شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
اولویت شهرک های صنعتی خوزستان در سال جاری:
بدون شک برای شهرک های صنعتی استان باید سالی توام با پیشرفت و حرکت روبه جلو باشد.
در دومین روز هفته زمین پاک مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان به همراه هیئت همراه و جمعی از اصحاب رسانه با حضور در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز ضمن بازدید از واحدهای صنعتی مشغول فعالیت کلنگ احداث یک پارک 5/6 هکتاری را در جوار این شهرک به زمین زد و تاکید فراوانی بر حفظ رعایت مسائل محیط زیست و عدم آلودگی زمین داشت.

اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه هفته زمین پارک فرصت مناسبی برای پرداختن به حفظ مسائل زیست محیطی است گفت: خوشبختانه شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با این دیدگاه به تشکیل شهرک های مختلف در خوزستان روی آورده است که بتواند تمامی این صنایع با موفقیت و البته بدست آوردن بازار داخلی و خارجی هر روز به رونق خود بیافزایند.

وی ادامه داد: از این رو تمام صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، شیمیایی، فلزی، غیرفلزی، کانی، آبزی پروری، خرما را سعی کرده ایم در مجموعه های خود داشته باشیم و حتما برای معرفی بیشتر آنها حتی به خارج از مرزها برنامه های گسترده ایی را در دستور کار خواهیم داشت.

محمدیان بیان داشت: سال جاری بدون شک برای شهرک های صنعتی استان باید سالی توام با پیشرفت و حرکت روبه جلو باشد، از این رو اولویت کاری ما تکمیل زیرساخت ها و تامین خواسته های واحدهای صنعتی است، کما اینکه اغلب این خواسته ها را ایجاد راه های دسترسی، شبکه های برق، شبکه های آب و سیستم دفع فاضلاب، لایروبی و اورهال تصفیه خانه ها و ... است که می تواند به سرعت موانع پیش روی رشد صنعت را بردارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود و در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه فرهنگ جنوب مبنی بر اینکه یکی از مشکلات و معضلات مهم واحدهای صنعتی بحث عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها به آنها جهت سرمایه در گردش است گفت: متاسفانه هنوز در بخش تسهیلات تکلیف خاصی وجود ندارد و تنها موافقت نامه ایی با صندوق مهر امام رضا (ع) آن هم تا سقف 100 میلیون تومان در خوشه های صنعتی خرما، آبزی پروری، نساجی و پوشاک و تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی بسته شده است و همچنین 200 میلیون تومان هم به واحدهایی که قصد نوسازی و بهسازی ماشین آلات خود را داشته باشند از سوی بانکهای عامل پرداخت خواهد شد که اغلب به ماشین آلات کوچک و خطوط تولید و تاسیسات که در فرآیند تولید تاثیرگذار باشد اختصاص می یابد.

محمدیان با اشاره به اینکه در فاز اول بهره برداری از شهرک شماره 2 اهواز اعتباری بالغ بر 5/4 میلیارد تومان هزینه شده است گفت: در فاز دوم این شهرک فعالیت هایی از قبیل افزایش فضای سبز، ایجاد مدل های مدرن تر تصفیه خانه فاضلاب و ... از طریق اعتبارات عمرانی، استانی و داخلی خواهیم پرداخت.

وی اضافه کرد: این هفته به عنوان هفته زمین پاک باید به عنوان یک الگو برای تمامی شهرک های صنعتی مد نظر باشد و در تمامی شهرهای صنعتی فضای سبز باید اولویت کار باشد، از این رو بهبود شبکه فاضلاب در شهرک های اهواز یک و 3 ، آبادان، ایذه، اندیمشک، دزفول و ... را شروع کرده ایم تا بتوانیم حداقل رضایتمندی به واحدهای صنعتی را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان خاطر نشان کرد: کلنگ زنی پارک 5/6 هکتاری در مجاور شهرک صنعتی شماره 2 اهواز یکی از نیازها بود، زیرا زمین کنونی به شکل نابهنجاری درآمده بود و این منطقه که به عنوان ورودی شهر اهواز به شمار می آید می تواند نقش اساسی در زمینه اسکان مهمانان ایفاء نماید و یا حداقل با راه اندازی سرویس بهداشتی و یا اماکنی برای استراحت، چند ساعتی مهمانان در آنجا وقت خود را برای برون رفت خستگی صرف نمایند، همچنین 17 هزار متر فضای سبز را در فاز دوم داریم که جدای از این سیستم آبیاری قطره ایی را هم در دستور کار قرار خواهیم داد و یکی دیگر از برنامه ها با توجه به محدودیت های آب شرب می توانیم از تصفیه فاضلاب به آب صنعتی برسیم و فضای سبز را آبیاری نمائیم.

محمدیان در پایان گفت: یکی دیگر از اهداف حضور در شهرک شماره 2 اهواز تقدیر از 2 واحد نمونه در زمینه رعایت مسائل زیست محیطی و توسعه فضای سبز می باشد، هر چند که اغلب واحدهای صنعتی در این شهرک این مهم را رعایت می کنند و امیدوارم هر روز در جهت پیشبرد اهداف این شهرک در مسیر شکوفایی صنعت گام برداریم.
در ادامه این بازدید مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان از شرکت آذین بتن بازدید به عمل آورد که شاهرخ جهانگیری مدیرعامل شرکت آذین بتن گفت: این شرکت با تولید دیوارهای پیش ساخته 2 طرف نما برای اولین بار در خوزستان که قابلیت نصب چراغ را هم بر روی آنها ایجاد کرده ایم به صورت یک طبقه و نرده ایی و 2 طبقه نصب می شود که خوشبختانه در دستگاه های فراوانی از استان این مهم صورت گرفته است.

وی بیان داشت: زمانی که در این شهرک شروع به کار نمودیم به دلیل سختی کار موفق به توسعه فضای سبز نبودیم، اما با امتحان نمودن گونه های مختلف اکنون در فضای 2544 متری خود موفق به کاشت گونه های خوب فضای سبز شده ایم.

سپس گو مدیر عامل شرکت او تی اس سازنده انواع تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی که سرمایه گذاری از شرکت چین است گفت: شرکت فوق با متراژ 50 هزار متر مربع و 22 هزار متر مربع زیربنا از سال 90 عملیات اجرایی خود را در فاز اول آغاز کرد و اکنون دفاتر اداری و عملیاتی دایر و انشاء الله به زودی فاز دوم به زودی عملیاتی می شود، همچنین 8 هزار متر مربع به فضای سبز مجموعه اختصاص یافته است و از سال 2011 میلادی تا 2013 درگیر ساخت پروژه بوده ایم و طبق برنامه زمانبندی طی 2 سال این مهم به اتمام رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر این شرکت 350 نفر نیرو دارد که در صورت گسترش کار می توانیم تا 500 نفر هم نیروهای خود را افزایش دهیم.

گو بیان داشت: در فاز اول فعالیت ما مرتبط به ساخت تجهیزات نمودارگیری می باشد و در کارگاه 2 عملیات آزمایش چاه انجام می شود و همچنین سعی در انجام تولید لوازم حفاری و لوله ها را هم مد نظر داریم.

مدیرعامل شرکت او تی اس تصریح کرد: در این شرکت سیستم دفع فاضلاب سبتیک در 2 مرحله انجام شده و فاضلاب به دو صورت صنعتی و شهری دفع می شود که ابتدا فاضلاب به 2 حوضچه رفته و ته نشین می شود و فاضلاب شهری را به آبی استاندارد تبدیل می کنیم و سپس به فاضلاب شهری انتقال می دهیم و فاضلاب صنعتی را هم با تانکر خارج می کنیم و در مکانی که شرکت نفت اجازه می دهد می سوزانیم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه پسماند ما خطرناک نیست و پارکینگ خصوصی برای شست و شوی خودروهای سنگین که بعضا به تنه آنها گل و روغن مانده است می روند و ضایعات خود را هم در سطل های رنگی مختلف تعبیه شده می اندازیم تا بتوانیم به بازیافت هم برسیم زیرا واحد اچ اس ای شرکت بسیار فعال است.

همچنین در پایان این بازدید آقای شاکری معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست خوزستان گفت: امیدوارم شرکت ها همگی به صورت خودجوش به فکر توسعه فضای سبز و حفظ مسائل زیست محیطی باشند، زیرا ما در کمتر کشوری مشاهده می کنیم که یکی از اصول قانون اساسی به مسائل محیط زیست مرتبط باشد و این مهم باید توسط آحاد جامعه رعایت و پیگیری شود.

وی ادامه داد: اکنون در تمام دنیا دیدگاه ها به سمت بهره وری سبز رفته است که این مهم در شرق آسیا بسیار رشد کرده است و باعث ارزش افزوده به خصوص در صنایع غذایی شده است، همچنین همین شرکت های موفق با تولید برق از زباله های خود بسیاری از مشکلات تامین انرژی خود را هم برطرف کرده اند و ما هم می توانیم به این مهم برسیم، کما اینکه از باگاس نیشکر که متاسفانه در محیط رها می شود باید به عنوان کود برای تقویت محصولات کشاورزی استفاده نمائیم.

شاکری بیان داشت: باید انگیزه ها در میان آحاد جامعه به نحوی باشد که حفظ محیط زیست را یک امری واجب بدانند برای استفاده نسل آینده و امیدواریم در این مسیر گام های خوب و استواری برداشته شود.










comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
لحظه نما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment سلام
ضمن خسته نباشید آدرس سایت شما شوشان در قسمت پیوندهای سایت ما لحظه نما لینک شد ممنون میشوم شما هم آدرس سایت ما را در قسمت پیوندهای سایت شوشان لینک بفرمایید. سایت ما هم توسط ایران سامانه طراحی شده است

آدرس لینک شدن سایت شما شوشان

http://lahzehnama.ir/fa/links

آدرس سایت لحظه نما جهت لینک شدن

مجله خبری لحظه نما

http://lahzehnama.ir

با تشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار