اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۱۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان مطرح کرد:
متاسفانه 70 درصد از واحدهای آموزشی سرویس بهداشتی مناسب ندارند و در فصل گرما و سرما وسایل برودتی و حرارتی مکفی نیستند

 به گزارش شوشان - غزل عبادی ؛  رئیس آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان در ابتدای سخنان خود از تعداد دانش آموزان مدارس عشایری نام برد و گفت آموزش و پرورش عشایر 14 هزار نفر دانش آموز را از سلسله کوههای زاگرس تا دامنه ی خلیج فارس را در 14 واحد آموزشی تحت پوشش خود قرار داده است و 570 مدرسه ی فعال در سطح استان وجود دارد که 100 مدرسه نوساز هستند و 200 واحد با قدمتی بیش از 30 سال بسیار فرسوده و خطر آفرین هستند و نیاز به تعمیر و تخریب دارند و به علت عدم دسترسی به مدارس خیلی از دانش آموزان ترک تحصیل می کنند و متاسفانه از لحاظ واحدهای آموزشی وضعیت مطلوبی نداریم که این امر زیبنده ی کشور ما نیست،گرچه تا به حال کارهای بزرگی در مناطق عشایری انجام شده اما باز کافی نیست کما اینکه از 14 واحد آموزشی موجود تنها یک واحد دخترانه است که این نابرابری و بی عدالتی بزرگیست.

وی در ادامه از 2 پروژه ی مدرسه شبانه روزی نیمه تمام بسیار مهم در اندیکا و سوسن ایذه که قرار بود 2 سال پیش به اتمام برسند اما به علت کمبود اعتبارات ناتمام ماندند نام برد که اتمام این واحدها می توانست درصد قابل توجهی ازکودکان عشایر را از نعمت تحصیل بهره مند کند.

قنبری گفت در کمیت برنامه ریزی توزیع اعتبارات شهرستان ها سهم عشایر بسیار ناچیز بوده و متاسفانه به دلیل دفاع نکردن از حق عشایر تمام این اعتبارات نصیب مدارس شهر می شود در حالی که دانش آموزان عشایر از حیث استعداد و هوش و ذکاوت رتبه ی اول را دارند اما از لحاظ امکانات و اعتبارات در رتبه ی آخر قرار دارند.

قنبری اذعان داشت که کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش عشایر وجود دارد و تقاضا داشت که نیروهای جدیدالاستخدام را در اختیار آ موزش و پرورش عشایر قرار دهند تا نیروهای زحمتکش و ساعی قدیمی فرصت بیشتری برای بهبود دادن به شرایط زندگی و کاری خود پیدا کنند.

و باید در آموزش و پرورش عشایر به سمت بومی گزینی حرکت کنیم تا شاهد ارتقای بیشتر سطح آموزشی عشایر باشیم و همچنین باید به مسائل حقوقی معلمان توجه شود و به خاطر سختی کار این معلمان تلاشگر تسهیلات و امتیازات و پاداش های مادی بیشتری برایشان در نظر گرفته شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر در پایان سخنان خود از برگزاری  جشنواره ی خیرین مدرسه ساز در روز چهارشنبه برای اولین بار به صورت متمرکز خبر داد که هدف از این جشنواره معرفی جامعه ی پویا و وفادار عشایر است.

در این جشنواره با برگزاری نمایشگاهی قسمتی از چالش ها و مشکلات جامعه ی آموزشی عشایر انعکاس می یابد وی از راه اندازی اولین کتابخانه ی سیار عشایر خبر داد و تاکید کرد که ایجاد سامانه ی سواد آموزی در مناطق عشایری یکی از مهمترین خواسته ها است که امیدواریم با کمک خیرین و کمک منابع دولتی هر چه زودتر این اهداف به سرانجام برسند و شعار ما کمک به مدرسه ی عشایری" چه با یک ریال چه با یک مداد چه با یک آجر است. "

شوشان هم با کمال احترام از همه ی عزیزان تقاضا میکند تا با شرکت در اولین جشنواره خیرین گامی مثبت و خدا پسندانه در جهت بالندگی و پیشرفت فرزندان عزیز عشایری که آینده ایران عزیز هستند بردارند.

زمان:چهارشنبه سوم اردیبهشت 93 ساعت 9 صبح

مکان:اهواز-کیانپارس –خیابان میهن شرقی جنب آموزش و پرورش ناحیه 4-سالن طلائیه

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
comment
1
2
comment آقای قنبری محترم ما نیروهای آموزش پرورش که کل هفته کار میکنیم نیروهای شما ک دوشنبه میرن سه شنبه بر می گردن خونه هاشون [...]
comment
همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
comment
0
0
comment برادر من حاضرم جای خودم را با شما عوض کنم
معلم چند پایه بودن و کل هفته رفتن خیلی سخته
وقتی دانش اموز برای فرار از سرما دست هایش رو موقع درس به دلیل سرنا داخل جیب می گذارد اتیش میگیری
البته داخل اموزش و پرورشم سختی خودش رو دتره
comment
یاسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
comment
0
0
comment سلام و‌ وقت بخیر.
این بخشنامه ی سرباز معلمی کی به دست شهرستان ها میرسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار