شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت در بودجه سال 91 به صورت غير شفاف اعلام كرده كه افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي با توجه به فوب خليج فارس اتفاق مي‌افتد و لذا شايد با افزايش قيمت بنزين مواجه شديم؛ اما هنوز موضوع افزايش قيمت بنزين به تصويب كميسيون تلفيق نرسيده است.

سيدشريف حسيني در گفت‌وگو با ايسنااظهاركرد: تا زماني كه مجلس افزايش قيمت بنزين و حامل‌هاي انرژي را مصوب نكند اين اتفاق نخواهد افتاد؛ البته با توجه به شرايط موجود در واقع بروز شايعات، افزايش رواني ساير قيمت‌ها را به دنبال دارد.

وي با بيان اين‌كه قيمت كرايه‌ها متاثر از شايعات افزايش نرخ بنزين است، افزود: هنوز هيچ افزايش قيمتي در زمينه بنزين مصوب نشده و دولت هم اين موضوع را تكذيب كرده است.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت بايد در برنامه پنجم توسعه قيمت بنزين را به حد 90 درصد قيمت فوب خليج فارس برساند كه براي انجام اين كار تا سال 94 فرصت دارد؛ هر چند كه دولت يك افزايش سريع قيمت را در سال گذشته اعمال كرد و اگر اين روند ادامه داشته باشد در طول 2 تا 3 سال آينده فشار زيادي به جامعه خواهد آمد؛ لذا مجلس در حال برنامه‌ريزي است تا فشاري بر جامعه وارد نشود.

وي تصريح‌كرد: احتمال افزايش قيمت بنزين به ليتري 1000 تومان وجود ندارد، چه برسد به اين‌كه از ليتري 1000 تومان هم بيشتر شود. در هر صورت دولت قيمت بنزين را مشخص مي‌كند و لذا بايد منتظر ماند كه دولت قيمت بنزين را چه‌قدر افزايش خواهد داد.

حسيني با اشاره به اين‌كه مهمترين وظيفه دولت در اجراي فاز دوم قانون هدفمندكردن يارانه بايد جلوگيري از افزايش قيمت‌ها باشد، افزود: هدفمند كردن يارانه‌ها يعني دولت پول يارانه‌ها را به صورت نقدي به خانوارها پرداخت كند. حالا اگر مردم پول يارانه را در جايي ديگر هزينه مي‌كنند، اين امر نشان مي‌دهد كه الگوي مصرف بايد تغيير كند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار