شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۳۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
در سال 86 دولت وقت تبلیغات زیادی درخصوص طرح مسکن مهر انجام داد و مردم را تشویق به ثبت نام در این طرح کرد.
رسول تقی پور : در سال 86 دولت وقت تبلیغات زیادی درخصوص طرح مسکن مهر انجام داد و مردم را تشویق به ثبت نام در این طرح کرد. 

در مسجدسلیمان تعاونی های زیادی تشکیل شد که اکثر آنها مربوط به تعاونی های ادارات و ارگان های دولتی و یا طرح جابجایی مناطق آلوده به نفت و گاز بودند که در قالب طرح مسکن مهر شروع بکار کردند و پیشرفت خوبی نیز داشتند و تنها تعداد 120 خانوار از عموم مردم زیرنظر مسکن و شهرسازی ثبت نام و تشکیل تعاونی مسکن مهر را دادند که در این راستا ضرر و زیان های زیادی را متحمل شده اند.

 عباس وحدت یکی از سرپرست های این خانوار  درخصوص این مشکل  می گوید: در سال 86 به واسطه تبلیغات دولت در طرح مسکن مهر ثبت نام کردیم و مبلغ یک میلیون تومان از ما گرفتند و زمینی واقع در ورودی مسجدسلیمان روبروی پمپ بنزین ظاهری را تسطیح کردند تا در آنجا طرح مسکن مهر انجام شود.

 متأسفانه مدتی بعد گفتند این زمین معارض دارد و فعلاً طرح منتفی است و مردم بلاتکلیف ماندن تا سال 89 در زمان مدیریت وقت مسکن شهرسازی  با ما تماس گرفتند که می خواهیم واحدهایی از طریق مسکن مهر به شما واگذار کنیم که به واسطه دعوت آنها اکثر کسانی که عضو بودند مراجعه کردند و پس از تشکیل پرونده که حدود 120 نفر می شدند که هر نفر مبلغ 6 میلیون تومان به حساب شرکت ...  که به نام آقای... بود واریز کردند و قول دادند تا یک سال دیگر واحدهای مسکونی که حدود 30 تا 40 درصد پیشرفت کار داشتند را تحویل اعضای تعاونی قرار بدهند.
 اما تا سال 91 با تمام مراجعاتی که کردیم این کار انجام نشد و نهایتاً به ما گفتند پیمانکار توان تکمیل کردن را ندارد و باید منتظر بمانیم. چند وقتی ما را بلاتکلیف گذاشتند تا اینکه اداره مسکن و شهرسازی با اداره ی راه و ترابری ادغام شد . 

بعد از این تغییر و تحولات دوباره مراجعه کردیم. پس از مدتی با ما تماس گرفتند و بیان داشتند پیمانکار جدیدی  آمده و باید مبلغ یک میلیون تومان دیگر به حسابشان بریزیم و یک مبلغ هم تعیین می شود که مدت به مدت واریز کنید به حساب پیمانکار تا واحدها را تا پایان سال 92 به شما تحویل بدهند زمانی که ما تماس گرفتیم باید کجا مراجعه کنیم و یک میلیون را واریز کنیم ؟ 

ما را معرفی کردند به ...  واقع در نمره چهل که کار این دفتر همکاری با راهنمایی و رانندگی است نه مسکن و شهرسازی، پس از مراجعه به این شرکت ...، یکسری برگه هایی به نام قرارداد به ما دادند و پس از مطالعه متوجه شدیم قیمت زمین هایی که قرار بود بین 300 تا 350 هزار تومان به مردم تحویل داده شود قیمت آنها را بین 480 تا 500 هزار تومان قیمت گذاری کرده اند و همچنین تعهداتی که قرار بود در قالب مسکن مهر انجام بدهند در آن قرارداد قید نشده بود .

جالب اینجاست که پرونده های دولتی که به عنوان تعاونی مسکن مهر در  اداره مسکن و شهرسازی بودند از ... به عنوان دفتر پیمانکار سر در آوردند که هیچگونه ارتباطی به این موضوع نداشت و پیمانکار می بایست یک دفتر رسمی مهندسی داشته باشد.
  تا اینکه از طریق صدا وسیما این موضوع را انعکاس تصویری دادیم و مسئولین استانی قول دادند پیگیری و در مدت خیلی کوتاهی این مشکل حل شود که متأسفانه تا به امروز هیچ کاری صورت نگرفت. 

لازم به ذکر است افرادی که برای این واحدها پول تهیه کردند اکثراً طلاهای زن و بچه هایشان را فروختند و پول پیش خانه شان را داده بود، قرض کردند که عده ای به واسطه قرض کردن و ناتوانی در پرداخت آن بازداشت و زندانی شدند و حتی برخی اثاثیه منزل شان را فروختند و خیلی اتفاقات ناگوار دیگر ... بنده شاهد خیلی از کسانی بودم که می آمدند و اشک می ریختند و تقاضای وجه نقدی را که داده بودند را می کردند که بتوانند به واسطه این مبلغ مشکلاتی که برایشان بوجود آمده را تا حدودی درمان کنند. انتظار داریم که انشاء اله پیگیری بشود و نتیجه ای از طریق انعکاس این روزنامه و مطبوعات بگیریم. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
مسجدسلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment خیلی افراد از اول انقلاب تا کنون دراین شهر مسئولیت داشتند و از برکت این شهر به جایی رسیدند و نان بر سر سفره خانواده شان بردند اما کار مثبتی برای این شهر نکردند !!!!!!!!
آنها اگر استغفار کنند مطمئن هستم خدا آنها را نمی پذیرد چون حق الناس است !!!!
و خود خدا میفرماید من از حق خودم میگذرم اما از حق مردم نه >
خیلی ها دراین شهر نماز خواندند , روزه گرفتند , دعا خواندند , سفرهای زیارتی رفتند , خانه خدا رفتند , آن هم از درآمدی که از این شهر کسب کردند !!!
مسئولیت داشتند اما فقط گذران زندگی کردند و سیاسی بازی !!!
آیا فکر میکنند مردم این شهر آنها را میبخشند ؟؟؟؟ هرگز هرگز ؟؟؟؟
آنها باید در پیشگاه عدالت خداوند یکتا پاسخگو باشند . حق از آن خداست و مردم بیچاره و ستم دیده این شهر....
مسئولین جدید نیز هوشیار باشند و آه مردم در کمین آنهاست لطفا کوتاهی نکنند چون خاک ایران گیراست و....
comment
معلم مسجدسلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
comment
0
0
comment پس مشکل تعاونی مصرف فرهنگیان چی بود که آقای [...] محترم! 20ساله بلاتکلیف گذاشتشون
comment
علی باورصادامیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
comment
0
0
comment باسلام لطفا از اقایان علی عیدیوندی رئیس مسکن وشهرسازی ،شریفپور رئیس ابفا ،عیدیوندی رئیس مخابرات ،سلطانی رئیس شرکت گاز وذولفقاری سازمان برق بپرسید که چرا مشکلات مسکن مهر سد ونیروگاه مسجدسلیمان که دوسال از مسکونی شدن ان مگذرد را برطرف نمیکنید ،ایا اگر محل سکونت خودتان نیز به این وضع بود هم همینقدر بی تفاوت بودید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار