اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۲۹۲
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
برخی از اعضای شورای شهر اهواز که به شهردار منتخب رای مثب نداده اند در حال حاضر به موافقین پر و پا قرص شهردار اهواز مبدل گشته اند.
ناجی سواری نایب رییس شورای شهر اهواز با حضور در تحریریه پایگاه خبری شوشان ضمن تبریک به مناسبت  فرا رسیدن روز آغاز بکار شوراهای شهر گفت : امیدوارم شورای چهارم اسلامی شهر اهواز بتواند در پایان دوره کاری خود کارنامه موفقی را از خود به جای بگذارد.
سواری به فرآیند انتخاب شهردار اهواز اشاره داشت و گفت : بعد از انتخاب شهردار اهواز توسط شورای شهر و تایید حکم از سوی وزارت کشور این انتظار در میان شورا و شهروندان  بوجود آمد که تحولات عمرانی در شهر اهواز کلید زده خواهد شد. 

کلیت انتصابات صورت گرفته از سوی شهردار ضعیف بوده
وی به ویژگی های منحصر به فرد شهردار اهواز و سوابق ممتد اجرایی وی در حوزه فرمانداری شهرهای مختلف و ادارات کل استان اشاره کرد و گفت : انتظار این بود شهردار اهواز ضعف عدم تجربه کاری در شهرداری را با انتصاب مدیران لایق، خبره و شایسته در شهرداری جبران کند اما متاسفانه کلیت انتصابات صورت گرفته از سوی شهردار ضعیف بوده و موجب تقویت بنیه شهرداری اهواز نشده است. 
نایب رییس شورای شهر اهواز ادامه داد : این در حالی ست که کلانشهر اهواز در خود ظرفیت های پیدا و پنهان بسیاری دارد و نسبت به دیگر کلانشهر های کشور کمبودی احسا? نمی کند. این عضو شورای شهر اهواز  با انتقاد از عدم نظارت صحیح و مداوم بر تمامی امورات مدیریت شهری اهواز گفت : یکی از مولفه های عمران و آبادانی وجود نظارت صحیح است. این امر مستلزم مدیریت توانمند و داشتن تشکیلات منسجم است.
 
رضایت 30 درصدی شهروندان از خدمات شهرداری اهواز 
وی بیان داشت : بعد از گذشت قریب هفت ماه از آغاز بکار شورای شهر اهواز این شورا فاقد سیستم نظارتی قوی و کاربردی بر شهرداری اهواز است. وی به ورود شرکت های حسابرسی و بازرسی شرکت های مختلف برای حسابرسی به امور مالی شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: متاسفانه همه این شرکت ها قبل از پایان ماموریت محوله، کار را ترک کرده اند و از مراحلی جلوتر نرفته اند. سواری ادامه داد: شورای شهر اهواز در این مدت تحقیقات میدانی در خصوص میزان رضایت شهروندان از شهرداری اهواز را آغاز کرده است که هفته پیش توسط عضو محترم شورا دکتر سلحشور  د? صحن قرائت شد. نتایج این نظرسنجی میدانی حاکی از آن است که تنها منطقه ای که بالای 50 درصد از عملکرد شهرداری اهواز رضایت داشته اند منطقه دو بوده است و سایر مناطق شهرداری اهواز میزان رضایت از عملکرد شهرداری اهواز  کمتر از 30 درصد بوده است. 

تاخیر حضور کارکنان شهرداری اهواز روال شده است 
سواری ادامه داد : یکی از موارد که دلالت بر عدم نظارت صحیح بر سیستم شهرداری اهواز دارد تاخیر در حضور کارمندان شهرداری اهواز است. ساعت معمول ورود پرسنل در شهرداری اهواز  ساعت 8:30 صبح است. یکی از ضعف های دیگر در سیستم شهرداری اهواز نحوه پرداخت حقوق و مزایا در شهرداری است. وی افزود: بدین شکل اگر مدیر منطقه و مسئولی در شهرداری اهواز توسط مافوق خود و یا شهردار اهواز از کار برکنار شود حقوق و مزایای او هیچگونه تغییری پیدا  نمی کند و همانند زمان مسئولیت همان حقوق و مزایا را دریافت می کند که این اقدام جز هدر دادن بیت المال نیست.
سواری به انتصابات شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت : افرادی در شهرداری بدون هیچگونه تخصص مرتبط در شهرداری اهواز سمت می گیرند حتا ابلاغ مشاور به آنان اعطا می شود اما دریغ از حضور مستمر در شهرداری. گاهی اوقات دیده شده است که فردی بدون حضور منظم و مستمر در شهرداری اهوازی در پایان هر ماه حقوق و مزایای کارمند تمام وقت را دریافت می کند. آیا این اقدام هدر دهی منابع مردمی نیست؟ 

عدم نظارت صحیح بر پروژه های عمرانی و خدماتی 
سواری همچنین به عدم نظارت صحیح بر پروژه های عمرانی و خدماتی در شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت : در شهرداری اهواز ابزار مناسب جذب عوارض شهرداری از مردم دیده نمی شود. شهرداری اهواز باید سیستم مناسبی و نوینی برای جذب عوارض شهرداری تعبیه کند. در برخی از مناطق شهرداری اهواز ابتکاری به خرج داده شده است و از شهروندان در این خصوص نظر خواهی صورت گرفته است. 
این در حالی است که ساکنان برخی از مناطق شهرداری اهواز از ابتدایی ترین خدمات دهی محروم هستند. اکثر خیابان های اطراف شهر آسفالت ندارند و یا فاقد استاندارد هستند. ن?یب رییس شورای شهر اهواز به بازدید خود از کوی سیاحی اهواز به همراه شهردار اهواز و نفراتی از اعضای شورا اشاره کرد و گفت : در این منطقه آسفالت استانداردی کار نشده است. 
وی خیابان منور در منطقه کوی سیاحی را غیرقابل سکونت اعلام کرد و گفت : مردم در این منطقه از سر ناچاری زندگی می کنند. تمامی خیابان های این منطقه خاکی است. جداول بکار گرفته شده در این منطقه فاقد کیفیت و فرسوده هستند. نایب رییس شورای شهر اهواز گفت : متاسفانه در مناطق کم برخوردار مانند منطقه 6 برخی از پیمانکاران از کالای غیراستاندارد و کیفیت در پروژ? های استفاده می کنند و این در حالی است که همان میزان اعتباری که در سایر مناطق هزینه می شود در این مناطق نیز از سوی شهرداری اهواز پرداخت می شود.

عدم تعامل لازم با شرکت آب و فاضلاب اهواز 
سواری به عدم تعامل برخی از مدیران سازمان های تابعه شهرداری اهواز با دیگر دستگاه های اجرایی استان  اشاره کرد و گفت :  یکی از شرکت هایی که شهرداری اهواز نتوانسته است با آن وارد تعامل شود که در نهایت نفع آن به شهروندان برسد شرکت آب و فاضلاب اهواز است. اخیرا شهرداری اهواز با مدیرعامل شرکت آبفا اهواز جلسه ای داشته اند. در این جلسه مقرر شد شهرداری اعتبارات لازم را برای اجرای فاضلاب در مناطق محروم برای اجرا شرکت آبفای اهواز تامین کند. 

علل پیدا و پنهان موافقت ها و مخالفت ها اعضای شورا با شهردار
نایب رییس شورای شهر اهواز همچنین سیستم ارائه مجوز های گوناگون نظیر کیوسک داران و وسایل بازی در پارک ها را فاقد مکانیسم شفاف دانست و گفت : البته باید توجه داشت که شهردار اهواز منتخب شورا و طرف حساب آن است. متاسفانه برخی از مخالفت ها از سوی برخی از اعضای شورای شهر  با شهردار اهواز کارشناسی شده نیست و در مواردی تنها ابزار بروز مخالفت با دیگر فراکسیون ها و اعضای شورای شهر بکار برده می شود که این رویه باید اصلاح شود. 
نایب رییس شورای شهر اهواز ادامه داد : برخی از اعضای شورای شهر اهواز که به شهردار منتخب رای مثب نداده اند و حتی رای دادن به شهردار فعلی را دارای اشکال شرعی می دانستند در حال حاضر به موافقین پر و پا قرص شهردار اهواز مبدل گشته اند. این امر دلایل پیدا و پنهانی دارد که شهروندان متوجه این تغییرات ماهوی هستند. 

ضرورت انجام پروژه های زیربنایی و اساسی 
سواری در پایان گفت : شهرداری می بایست به جای ایجاد کارهای روبنایی و کم اهمیت و غیرماندگار مانند فرش گل و احداث چند المان و چراغ تزیینی به کارهای اساسی، زیربنایی و ماندگار روی بیاورد. شهردار مطلوب شورای شهر اهواز شهرداری است که پروژه های عمرانی و زیربنایی و تاثیرگزار را در شهر اهواز شروع و به نام خود به پایان برساند. 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که شورا و شهرداری با استفاده از نظر نخبگان و مشارکت عمومی بتوانند منشاء خیر و خدمت برای اهواز باشند.
گفتنی است قبل از این دیدار امید حلالی مدیرمسئول پایگاه خبری شوشان توضیحاتی در خصوص این سایت خبری و همچنین نحوه تعامل آن با شورای شهر و شهرداری بیان داشت. در این دیدار علیرضا عبداله نژاد سردبیر و کامبیز بهادری مدیراجرایی پایگاه خبری شوشان و یوسف الهی مندنی از نویسندگان و فعالان رسانه ای حضور داشتند.  
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
انتشار یافته: ۲۱
comment
comment
مریم جلالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
4
6
comment درود بر آقای سواری. متاسفانه در ماههای اخیر شاهد انتصابات خوبی نبودیم. نیروهای توانمند و خوشفکری در شهرداری هست اما متاسافنه در انتصابات از نیروهایی استفاده می شود که یا از بیرون شهرداری آورده می شوند، یا مامور از سازمان های دیگرند و یا جابجایی همین مدیران موجود است. همین موضوع باعث شده تا شاهد عملکردقوی در مجموعه شهرداری نباشیم و بنوعی رکود در پروژه های شهری ایجاد شود. من اصلا طرف کسی را نمی گیرم. دوست دارم مدیران شهرم آدم های توانمندی باشند و شهر را از این رکود و بی تحرکی نجات بدهند. دوست دارم شهرم نمونه باشد و به حداقل هایی از آنچه دیگر کلانشهرها به آن رسیده اند برسم.
comment
مرتضی
|
United States
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
1
1
comment امیدواریم شورای شهر روند ایجاد شده در مدیریت شهری را اصلاح کند. واقعا چنین وضعی که آقای سواری ترسیم کردند شایسته شهروندان اهوازی نیست. چرا باید با این همه منابع در کلانشهر اهواز، وضع شهر این باشد؟ مگر خود شهرداری نگفته کل بودجه شان را محقق کردند؟ پس چرا کارها عینیتی نمی یابند؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
1
1
comment [انشاالله شورای چهارم عاقبت بخیر شود] . بخصوص روحانیونی که لباس مقدسی بر تن دارند. انشاالله تغییر و تحول شروع نشده شروع شود
comment
پیش بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
0
1
comment جناب اقای ناجی سواری ،انتقادات شما فقط بخش کوچکی از نابسامانیهای مدیریت شهری فعلی میباشد.اگر به خاطر داشته باشید در زمستان سال گذشته در صحن علنی شورا ، شما و دوستانتان پیگیر عزل مدیران با تجربه شهرداری بودید که [...] پیشنهاد بنده این است که با وضع موجود و با تدوین برنامه استراتژیک وبا اجرا وارزیابی مستمر می توان ظرف سه سال اینده عقب ماندگی شهر اهواز را تا حد مناسبی جبران کرد.اگر نیت اصلاح سیستم مدیریت شهری باشد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
4
6
comment جناب آقای سواری عضو محترم....
خواهشمندیم ابتدا از خودتان شروع کنید آیا شما در این چند ماهی که به شورای محترم آمدید به وظایف خود بغییر از انتقادهای نابجا عمل کردید یا بهتر است بگویم اصلاٌ وظایف خود را می دانید؟؟؟؟؟؟
آقایان شورا لطفاٌ به خود بیاید وظیفه شما نظارت بر شهرداری می باشد نه انتقاد؟؟؟
امیدوارم قبل از اینکه مورد حساب خداوند قرار بگیرید خودتان به حساب خودتان در قبال وظیفه خطیر نمایندگی مردم این شهر سختی دیده برسید.
با امید روزی خوش برای همه همشهریانم.......
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
2
2
comment واقعا مایه تاسف است در حالبکه در کلانشهرهای دیگر شاهد فعالیت های بزرگ و روزافزون و ماندگاری هستیم در اهواز شاهد این بی عملی و خواب زمستانی باشیم. از استانداری و شورای شهر میخواهیم این وضعیت را اصلاح کنند و فضای کار را بر شهرداری حاکم کنند و پروژه های شهری دوباره فعال سوند
comment
دنیای من اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
comment
3
4
comment خداوند را شاکریم که بالاخره حکیمی پیدا شد و قبل به خاک سپردن سهراب نوش دارویی به ساحت علنی و مقدس شهردار ،شورا و شوراییان تقدیم کرد و این همچون همان ستاره سهیل را میماند که نمیدانم چند وقت به چند وقت ظاهر میشود ،
واما بعد
به گفته طوطیان شکر شکن زیبا گفتار ،ما نیز در این وادی گداییم اخوی ،
دوم با احتمال قطع به یقین با مصاحبه شهردار به صراط مستقیم روی خواهد آورد و دیگر شهر را آب نخواهد گرفت ،
دختر فلان پیمانکار و شوهر فلان عضو محترم شورا ستخدام نخواهد شد ،
پاداش مدیران به [...] تومن افزایش نخواهد یافت
پرسنل محترم برای رسیدگی به سلامتیشان سالن ورزشی خواهند داشت ،
اگر دیدید دور پنجم شورا از اصناف متعدد کله پز و [...]و نماینده [...] ها با اکثر آرا عضو بودند جای بسی خوشحالیست چرا که اقشار پا برهنه جایگاه خویش را پیداکرده و به [...]دعای فراوان میکنند
تراوشات ذهن فراوان است شوشان مجال نیست شما نیز به چشم طنازی ببین این درد را.
درود بر حاج ناجی سواری که وجدان خویش را به تعاملات دنیا نمی فروشد و حرف حق را می گویند
comment
میلاد
|
United States
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
comment
0
2
comment کدام حرف حق[...]. 1 تمام انتصابات براثر تحمیل خود شورا به شهردار بود [...] دوم تعجب آور است که فعالیت های شهردار را نادیده بگیرید مثل زیرگذر جمهوری وزیرگذر خلیج فارس. ایجاد پارک 4هکتاری مهر بازگشایی ورودی کوی سیدخلف ایجاد مسیر ورودی ملی راه از جاده ساحلی. بهسازی وروسازی کوی سیاحی کوی گلدشت عین. دو. آسفالت کوی رمضان. وزرگان آسفالت خیابان های پردیس نورپردازی های انجام شده تعریض پل سوم پارک کوهساران وغیره این همه ظرف مدت 6ماه به نظر شما این همه کار ودر کنار وجود شورا آقای شهردار کار شاقی نکرده. وجدان داشته باشید. همه میخوان [...] چه خبره بخدا قسم اگر[...] هیچ حرف و حدیثی نمی‌ماند ولی چه کنیم سیدخلف اینکار را نمی کند یکی. بلند میشه میگه سیدخلف میخواد کاندید بشه یکی افراد دلخواهشان منصوب. نمیشه. میگه انتصابات ضعیفه خدا بهت قوت بده سید خلف خدا تورا از [...] نجات دهد [...]
comment
ناجى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
comment
0
1
comment مشكل اساسى خود ما مردم اهواز هستيم كه در انتخابمان شايستگى و تخصص را ملاك قرار نميدهيم و تا زمانى كه اينگونه رأى دهيم و تركيب شوراى شهرمان اينچنين باشد نبايد انتظار ديگرى داشته باشيم. جناب آقاى سوارى پرداختن به زيباسازى شهر و اقدامات روح نواز جزو ضروريات مديريت شهرى است، شهر هم داراى روح است و هم كالبد و توجه صرف به كالبد آن باعث توسعه نامتوازن شده باعث بروز اشكال ميشود. اى كاش حضرتعالى به جاى توجه ويژه به حضور و غياب و حقوق و پاداش پرسنل شهردارى كه انصافا به نسبت ديگر كلانشهرها در محروميت شديدند كمى به همكاران محترمتان در شورا مى پرداختيد تا از فشار به شهردار براى عزل و نصب اطرافيان و تحميل پيمانكاران حتى در جزئى ترين قراردادها دست بردارند. از نمونه هاى آن نيز كه كم هم نيستند يقينا به خوبى خبر داريد. مهمترين دليل توفيق نسبى كتانباف بدون شك نبودن شورا براى ايجاد فشار بر بدنه شهردارى بوده است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
comment
0
0
comment آقا مساله انتصابات همه مساله نیست.چرا فقط به این موضوع می پردازند؟ پروژه ها تعطیل است.بسیاری از کارگران هم ماههاست حقوق نگرفته اند. چرا به این وضع رسیدگی نمی شود؟
comment
دلسوز شهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
comment
1
1
comment با سلام خدمت شهردار محترم واعضای شورای شهر. بهتر است بجای نقدهای بیدلیل از نیروهای گمنام که نه پارتی دارند و نه دنبال شورای شهر هستند در مدیریت شهری استفاده شود سری به معاونت فنی شهرداری بزنید ببینید چه نیروهای متخصص کار بلد و با سابقه ای داریم که نه پارتی دارند و نه دنبال هواشی هستند بقولی که شهردار محترم میفرمایند باید از طریق شوارا به شهردار معرفی شوند اگر این نیروها هیچگونه هزینه برا شورا نکرده باشند که معرفی نمیشوند و از بستگان اعضای شورا نباشند که معرفی نمشوند متاسفانه همیشه رابطه بازی باعث میشه نیرو های خوب به فراموشی سپرده شوند و نیروهای [...] در پست های مهم و کلیدی بکار گرفته شوند بجای نیروهای [...]که از بیرون به سیستم تزریق شده اند و اینایی که بصورت سفارشی پست داده اید داری از همین نیرو های متخصص و فنی که سالها شهرداری هزینه کرده و دارای سابقه و تجربه هستند استفاده کنید بجای گرفتن این همه مشاور سفارشی و مسئول های سفارشی .
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
comment
5
2
comment جناب آقای سواری عضو محترم
امید واریم با تلاشهای شما این مشکلات حل شود چون شما واقعان ادم زحمت کش و دلسوزی هستین من یکی از کارکنان شهرداری هستم و از زحمتهای شما مطلع هستم
comment
نیک نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
comment
5
1
comment با تشکر از صداقت و دلسوزی شما نائب محترم ریس شورای برای این شهر
comment
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
comment
1
0
comment [...] متاسفم
comment
رضانصیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
comment
5
0
comment ضمن تشکر از روشنگری های بجای آقای ناجی سواری. تاسف بایذ خوردا فرادی جون [...] و [...] که نه اطلاعی ازقانون شورادارندودنبال انتصاب دامادوبستگانش هستندافسوس افسوس خیانت به شهداواین ملت
comment
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
comment
1
1
comment آقاى سوارى شما بهتر مي دانيد كه بجز دو انتصاب مابقى انتصابات شهردار اجبارى و ناشى از فشار شورا بوده است. سازمان بهسازى، پسماند، ميادين، پاركها، شهرداري منطقه يك و دو، معاونت فرهنگي، تنها گوشه اى از اين انتصابات تحميلى هستند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
comment
1
1
comment از شهردار و اعضای محترم شورا تقاضا دارم به فکر مردم و حل مشکلات شهر باشند نه اینکه فقط به فکر سیاسی کاری و جلب رضایت مردم برای دوره بعدی باشند و سر پوش گذاشتن بر عدم اجرای وظایف و ناکارامدی
لطفا دنبال راهکارهای کلان برای حل مشکلات عمده شهر باشید.با تشکر
comment
سالاری
|
United States
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
3
2
comment در شهرداری اهواز [...]بازی و فامیل بازی بیداد میکند. خانم عضو شورا شوهرش رو مشاور شهردار کرده با حقوق چند میلیونی. داماد آقای معاون شده [...]مالی. دختر معاون شده مدیر [...] و... شورای شهر چرا ساکتن؟ نکنه زبونم لال... درود بر ناجی سواری نماینده نترس و پیگیر
comment
ناصر فلاح پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
comment
2
0
comment با سلام .
لطفا اگر روشن فکر هستید راه حل بدین نه اینکه شورای محترم شهر را بدون دلیل و برهان متهم می کنید حداقل ادمهای سالمی هستند امیداریم شورای شهر با نظارت هر چه بیشتر به شهرداری وضع شهر اهواز بهتر وبهتر خواهد شد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
comment
1
1
comment لطفا یکی به صورت نامحسوس عملکرد شهردار منطقه سه ونوع خدماتشان به یکی از اعضای شورا ی شهر را برسی کند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
comment
1
2
comment لطفا یکی به صورت نامحسوس عملکرد شهردار منطقه سه ونوع خدماتشان به یکی از اعضای شورا ی شهر را برسی کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار