اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
یکی از خیرین حوزه سلامت اهواز با تأکید بر نقش مولد مؤسسات خیریه گفت: هم‌افزایی مراکز و مؤسسات خیریه در استان می‌تواند منشأ خدمات و ثمرات مطلوبی برای جامعه هدف باشد.
یکی از خیرین حوزه سلامت اهواز با تأکید بر نقش مولد مؤسسات خیریه گفت: هم‌افزایی مراکز و مؤسسات خیریه در استان می‌تواند منشأ خدمات و ثمرات مطلوبی برای جامعه هدف باشد.

عبدالمهدی مرعشی، از خیرین استان خوزستان  با بیان اینکه امیدواریم در شهر اهواز که دروازه تشیع کشور به حساب می‌آید مؤسسات خیریه بتوانند با برگزاری جلسات هم‌اندیشی از ظرفیت‌های خود در جهت توانمندی و ارتقا و تنوع در ارائه خدمات خود به جامعه هدف استفاده کنند، ادامه داد: ارائه شیوه‌های نوین در جذب کمک‌های مردمی با مشارکت دادن آنها، ایجاد بانک اطلاعات جامعه هدف، از دیگر برنامه‌های مؤسسات خیریه می‌تواند باشد.

وی عنوان کرد: هم‌افزایی مراکز و مؤسسات خیریه در استان می‌تواند منشأ خدمات و ثمرات مطلوبی برای جامعه هدف باشد. سطح فعالیت‌های مؤسسه‌های خیریه در استان باید ارتقا یابند و صدا و سیما و رسانه‌های استان می‌توانند برنامه‌هایی در جهت فرهنگ‌سازی و گسترش روحیه نیکوکاری مردم تهیه ارائه نمایند.

مرعشی بیان کرد: اقداماتی که مراکز و موسسه‌های خیریه در استان انجام می‌دهند نباید در چالش‌های اداری گرفتار شود که تشکیل مجمع هماهنگی موسسات، سازمان‌ها و مراکز خیریه و خیرین استان خوزستان  نیز در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

وی  با بیان اینکه مؤسسات خیریه می‌توانند با ورود به حوزه اشتغال‌زایی مولد ضمن قطع وابستگی به کمک‌های نقدی مردمی و دولتی در راستای رسیدن به خودباوری و استقلال مالی افراد تحت پوشش خود نیز اقداماتی اساسی انجام دهند گفت: مؤسسات خیریه باید مولد باشند، آنها می‌توانند با اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در راستای اجرای شعار سال جاری به فرموده مقام معظم رهبری گام‌های بلندی بردارند. قطعا موسساتی که بتوانند برای افراد تحت پوشش خود اشتغال پایدار ایجاد کنند می‌توانند بهتر و کیفی تر به ارائه خدمات به جامعه هدف بپردازند. 

مرعشی  گفت: به نظر می‌رسد در این زمینه باید جلسات منظم و هم اندیشی موسسات خیریه در اهواز تشکیل شود. موسسات خیریه باید از ظرفیت‌های خود بهره‌گیری کنند تا حتی المقدور از موازی کاری در این حوزه‌ها جلوگیری شود. استفاده از تجربیات و امکانات همدیگر در مؤسسات خیریه ضروری به نظر می‌رسد و باید از داشته‌های مادی و معنوی همدیگر استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به اینکه موسسات خیریه به جای مستمری دادن به افراد مشمول که تاثیری در روند تولید و اشتغال استان ندارد با کمترین سرمایه می‌توانند برای آنها شغل پایدار ایجاد کنند، ادامه داد:به طور مثال موسسه خیریه حضرت جواد(ع) که به همت برخی از دوستان در سال‌های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است توانست از طریق پخت نان در منازل  برای مشمولین خود اشتغال ایجاد کند. با گسترش اقداماتی از این قبیل می توان ضمن ایجاد اشتغال مولد در حفظ روحیه نشاط و خودباوری در افراد تحت پوشش مؤثر واقع شد.

مسئول موسسه خیریه امام رضا(ع) از افتتاح درمانگاه امام رضا که توسط این مؤسسه ساخته  شده است در آینده نزدیک  خبر داد و گفت: موسسه خیریه امام رضا(ع) اقدام به ساخت درمانگاه امام رضا (ع) در شهر محروم کوت عبدالله کرده است. این درمانگاه خیریه شامل مرکز بهداشت و اوژانس 115 می باشد. مساحت زمین درمانگاه خیریه امام رضا 1100 متر مربع است.

این خیر نمونه کشوری حوزه سلامت گفت: مرکز اوژانس 115 و مرکز بهداشت  درمانگاه امام رضا به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز واگذار می شود و درمانگاه آن توسط انجمن خیریه امام رضا (ع) به  ارائه خدمات درمانی به همشهریان و اهالی غیور کوت عبداله و اسلام آباد اقدام خواهد کرد.

در همایش هفته سلامت که  با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، وزرای بهداشت، کار و آموزش و پرورش، نمایندگان سفارت خانه ها، نماینده سازمان جهانی بهداشت، رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس سازمان نظام پزشکی و جمع زیادی از خیرین و حامیان سلامت در سالن همایش‌های رازی برگزار شد از خیرین و حامیان هفته سلامت تجلیل شدند.در این مراسم  برای نخستین بار در استان خوزستان از سید عبدالمهدی مرعشی به عنوان یکی از خیرین  نمونه کشوری حوزه سلامت از کلانشهر اهواز  تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

یادآوری می‌شود که مرعشی در یک اقدام نیکوکارانه اقدام به احداث درمانگاه موسسه خیریه  امام رضا(ع) در منطقه محروم کوت عبدالله شهرستان کارون اهواز با هزینه شخصی خود کرده است.این درمانگاه شامل اورژانس 115 و مرکز بهداشت نیز می باشد. قرار است در روزهای آینده درمانگاه موسسه خیریه امام رضا(ع) با حضور مسئولان استان به طور رسمی گشایش یابد و خدمات درمانی و بهداشتی مناسبی به ساکنان این منطقه محروم و مستعد شهرستان کارون ارائه دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار