اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۲۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
معاون سیاسی استاندار :
هر دولتی که روی کار می آید طبیعتا به دنبال نیروهایی است که همسو با سیاستهای دولت باشند.
شوشان : مهندس فرج اله خبیر، در جمع اصحاب رسانه ها ، دولت یازدهم را دولتی پاسخگو و راستگو دانست و اظهار داشت برای تحقق برنامه های دولت و نظام برنامه هایی در دست تدوین داریم تا به واسطه ی آنها قانون گرایی ، تعهد پذیری ، تعامل بیشتر با مردم و افزایش سطح مشارکت های مردمی تحقق یابد . 

معاونت سیاسی استاندار ، تشکل های مردم نهاد را مهمترین پایگاه  مشارکت های مردمی دانست و افزود : سازمان های مردم نهاد که با اهداف خاص فرهنگی ، اجتماعی شکل می گیرند می توانند مشارکت اجتماعی مردم را در امور مربوط به خودشان افزایش دهند و با دادن آموزش ها ی لازم به مردم سطح آگاهی های آنان را بالا برده و در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی تلاش کنند . وی اظهار داشت تا مسائل فرهنگی حل نشود در حوزه ی اقتصاد هم توفیقی حاصل نمی شود و تا مردم و مسئولین متعهد و قانونمند نباشند ،آموزش نبینند و به حقوق و وظایف خود آشنا نشوند نارسایی ها وجود خواهد داشت .

وی همچنین در خصوص فعالیت احزاب خاطر نشان کرد که سازمان دهی احزاب تحت اختیار مجموعه ی استانداری ها نیست ولی از تلاش برای آماده کردن زمینه های لازم برای فعالیت احزاب خبر داد و گفت :احزاب نیز می توانند به مردم آموزش داده و سطح مشارکت های سیاسی و اجتماعی  راافزایش دهند . وی افزود : چون ما از یک نظام حزبی پیروی نمی کنیم با مشکلات زیادی رو به رو هستیم .به عنوان مثال وقتی حزبی در انتخابات شرکت می کند وپیروز می شود برنامه ها و نیروهایش مشخص است و مردم به آن برنامه ها رای داده اند . ولی در کشور ما اینگونه نیست و از این رو انتصاب ها در بخش های مدیریتی مشکلات خاص خود را پیدا می کند .
 
معاون سیاسی استاندار خوزستان در خصوص پرسشی مبنی بر وجود  یا عدم وجود لابی گری  در انتصاب فرماندارن گفت : هر دولتی که روی کار می آید طبیعتا به دنبال نیروهایی است که هم همسو با سیاستهای دولت باشند و هم از تجربه و دانش کافی برخوردار باشند ولی در بحث بکارگیری نیروها ما با یک محدودیت از سوی وزات کشور مواجه شدیم و وزارت کشور مقرر کرده است که از نیروهای موجود باید استفاده شود لذا ما امکان استفاده از نیروهای مامور را نداریم . ممکن است افراد توانمندی در سایر ادارات و ارگان ها داشته باشیم که صلاحیت فرمانداری و یا بخشداری را داشته باشند اما ما ملزم به اجرای قانون هستیم. 


وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد  که باید فضا را به گونه ای تغییر دهیم تا شادابی و نشاط عمومی افزایش یابد و نیروهای تولید فکر و اندیشه و همچنین نیروهای علاقمند به سرمایه گذاری از استان خارج نشوند .معاونت سیاسی استاندار اظهار داشت که برای ایجاد فرصت های شغلی در استان باید بخش خصوصی تقویت شود و سرمایه گذاری در حوزه ی صنعت ، کشاورزی و خدمات انجام شود .مهندس خبیر ضمن انتقاد از روش هایی که امنیت در سرمایه گذاری ها را تحت الشعاع قرار می دهند، گفت : متاسفانه بعضی از مراکزی که باید فرش قرمز برای سرمایه گذاران  پهن کنند حتی بلد نیستند چگونه با سرمایه گذار برخورد کنند! . ما باید حداکثر توان خود را به کار گیریم تا سرمایه های خارج استانی را جذب کنیم و بخش خصوصی را توانمند سازیم  .  

خبیر در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص فعالیت فرقه های انحرافی در استان، تصریح کرد: راه مقابله با فرقه های انحرافی و تهاجم فرهنگی چاره اندیشی شده است. برخی فرقه های انحرافی چون وهابیت در کشورهای همسایه سعی می کنند به کشور و به ویژه خوزستان نفوذ کرده و موج ناامنی را در آن ترویج دهند اما خوشبختانه مردم استان ما دین مدار و شیعه اند و این موضوع در استان ما زیاد نیست. در این زمینه دستگاه های مربوطه و نهادهای تبلیغی باید درست عمل کنند زیرا این مسائل در جایی شکل می گیرد که خدمات مناسب و ارتباط خوب با مردم برقرار نشود. نارسایی ها در ارائه خدمات فرهنگی باید رفع شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در مورد وضعیت دانشکده خبر استان اظهارکرد: ادامه فعالیت این محیط آموزشی مهم است اما باید توجه کرد که مالکیت این مجموعه با بخش دولتی نیست و به سازمان همیاری شهرداری ها بر می گردد. بخشی از این دانشکده در اختیار دانشگاه جامع علمی کاربردی است. قرار بر این نیست که دانشکده خبر بدون جا و مکان بماند؛ هرچند نباید فراموش کرد این فضای آموزشی در شأن دانشکده خبر نیست و ما آمادگی کمک برای ایجاد شرایط بهتر برای آن را داریم.

وی در مورد ارائه آمارهای غیرواقعی در استان اظهارکرد: بدون شک ارائه آمارهای غیرواقعی کاری ناپسند است و چیزی که در عمکردها نیست نباید به صورت غیرواقعی ارائه شود. از همین رو رسانه ها باید با تجزیه و تحلیل و انتقاد درست جلوی این قضایا را بگیرند. در این دولت سعی بر این است که دروغ گویی کنار گذاشته شود و مطالب به صورت واقعی ارائه شود.وی در مورد تفیک برخی از حوزه های انتخابیه در استان نیز گفت: این احتمال وجود دارد که باغملک و هفتکل یک حوزه انتخابیه مستقلی را در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تشکیل دهند. 

خبیر در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه جدیدی برای افزایش شهر و شهرستان های استان دارید؟ توضیح داد: هم اکنون پیشنهاد جدیدی در این مورد مطرح نیست زیرا طرح جامع تقسیمات کشوری در وزارت کشور در حال اجرا است. قانون فعلی تقسیمات کشوری نارسایی های زیادی دارد و شهرستان های زیادی در استان ایجاد شده که قابلیت های لازم را ندارند و اکنون با مشکلات زیادی مواجه اند و سال ها می گذرد تا این مشکلات رفع شود.


معاونت سیاسی استاندار همچنین از رسانه ها خواست ضمن ارتقاء سطح کیفی خبررسانی به تجزیه و تحلیل رخداد های خبری بپردازند و ضمن کشاندن صاحبان فکر ، اساتید و صاحب نظران به عرصه ی نقــد ،عملکردان مدیران در سطح استان را مورد سوال قرار دهند ،تا در صد خطا در تصمیم گیری مسئولان کاهش و پاسخگویی افزایش پیدا کند .  





comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
1
0
comment نقش تخریبی ومانع تراشی [...] معامله گررابرای مردم روشن کنید...نگران نباشید
comment
پژمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
comment
0
0
comment خدا نکند هفتکل با باغملک یک حوزه سیاسی شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار