شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۲

مديركل خطوط لوله و مخابرات نفت ايران در خوزستان گفت: مركز انتقال نفت چمران داراي 4 توربين بوده و ظرفيت انتقال 500 هزار بشكه نفت خام را در روز دارا مي‌باشد.

اسكندر انصاري در گفت‌وگو با ايسنا اظهاركرد: توربين‌هاي حاضر در اين مركز از نظر تكنولوژي وابسته به اروپايي‌ها هستند، اما با توجه به تحريمي كه امروز درگير آن هستيم، توانستيم با همت و تلاش متخصصان، از تكنولوژي و خدمات مهندسي كشورهاي غربي بي‌نياز شويم.

وي بيان‌كرد: امروز به لحاظ سخت‌افزاري و نرم‌افزاري در اين مركز انتقال نفتي، مشكلي نداريم و خوشبختانه طي چند روز گذشته توانستيم با اجراي يك عمليات، اين مركز انتقال نفت را در سرويس قرار دهيم.

مديركل خطوط لوله و مخابرات نفتي ايران افزود: با توجه به نام‌گذاري امسال به نام "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" در نظر داريم در تامين نيازهايمان به خودكفايي برسيم و تلاش داريم كه بيشتر قطعات مورد نيازمان را از طريق توليد داخلي تامين كنيم و در بخش قطعات يدكي مورد نياز و كارت‌هاي هوشمند نيز بي‌نياز شويم.

وي با اشاره به اين‌كه مركز انتقال نفت چمران در قسمت شمال غربي اهواز واقع شده است،  گفت: سال گذشته 832 كيلومتر خطوط لوله قديمي را از مدار خارج و خطوط جديد را جايگزين كرديم. با توجه به اين‌كه خطوط قديمي در محدوده شهر قرار داشتند و موجب آلودگي محيط‌زيست و هدرروي مواد نفتي مي‌شدند و از سوي ديگر احتمال انفجار در اين خطوط نيز وجود داشت، تصميم گرفتيم خطوط قديمي را از مدار خارج كنيم.

انصاري ادامه‌داد: در حال حاضر خطوط قديمي را به مزايده گذاشتيم و پيمانكاران داخلي در حال جمع‌آوري آن‌ها مي‌باشند كه با انجام اين كار مبلغ 10 ميليارد ريال به حساب شهرداري‌هاي اهواز، آبادان، سربندر و ماهشهر واريز مي‌شود.

وي در خصوص سيستم ويدئو كنفرانس پزشكي در مراكز انتقال نفت، گفت: با توجه به سياست شركت اولويت نصب اين سيستم با مراكز داراي سكنه است. همچنين مراكزي كه به صورت اقماري يعني  14 روز كار و 14 روز استراحت مي‌باشند، در اولويت بعدي اين طرح قرار دارند. اولويت سوم براي راه‌اندازي اين سيستم نيز تلمبه خانه‌هايي است كه به صورت 8 ساعته كار مي‌كنند و داراي سكنه هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار