اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان خوزستان از کاهش دو درصدی سرقت در فروردین امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ سرهنگ سید محمد صالحیˈ دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به میزان جرایم در فروردین امسال اظهار داشت: از مجموع سرقت هایی که در این ماه در استان رخ داد 71 درصد منجر به کشف شد.

وی درباره میزان جرایم قتل در استان خوزستان نیز بیان داشت: در فروردین امسال نیز خوزستان شاهد 35 درصد کاهش جرایم و 73 درصد کشف این گونه جرایم بود.

سرهنگ صالحی همچنین از کشف دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر در حوزه صنعتی و سنتی در فروردین ماه امسال خبر داد بیان داشت: در حوزه مواد مخدر سنتی 220 کیلوگرم کشفیات صورت گرفت که شامل تریاک و حشیش بود و چهار نفر در این عملیات کشف دستگیر و سه دستگاه خودرو نیز ضبط شده است.

وی همچنین در بخش کشفیات مواد مخدر صنعتی بیان داشت: دراین بخش پنج کیلوگرم مواد مخدر ازنوع شیشه کشف شد که در این کشف نیز چهار نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو ضبط شده است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان خوزستان بیان داشت: در بخش کشفیات سلاح نیز 103 قبضه سلاح جنگی و شکاری در فروردین ماه امسال در استان کشف و ضبط شد.

سرهنگ صالحی همچنین از کشف11 باند سارقان حرفه ای در استان خوزستان در فروردین ماه امسال خبر داد و از جمله باند های کشف شده، یک باند سارقان منزل، یک باند کیف قاپ، یک باند سرقت مسلحانه، سه باند جعل اسناد و یک باند قاچاق کالا را نام برد.

وی همچنین در بخش قاچاق سوخت افزود: در فروردین ماه امسال 77 هزار و 570 لیتر سوخت گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به آمار جرایم در ایام نوروز امسال بیان داشت: 18 هزار نیروی انتظامی در ایام نوروز امسال برای حفظ امنیت شهروندان و مسافران فعال بود که با تلاش های صورت گرفته 15 درصد کاهش کیف قاپی و زورگیری در این ایام در استان را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

وی همچنین از کاهش 27 درصدی سرقت خودرو و 28 درصدی سرقت موتور سیکلت در ایام نوروز امسال خبرداد.

سرهنگ صالحی با اشاره به آمار بخش پلیس راه بیان داشت: در ایام نوروز امسال در این حوزه نیز14 درصد کاهش تصادفات در استان گزارش شده است، اما میزان فوتی های تصادفات 57 درصد و مجروحان 38 درصد افزایش داشته است که آن هم به دلیل چند فقره تصادف دلخراشی بود که رخ داد و آمار فوتی و مجروحان را افزایش داد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهواز نیر دراین نشست بیان داشت: در ایام نوروز امسال میزان مراجعات به دادسرای عمومی اهواز نسبت به ایام نوروز سال گذشته کاهش داشته است.

ˈ افشارنیا ˈ در ادامه افزود: برای کاهش جرایم باید زیرساخت های لازم در استان فراهم شود، متاسفانه مناطق حاشیه نشین اهواز بیشترین میزان جرایم را مرتکب می شوند و با رفتن به مناطق مرفه شهر مرتکب جرم می شوند.

وی گفت: فرهنگ سازی مناسب نیز از دیگر راهکارهایی است که در کاهش جرایم در اهواز و استان موثر است ، در بعضی از شهرهای استان خوزستان هنوز از فرهنگ و سنت های قدیمی و غلط پیروی می کنند از جمله قتل های ناموسی که با فرهنگ سازی مناسب می توان این جرایم را کاهش داد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهواز همچنین با اشاره به دوربین هایی که در شهر اهواز نصب شده است بیان داشت: در حال حاضر 60 دوربین در اهواز نصب شده است که برای حفظ امنیت شهر و نظارت راهنمایی و رانندگی و ثبت جرایم و تخلفاتی که ممکن است درسطح شهر رخ دهد حایز اهمیت است و درصورت تامین اعتبار درصدد افزایش تعداد این دوربین ها هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار