر و شهرداری نمی خواند
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
comment
1
1
comment حرفای متین و علمی بود و دغدغه های مقام معظم رهبری را با بصیرت خوب شناسایی کردید
میدانیم که تنهایی ولی به خدا توکل کن ((فاصبر علی ما یقولون ...))
comment
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
comment
0
1
comment گزارش ویژه مرکز آموزش سازمان فاوا از نحوه عملکرد فرهنگسرای فناوری اطلاعات شهرداری اهواز در سال 92



گزارش ویژه مرکز آموزش سازمان فاوا از نحوه عملکرد فرهنگسرای فناوری اطلاعات شهرداری اهواز در سال 92



در کلانشهر اهواز حدود نه ماه است که در راستای توسعه زیرساخت ها و فضای فرهنگی شهر و وجود مکانی مناسب برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی شهروندان به ویژه قشر جوان، فرهنگسرای فن آوری اطلاعات و باشگاه شهروند الکترونیک در منطقه گلستان ، ضلع شرقی میدان کارگر(فرهنگشهر) افتتاح شده است.

نخستین فرهنگسرای فناوری اطلاعات و باشگاه شهروند الکترونیک اهواز، خرداد 92 در زمینی به مساحت یک هزار و 240 متر مربع و در دو طبقه، در محدوده منطقه چهار شهرداری اهواز واقع در اتوبان گلستان، میدان کارگر به بهره برداری رسیده و در حال خدمات دهی به مراجعه کنندگان است.



در تشریح کلاس های این فرهنگسرا به برگزاری کلاس های آموزش در سایر رشته ها از قبیل نقاشی به زبان آی تی، خلاقیت های فکری، خطاطی و نجوم می توان اشاره کرد و باید گفت : دوره هایی که در این مرکز برنامه ریزی شده مولد و اشتغالزا هستند، دوره هایی که اشخاص مدرک دارند ولی دوست دارند تجربه نیز کسب کنند، که دوره های تعمیرات تبلت و موبایل، ساخت تابلوهای ال ای دی، یا دوره های تربیت مربی و معلم در زمینه های نقاشی آی تی و زبان از جمله این برنامه ها می باشد .



فن آموز واقع در طبقه دوم این مرکز را می توان نخستین فن آموز استان خوزستان دانست . کلاً 12 فن آموز در کشور موجود می باشد که دستگاههای مختلف رباتیک در آنها مستقر می باشد و تورهای علمی دانش آموزی از این پارک ها بازدید می کنند. لذا با تصمیم شهردار وقت اهواز قراردادی با شرکت مستقر در تهران منعقد شد تا شش دستگاه شامل فوتبال رباتیک، پیانیست رباتیک، مخابرات رباتیک و لیزری، و دستگاههایی مرتبط با فناوری روز به این فرهنگسرا منتقل شود.



لازم به ذکر است هیچ گونه محدودیت سنّی جهت عضویت در این فرهنگسرا وجود ندارد و مخاطبین ها از سن چهار تا 70 سالگی در دو گروه خانم و آقایان در کلاس های آموزشی شرکت می کنند.



ربابه طاهری مدیر آموزش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز اظهار داشت: برگزاری 178 دوره جهت 2919نفر ، برگزاری 6همایش رایگان جهت 795 نفر و نیز برگزاری6 بازدید جهت 501 نفر از خردادماه سال جاری تا کنون عنوان کرد و گفت این آماری بود که خودمان را هم غافلگیر کرد.



طاهری در ادامه اظهار داشت : در این مدت زمان 46دوره جهت 899 نفر با 14826 نفر ساعت آموزشی برای کارکنان شهرداری ، 12دوره جهت 260 نفر با 1057 نفر ساعت آموزشی برای پروژهای سازمان فاوا و همچنین 64دوره جهت 554نفر آموزش های سازمان فنی وحرفه ای خوزستان برگزار گردید که شمار گواهینامه هایی که در فرهنگسرا به دانش آموختگان تقدیم گردید 1329 مورد اعلام گردید که در نوع خود در استان خوزستان بینظیر است.



طاهری در ادامه تأکید کرد : ما دوره هایی برگزاری کردیم که متقاضی زیادی جهت شرکت در کلاس های چرخ دوزی و خیاطی و کار در خانه داشتیم، لکن چون هدف ما آشنایی مردم با دولت الکترونیک یا شهروند الکترونیک بود بیشترین تلاشمان را حول این ماموریت و هدف اصلی قرار دادیم.



وی در ادامه با اعلام برنامه های باشگاه شهروند الکترونیک از برگزاری دوره های مجازی کامپیوتر خبر داد و اظهار داشت: طی طرحی که با شرکت و همراهی شهرداری اهواز برگزار شد کارت شهروند الکترونیک و سی دی هایی در بین اعضا توزیع شد تا اعضا در دوره هایی که از طریق اینترنت در منازل پیگیری می کنند شرکت نمایند و پس از طی این دوره مدارک جهت اعضا از تهران صادر می شد .



مدیر آموزش سازمان فاوا در ادامه به معرفی اساتید فرهنگسرا پرداخت و گفت : اساتیدی که در این فرهنگسرا از آنها استفاده می شود مرتبط با هر رشته تخصص و فعالیت دارند، به عنوان مثال کسانی که در زمینه آی تی کار می کنند حتما باید فنی باشند، کسانی هم که رباتیک کار می کنند باید مدرک مکانیک، کسانی که نقاشی تدریس دارند مدرک کارشناسی هنر، کسانی که زبان کار می کنند کارشناسی زبان، و خلاصه همه مرتبط با رشته و سوابق تحصیلی مدرک داشته باشند.



طاهری مدیر آموزش فراهنگسرا در ادامه تصریح کرد : این سازمان مجری آموزش کارکنان شهرداری اهواز نیز محسوب می شود و جالب است بدانید در حال حاضر حتی ارگان هایی مثل شرکت توسعه نیشکر، سایت امیر کبیر در زمینه زبان و آی تی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه شهید چمران، و حتی خیریه 14 معصوم(س) که دوکلاس آنها به صورت رایگان برگزار می شود؛ نیز با این سازمان در ارتباط هستند.



وی تاکید نمود : ما در زمینه آموزش کارکنان دولت سابقه و تجربه کافی داریم و از جمله اساتیدی که در زمینه آموزش کارکنان دولت با ما همکاری می کنند می توان به اساتیدی از دانشگاه شهید چمران که از استانداری خوزستان مورد تایید می باشند اشاره کرد.



ربابه طاهری کادر علمی و اساتید فرهنگسرا را کادری متخصص و متعدد دانست و عنوان کرد: ما از نظر فضای آموزشی امکانات مکفی و مجهزی داریم و کارکنان و کسانی که با ما همکاری می کنند با ارائه مشاوره، شخص فراگیر را نسبت به رشته ای که می خواهد انتخاب کند؛ به صورت رایگان راهنمایی می کنند و خوشبختانه در این مدت توانستیم موفق باشیم، زیرا توانسته ایم مجموعه توانمند و علاقمندی را جهت همکاری جمع آوری کنیم.



وی این مرکز را مجهزترین لابراتوار زبان و نرم افزار منحصر به فردی دانست که به وسیله آن امکان تدریس، آزمون و کنترل را دارد. یعنی استاد نیازی به استفاده از تابلو ندارد یا بالای سر فراگیر بایستد، چون کل فراگیران از طریق سه سیستمی که مقابل استاد هست کنترل می شوند.





کد: 17774
گروه: سازمان فاوا
نویسنده خبر: م. اسدی نیا




تصاویر مرتبط
گزارش ویژه مرکز آموزش سازمان فاوا از نحوه عملکرد فرهنگسرای فناوری اطلاعات شهرداری اهواز در سال 92
(این مطلب ازسایت فاواکپی شده )
باتعطیل کردن این فرهنگسرا خودتان رازیرسئوال بردیدجناب شهردار...
comment
محمودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
comment
1
1
comment جناب شهردارباتعطیلی فرهنگسراسطح فرهنگ جامعه رابالامی برید؟؟؟؟
comment
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
comment
1
0
comment واقعا خیلی عجیبه می گن شهر و فرهنگ
لطفا یه سری به کوروش نبش فرهنگیان بزنید متوجه میشید. ورودی شهر اهواز یا گاو و گوسفند می بینیم یا احشام. آخه آقایون شهردار این چه شهری هست. خیلی زشته که در کلانشهر اهواز گاو و گوسفند داره می چره. شما شوشان هم به جای گرفتن لوح تقدیر بیای اینجاها رو به آقای شهردار نشون بدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار