شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۴۴۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با شوشان:
این عضو شورای شهر اهواز یادآور شد: البته انتقاد از ضعف مدیران زیرمجموعه شهرداری از وظایف نظارتی شورای شهر است و از لحاظ قانونی تعریف شده است و دخالت در امور شهرداری محسوب نمی شود.
حسین حیدری نایب رییس حقوقی و املاک شورای شهر اهواز در گفتگوی اختصاصی با شوشان به سوالات خبرنگار این سایت خبری پاسخ های مبسوطی داد که از نظرتان می گذرد.

 حسین حیدری در خصوص واگذاری قطعاتی از زمین ها کیان شهر به شهروندان توسط شهرداری اهواز گفت:این اقدام در بودجه 93 پیش بینی شده است. مصوبه این اقدام در زمان قائم مقامی شورای شهر توسط استاندار وقت به امضا رسیده است. به شخصه معتقدم که شهرداری نباید اقدام به خام فروشی زمین کند. شهرداری اهواز می بایست با مشارکت بخش خصوصی و یا راسا اقدام به سرمایه گذاری کند تا برای این اراضی ارزش افزوده ایجاد شود. حیدری بیان داشت: خام فروشی زمین به صلاح شهرداری اهواز نیست.البته این داستان منحصر به شهرداری اهواز نیست و اکثر شهرداران برای حل مشکلات مالی خود  اقدام به خام فروشی زمین می کنند.

این عضو شورای شهر اهواز افزود: به مزایده گذاشتن فروش 53 قطعه زمین در کیانشهر مراحل قانونی خود را طی کرده و در  بودجه 93 دیده شده است. حیدری ادامه داد: اعتبار معادل 130 میلیارد تومان از بابت فروش این قطعات زمین باید در حوزه عمرانی شهرداری اهواز هزینه شود. 70 درصد بودجه سال جاری عمرانی است. اما خام فروشی زمین مانند خام فروشی نفت نباید نهادینه شود و باید از نفت و زمین به عنوان ارزش افزوده استفاده کرد. 

نایب رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز در خصوص کیفیت آسفالت های شهرداری اهواز گفت: آسفالت های خیابان های شهر اهواز بسیار فرسوده است. در حال حاضر آسفالت بسیاری از خیابان های سطح شهر ترمیم نشده است. به طور نمونه آسفالت اکثر خیابان ها در منطقه گلستان به دلیل ساخت و سازهای صورت گرفته در این منطقه ترمیم نشده است و ترمیم نوار حفاری های صورت گرفته برای انشعابات آب و فاضلاب در سطح این منطقه به حال خود رها شده است.

 این عضو شورای شهر اهواز گفت: بودجه خوبی در سال جاری برای ارتقای کیفیت آسفالت دیده شده است. شورای شهر اهواز بر اجرای 72 درصد بخش عمرانی و 28 درصد بخش جاری تاکید دارد. 740 میلیارد تومان اعتبار در حوزه عمرانی رقم کمی نیست و می تواند در شهر اهواز تحول اساسی ایجاد کند. بر  تحقق 80 درصد از بودجه سال جاری امیدواریم. به ویژه با اجرای پروژه های عمرانی نظیر تقاطع های غیر همسطح و اختصاص 100 میلیارد تومان برای افزایش سرانه فضای سبز می تواند چهره شهر اهواز را تغییر دهد.

عضو شورای شهر اهواز افزود: معتقدیم هر مدیری در هر دستگاه اجرایی که شهرداری نیز از آن مستثنی نیست بخواهد موفق باشد باید مدیران زیرمجموعه خود را از میان افراد متخصص،کارامد و با تجربه انتخاب کند. بر همین اساس از روز اول توصیه اکید شورای شهر به شهردار اهواز این بود که از نیروهای درون سیستم که دارای توانمندی و تخصص لازم هستند استفاده کند. البته این مهم در پاره ای از انتصابات شهرداری اهواز رعایت شده است و در برخی دیگر این معیار و چارچوب مدنظر قرار نگرفته است.

وی گفت: برخی از عزل و نصب ها در لایه های میانی شهرداری غیر اصولی و غیر کارشناسی است. برخی از شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان های شهرداری اهواز  در روزهای اخیر اقدام به انتصابات در حوزه های خود کرده اند. متاسفانه در این زمینه شاهد انتصابات غیر تخصصی و غیر کارشناسانه  و روابطی هستیم. اصولی بر انتصابات مدیران مناطق و سازمان های شهرداری اهواز حکمفرما نیست.


حیدری خواستار توقف این انتصابات سلیقه ای شد و گفت: شهردار اهواز می بایست نظارت بیشتری بر انتصابات در حوزه های میانی شهرداری داشته باشد و از این انتصاباتی که غالبا سلیقه ای و غیر اصولی است جلوگیری کند.این عضو شورای شهر اهواز بیان داشت: یکی از دلایل که پروژه های شهرداری اهواز بی کیفیت است همین انتصابات غیراصولی و سلیقه ای است.

این عضو شورای شهر اهواز افزود: متاسفانه یکی از مشکلات ساختار شهرداری اهواز ، کارشناسی نبودن نیروی انسانی ان است و برخی از  نیروهای انسانی شهرداری اهواز از دانش و آگاهی های لازم در حوزه کاری خود برخوددار نیستند. راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز می تواند تا حدود زیادی این نقیصه را رفع کند. البته این مهم نباید به قیمت تعطیلی فعالیت  فرهنگسرای آی تی در منطقه کم برخوددار گلستان اهواز باشد.دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز امری لازم و ضروری است اما می بایست در محل دیگری راه اندازی شود. 

حیدری در خصوص عملکرد هیات رییسه شورای شهر اهواز نیز گفت: نسبت به اتفاقاتی که تاکنون افتاده است انتقاداتی بر شیوه مدیریت هیات رییسه شورای شهر اهواز وارد است. برخوردهای درونی اعضای شورای شهر و گاهی تقابل اعضای شورا با شهروندان در برخی از جلسات علنی شورا می تواند ناشی از ضعف هیات رییسه شورای شهر باشد. اما باید اذعان کرد در طول این هشت ماه که از شروع به کار هیات رییسه در شورای شهر می گذردتوانسته است تجارب خوبی کسب کند و به شخصه از عملکرد هیات رییسه شورای شهر اهواز رضایت دارم.

 این عضو شورای شهر اهواز در خصوص تغییرات احتمالی در ترکیب هیات رییسه شورا گفت: احتمال تغییرات در انتخابات پیش رو هیات رییسه شورا در شهریورماه  اجتناب ناپذیر نیست. این احتمال وجود دارد که هیات رییسه شورای شهر دستخوش تغییراتی شود. 

نایب رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز به تعریف خود از تعامل اعضای شورای شهر اهواز با شهردار پرداخت و گفت: تعامل شهردار با شورای شهر باید بر اساس قانون تعریف شود. اگر تعامل در چارچوب قانون باشد هر کدام از طرفین ( اعضای شورا و شهردار) حدود اختیارات و وظایف خودشان را در قبال یکدیگر بشناسند قطعا تعامل سازنده و صحیحی برقرار خواهد شد. شورای شهر اهواز باید به رسالت اصلی خود که همانا نظارت بر کار شهردار است بپردازد و از دخالت در امور مدیریت شهری بپرهیزد. 

این عضو شورای شهر اهواز یادآور شد: البته انتقاد از ضعف مدیران زیرمجموعه شهرداری از وظایف نظارتی شورای شهر است و از لحاظ قانونی تعریف شده است و دخالت در امور شهرداری محسوب نمی شود. 

حیدری در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکیدات رهبری انقلاب بر مبحث مدیریت جهادی آیا این روحیه جهادی را بر مدیریت شهری کلانشهر اهواز جاری و ساری می دانید گفت:هنوز برای پاسخ به این سوال فرصت باقی است و قضاوت در این خصوص زودهنگام است. اما برای تحقق شعار مقام معظم رهبری باید مجموعه شورای شهر و شهرداری اهواز با تلاش مضاعف کار کنند و در راستای خدمت به شهروندان و تامین رفاه و آسایش عمومی انان از هیچ مجاهدت و تلاشی فروگذار نکنند. 

این عضو شورای شهر اهواز در پایان این گفتگوی اختصاصی در خصوص تعامل مجموعه شورا و شهرداری اهواز با استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس  گفت: یکی از شاخص های موفقیت شورای شهر تعامل با استاندار، فرماندار اهواز ، نمایندگان مجلس و مسئولان دستگاه های اجرایی در استان است. شورای شهر اهواز این آمادگی را برای برقراری این تعامل دارد. البته انتظار داشتیم استاندار مقتدایی با اعضای شورای شهر اهواز جلسات اختصاصی برگزار کند. به هر حال عمران و آبادانی  اهواز به عنوان مرکز استان  اهتمام بیشتری را می طلبد. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۴
comment
comment
پیش بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
comment
0
0
comment جناب اقای حیدری ،شما که ده ها سال سابقه مدیریت شهری دارید،بخوبی به ماهیت وخصوصیت مسؤلین شهری فعلی اگاهید. بارها در کامنت های قبلی اعلام کرده ام که شورا وشهرداری بدون برنامه استراتژیک واجرا وارزیابی استراتژیک که دارای زمانبندی حداقل یک ماه به یک ماه باشد و هر ماه توسط شورا کنترل شود ،موفق به نیل به اهداف خود نخواهد شد ونمیتواند پا جای پای شهر مشهد و تبریز بگذارد.فقط سه سال برای شما باقی مانده است . سه سال برای رسیدن به بودجه شش هزار میلیارد تومانی کافیست.منتظر ناجی افسانه ای نباشید. فقط برنامه و اجرای استراتژیک.ایا میتوان اعضا شورای شهر را متقاعد کرد؟
comment
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
comment
0
0
comment هیات رئیسه خیلی ضعیف عمل کردند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment جناب اقاى حيدرى تا كنون چه نظارت هايي بر شهردارى و زير مجموعه هاى ان صورت گرفته است واحد هاى بازرسى كه در اواخر شوراى سوم تشكيل شده بود بسيار عالى و ثمر بخش بود ودر كاهش تخلفات نقش بسيارى زيادى داشت ولي چون ممكن است واحد بازرسى خيلى از تخلفات را [...] علنى كنند از ادامه ان جلوگيرى كردند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment حرف ما بزنيم چه فايده چطر بگيم اگر حرف هاي خودتون رو قبول داريد كه انتصابات خوب نبوده تا الان چه كرديد؟يا هم مثل بقيه ميگيد شورا نبايد ورود كنه ! پس اگر نه خواهشن با احساس ناراحتي هاتون دل مارو درد نياريد
comment
شهرداری چی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
comment
0
2
comment دوستان بدانند مشکلات را همه عموم مردم میدانند , رسانه ای کردن این مشکلات علاوه بر اینکه دردی را دوا نمیکند بلکه مردم را نسبت به شورا , شهردار , و مسئولین بدبین میکند , رسانه ای کردن موضوعات , آخرین حربه یک حرفه ای است , بهتر است مشکلات را در کمیسیونهای شهرداری و جسله های شورا بطور مفصل و کارشناسانه حل و فصل کنید , در صورتی که نتیجه حاصل نشد از بزرگان استان مثل آقای فرماندار , استاندار , نماینده ولی فقیه , و نخبگان بزرگوار شهرستان , موضوع پیگیری تا به سر منزل مقصود برسد , در صورت عدم موفقیت آنها را رسانه ایی تا مردم در این خصوص وارد عمل شوند .
اما اینکه هر فردی از شورا بخواهد هروقت از موضوعی یا کسی ناراحت شود دست به قلم شود و یا مطالب خودرا رسانه ای کند مطمئن باشید سنگ روی سنگ بند نمی آید.
لطفا شورای شهر و شهر داری ترتیبی اتخاذ فرمایند گفتگوهای اعضاء با نظارت و یا از طریق نماینده رسانه ای و یا روابط عمومی انها صورت گیرد >
مردم مشکلات عدیده ای دارند , پس با اظهار نظرهای متعدد و عجیب و غریب و بدون پشتوانه استنادی , مردم را درگیر نکنید !!! به فکر اصلاح روال باشید و از تک روی پرهیز کنید .
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment باسلام . اینجانب نیز معتقدم به ضعف [برخی] مدیران زیر مجموعه شهرداری ها هستم . و همانگونه برای همه اثباط گردیده است این مدیران توسط برخی از اعضای شورای شهر معرفی و مدیریت می کنند . درحالی که دارای سابقه کم و مدرک تحصیلی آنها مرتبط با مدیریت آنها نمی باشد . این عمل باعث بی انگیزه شدن پرسنل متدین و باسابقه شده است چون ارتقاء برای آنها معنا ندارد در اصل شورای شهر مانع پیشرفت آنها شده است . میتوان معاون فنی منطقه [...]را نام برد که هیچگونه تجربه فنی ندارد. حال چگونه اهداف بزرگ رهبرمان ( اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ) شکوفا میگردد. با تشکر علی از شهرداری اهواز
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
comment
1
0
comment اقای حیدری چون از هیت رییسه هیچ سودی نرسیده اینطوری میگین
comment
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment دوست عزیز ناشناس آقای حیدری در طول 26سال سابقه کار خود در شهرداری و استانداری به اندازه ی کافی مدیر بوده و کمبود پست و مقام ندارد که مثل عده ای در شورا تن به هر معامله ای و بده بستونی بدهد و ایشان اصلا داوطلب رئیس شورایی نبودند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
comment
0
0
comment اينقدر برخى از اعضاى شورا [...] كه جبرانش مشكل است يعنى بجاى عمران و ابادانى [...]ببار اوردند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
comment
0
0
comment اگر هدف شما ها فقط براى خدا و مردم باشند همه چيز درست مى شود كه [...]
comment
غریبه آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
comment
0
0
comment راستی خبری از بقیه اعضای شورا نیست مگه ۲۱ نفر نیستند چرا خبری [...] نیست فکر کنم دنبال حل مشکلات شهرهستند یا [...] خدا میدونه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
comment
0
0
comment انتصابات ديگري در منطقه ٨ و ٣ صورت مى گيرد صرفا جهت اطلاع
اعضاى شورا
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
comment
0
0
comment آقای حیدری باز هم جلسات شبانه شروع شد باز هم بازیگران کلید زدند سهم خواهی را شما بفرمایید بجز رفتن شما از طرف شهرداری به چین برای مردم چکار کردی
comment
شهروند گمنام بسیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
comment
0
0
comment وعده دادن بسه مملکتی که برای آب و برق [...] و پول نفت ..... ؟ فکر گران شدن و آب شدن یخ نباشه سیر از گرسنه خبر نداره و سواره از پیاده . فکر کار برای جوانان خوزستانی باشید عضویت در شورای که کاری از دست بر نمیاد [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار