شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
شوشان – اميد فراز: مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي روستاييان، عشاير و كشاورزان ايران در جلسه مشتركي با دبير خانه كشاورز خوزستان به تشريح سياست ها و برنامه هاي پيش روي اين صندوق پرداخت.
دكتر حميد كلانتري در جريان اين ديدار كه جمعي از مديران تشكلهاي كشاورزي خوزستان هم حضور داشتند گفت: تشكلهاي كشاورزي ؛ زبان گوياي توليدكنندگان هستند.
وي با اشاره به نقش تشكلهاي كشاورزي در رونق بخش كشاورزي گفت: تشكلها از جمله نهادهايي هستند كه نقش بي بديلي در توسعه همه جانبه كشور دارند.
وي عملكرد و رويكرد تشكلهاي بخش كشاورزي خوزستان را مطلوب، تاثيرگذار و قابل تقدير برشمرد و تاكيد كرد: صندوق بيمه اجتماعي روستاييان، عشاير و كشاورزان براي پيشبرد هر چه بهتر اهداف و سياست هاي خود قطعا از توان و ظرفيت تشكلهاي كشاورزي بهره خواهد برد.
مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي روستاييان، عشاير و كشاورزان با اشاره به اعتبار خوبي كه براي اجراي طرح 550 هزار هكتاري به خوزستان اختصاص داده شده است گفت: در اين راه پيشنهاد مي شود مسئولين از ظرفيت تشكلهاي كشاورزي براي اجراي اين طرح بهره ببرند.
كلانتري در بخشي ديگر با تشريح سياست هاي حمايتي صندوق بيمه اجتماعي روستاييان، عشاير و كشاورزان از جامعه كشاورزي ايران تاكيد كرد: براي توسعه بيمه اجتماعي روستاييان و كشاورزان، هيچ محدوديتي نداريم. در همين خصوص بدنبال اين هستيم كه از محل درآمدهاي حاصل از قانون هدفمندي يارانه ها، بخشي را به بيمه اجتماعي روستاييان، عشاير و كشاورزان اختصاص دهيم.
وي با تاكيد بر اينكه كشاورز بايد احساس كند كه بيمه حق اوست از تشكلهاي كشاورزي خواست براي اجراي مطلوب سياست هاي صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير، نهايت مشاركت و همكاري را با اين صندوق داشته باشند.
كلانتري اين را هم از تشكلهاي كشاورزي خواست تا شهر به شهر نسبت به فرهنگ سازي براي بيمه روستاييان تلاش كنند.
دبير خانه كشاورز خوزستان هم در اين نشست، نگاه و رويكرد صندوق بيمه اجتماعي روستاييان، عشاير و كشاورزان را نسبت به جامعه كشاورزي، مثبت و قابل تقدير برشمرد و تاكيد كرد: بيمه حق مسلم تمام كشاورزان، روستاييان و عشاير است.
مسعود اسدي، جامعه كشاورزي را انسان هایي زحمت کش و شريف دانست و گفت: بیمه اجتماعی روستاييان، عشاير و کشاورزان می تواند پشتوانه اي محكم برای آينده اين قشر از جامعه باشد.
وي با تبیین جایگاه تامین اجتماعی در قانون اساسی گفت: تامین اجتماعی نیاز همگانی است و باید كشاورزان و روستاییان از آن برخوردار باشند.
وي ابراز اميدواري كرد با توسعه بيمه روستاييان، عشاير و كشاورزان در جاي جاي روستاهاي كشور، شاهد افزايش اميد به زندگي در روستاها باشيم.
دبير خانه كشاورز خوزستان تاكيد كرد: تشكلهاي كشاورزي استان تمام توان خود را به منظور فرهنگ سازي و جذب حداكثري كشاورزان و روستاييان براي اين طرح بكار خواهند گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار