شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
شوشان / امیدفرازائم مقام صندوق بيمه محصولات كشاورزي كشور در سفر به خوزستان در جلسه اي مشترك با دبير خانه كشاورز استان به تشريح برنامه ها و سياست هاي پيش روي اين صندوق پرداخت.
محمد حسين صفرپور طاهر با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی در اقتصاد کشاورزی و نقش تشكلهاي كشاورزي در تحقق سياست هاي صندوق بيمه محصولات كشاورزي گفت: بیمه محصولات کشاورزی بعنوان یکی از راهکارهای نوین برای مقابله با خطرات فعالیتهای کشاورزی و در نتیجه کاهش نوسانات درآمدی کشاورزان مورد توجه است.
وي با اشاره به اينكه بخش كشاورزي داراي ويژگي‌هاي خاصي بوده كه آن را به شدت در معرض خطرات زيادي قرار داده است گفت: در بین روش‌هاي متعدد مديريت خطر در بخش كشاورزي، بيمه كشاورزی يكي از مهم‌ترين راهكارهاي ايجاد امنيت براي سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي محسوب مي‌‌شود.
وي گفت: صندوق بیمه کشاورزی موظف است به صورت جدی وضعیت کشاورزانی که محصولشان را بیمه کرده‌اند را رسیدگی کند و ضمن برآورد میزان خسارت، غرامت آن‌ها را بپردازد.
وي تاكيد كرد: طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری در زمینه بیمه محصولات کشاورزی انجام شده است و باید بیش از پیش توسعه یابد تا بیمه محصولات کشاورزی از نظر کمی و کیفی وضعیت بهتری پیدا کند.
دبير خانه كشاورز خوزستان هم در اين جلسه با تقدير از خدمات صندوق بيمه محصولات كشاورزي در راستاي خدمت رساني به جامعه كشاورزان و رستاييان كشور گفت: پوشش بيمه اي در حوزه محصولات كشاورزي در ايران از لحاظ سطح و تعداد محصولات تحت پوشش داراي جايگاه خوبي است.
مسعود اسدي تاکید کرد: باید تلاش شود بیمه محصولات کشاورزی در همه زمینه‌ها در مناطق روستایی گسترش و توسعه یابد که در این زمینه با نگاه و رویکرد صندوق بيمه محصولات كشاورزي به نظر می‌رسد در آینده می‌توان به تحقق اين مهم امیدوار بود.
گفتني است در اين جلسه، مديران و نمايندگان تشكلهاي بخش كشاورزي خوزستان هم به بيان ديدگاهها و پيشنهادات خود در جهت بهبود وضعيت بيمه محصولات كشاورزي پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار