شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۶۷۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
از مسئولین دولت تدبیر و امید بخصوص حضرتعالی بعنوان استاندار محبوب خوزستان که شنیده های ما حاکی از علاقه شخص رییس جمهور به شماست انتظار میرود جوانان خوزستانی را دریابید و مطمئن باشند تزریق نیروی جوان ثمراتی بسیار بیشتر از هزینه های جاری ناشی از آن خواهد داشت.
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر مقتدایی؛ استاندار محترم خوزستان؛ سلام علیکم

با احترام ، اینکه خوزستان همیشه در نوع و میزان مشکلات در هر زمینه ای در بین همه استانها خاص! باشد دیگر چیزی عادی شده است، استانی با تمام ثروت های موجود (منابع غنی نفت و گاز) ،خاک زرخیز،منابع آبی عظیم، موقعیت ویژه استراتژیک ،دسترسی به آب های آزاد،همسایگی با چند کشور(مرز خشکی . دریایی) و ... به چه دلیل با این همه مشکلات و تضییع حق روبروست!؟

مردم این استان با وجود تمام موارد فوق ، بخاطر باورها و اعتقاد راسخ خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی همه شرایط سخت از شرایط جنگ تحمیلی گرفته تا آلودگی هوا و مشکل ریزگردها را به جان خریده والبته میخرند اما سوال این است: آیا شرافت و پایمردی این مردم به نظام و کشورشان بایستی موجب نادیده گرفتن حقوق آنان شود؟

آیا فرزندان این سرزمین پرنعمت بایستی در آرزوی ایجاد فرصتی در نهادهای دولتی برای خدمت به استان خود عمر و جوانی خود را از دست بدهند؟ حق مردم شریف این استان که در شرایط جنگی و بعد از آن با کاستی های ناشی از جنگ و مشکلات عدیده دیگر عرصه کار و زحمت و خدمت را ترک نکردند و به امید اینکه روزی فرزندانشان فرصتی برای خدمت پیدا کنند به سختی هزینه های تحصیل آنان را تامین نمودند چیست؟

در سال 1391 طی اعلام رسمی استانداری خوزستان و با طی تمام مراحل قانونی و آگهی ،در سراسر استان و در دو مرحله(خرداد و اسفند ماه) آزمون استخدامی برگزار گردید و فرزندان تحصیلکرده استان با واریز وجه به حساب دولت و تقبل هزینه های پست،ثبت نام اینترنتی و... در آزمون ثبت نام کردند و وقت خود را صرف آمادگی جهت آزمون و تهیه و مطالعه کتب و جزوات مربوطه نمودند و در روز مقرر در محل های آزمون حاضر شده و در آن شرکت نمودند و حال اینکه هنوز هیچ گونه اقدامی برای جذب آنان انجام نشده است (در مورد آزمون خرداد نتایج اعلام شده اما روند استخدامی متوقف گردید و در مورد آزمون اسفند1391 اسامی سه برابر ظرفیت استخراج شده اما اعلام نشده است).

در اینجا بصورت واضح،مستند،مفید و مختصر در پاسخ به فرمایشات جناب آقای دکتر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری و نیز بالطبع جناب آقای عماد ،معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان نکاتی را ذکر میکنیم:

الف- تامین نیروی انسانی در ادارات دولتی خوزستان یک نیاز است ،زیرا:

با در نظر گرفتن بازنشستگی تعداد زیادی از نیروهای ادارات و ارگانهای دولتی در استان خوزستان طی سالهای اخیر و نظر به مشهود بودن کاستی خدمت رسانی و انجام وظایف محوله توسط ادارات مذکور بدلیل کمبود نیروی انسانی ،تامین منابع انسانی جدید امری لازم است .استان خوزستان نزدیک به 165 هزار نیروی انسانی در دستگاه‌های وابسته به دولت دارد که در برنامه چهارم و پنجم (سال‌های سپری شده) نزدیک به 27 هزار نفر از این دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی بازنشسته شده‌اند، حدود نزدیک به 7 هزار نفر از این تعداد مربوط به 34 دستگاه اداری دولتی هستند که برای جبران این کمبود ،در زمان استاندار سابق خوزستان مجوز آزمون استخدامی برای 3 هزار نفر اخذ شد. این در حالیست که بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون برنامه پنجم بایستی به ازای خروج هر 3 نفر در مشاغل اجرایی و تصدی‌گری یک نفر جدید و در مشاغل حاکمیتی و مناطق محروم به ازای ورود هر نفر یک نفر جدید استخدام صورت ‌گیرد.

ب- آزمون های استخدامی استان خوزستان حائز تمام مراحل قانونی است و پیش از تصویب طرح مهرآفرین ،مجوز ان اخذ گردیده است:

به اذعان معاونان سابق و فعلی پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان استانداری خوزستان (جناب آقایان حسینی فر و عماد) و نیز مدارک موجود، آزمون‌های استخدامی خرداد و اسفندماه سال ۹۱ که در خوزستان برگزار شد به صورت کاملاً قانونی بوده است و پس از اخذ مجوز های قانونی لازم با انتشار آگهی عمومی و آزمون برگزار شده است.

با نگاهی به تاریخ اخذ مجوزها به سادگی در می یابیم که مجوز استخدامی در استان خوزستان از محل مجوز شماره ۴۵۵۰/۱۱۰/دم مورخ ۲۱/۱۲/۹۰ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور بوده و این در حالیست که مصوبه هیات وزیران تحت عنوان مهر آفرین در 30 آذر سال 91 مصوب گردیده است.

"ماده(44) قانون مدیریت خدمات کشوری: به کار گیری افراد در دستگاههای اجرائی پس از پذیرفته شدن در امتحان عمومی که به طور عمومی نشر آگهی می‌شود و نیز امتحان یا مسابقه تخصصی امکانپذیر است. دستور العمل مربوط به نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی به تصویب شورای توسعه مدیریت می‌رسد."

"تبصره(1) ماده(51) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه: تعداد مجوزهای استخدامی برای هرسال در سقف اعتبارات مصوب در قانون بودجه با رعایت مفاد بند (ب) ماده (24) قانون مدیریت خدمات کشوری به پیشنهاد مشترک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و معاونت به تصویب شورای توسعه مدیریت می‌رسد. معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، رئیس شورای مذکور و معاونت به عنوان عضو شوراهای موضوع قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می‌شوند."

ج-تامین منابع مالی برای جذب 2600 نفر در استانی با ظرفیت و توانمدیهای خوزستان و نسبت به حجم اقتصاد و تولید سرانه استان، عددی بسیار ناچیز است:

با نگاهی به آمار و ارقام مربوط به تولیدات استان(اعم از فعالیت های استان در زمینه های صنعت نفت ،گاز و پتروشیمی ، صنایع، کشاورزی،تجارت خارجی ،انرژی و...) و بطور کلی حجم اقتصاد استان بهره مند خوزستان تامین مالی جهت استخدام 2600 نفر پذیرفته شده در دو آزمون خرداد و اسفند 1391 با در نظر گرفته حقوق رایج کارمندی مبلغی بین 2 تا 3میلیارد تومان در ماه را شامل می شود که واقعا به نسبت اقتصاد خوزستان و تاثیر این تعداد جوان تحصیلکرده و مستعد خوزستانی در پیشبرد عرصه خدمت رسانی و توسعه استان بسیار ناچیز است.

د- دولت ها موظف به انجام تعهدات دولت های قبل در قبال مردم هستند:

وظیفه دولت ها بر انجام تعهدات دولت های پیش از خود یک اصل حقوقی است که هم در برابر مجامع بین الملی(در مورد تعهدات بین الملی) و هم در قبال مردم آن کشور (در مورد تصمیمات داخلی) لازم الاجرا میباشد.

از انجاییکه آزمون های مذکور با طی مراحل قانونی در دولت وقت صورت پذیرفته و با انتشار آگهی و اخذ مبالغ ثبت نام،پست مدارک و... و برگزاری آزمون انجام شده و باعث امیدواری تعداد زیادی از جوانان استان مظلوم خوزستان شده است از دولت جدید نیز انتظار ان میرود تا به این تعهد قانونی در قبال جوانان وطن پایبند باشد.

ه-انتظار بیشتری از مسئولین استانی داریم:

در حالیکه برخی استانهایی که مجوز استخدامی خود را بعد از تصویب طرح مهر آفرین گرفته اند به شدت در پی جذب نیروهای مذکور هستند تا ضمن استخدام جوانان استان خود ،مشکلات ناشی از کمبود نیروی ادارات متبوع خود را برطرف نمایند( که در پاره ای موارد موفق به جذب افراد هم شده اند) اما متاسفانه مسئولین استانداری خوزستان که مراحل استخدامی آن کاملا قانونی و مجوز ان به قبل از طرح مذکور برمیگردد بجای دفاع از حق استان مظلوم خوزستان و جوانان چشم انتظار خوزستانی ،شیوه عافیت طلبی پیش گرفته و همصدا با مسئولین مرکز از مقام انکار و خودداری بر آمده اند!

حال از مسئولین محترم دولت تدبیر و امید بخصوص حضرتعالی بعنوان استاندار محبوب و باسابقه خوزستان که شنیده های ما حاکی از علاقه شخص رییس جمهور به شماست انتظار میرود جوانانی که به امید بهروزی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نموده اند و با به روی کار آمدن دولت دکتر روحانی به آینده خویش امیدوارتر شده اند را دریابید و مطمئن باشند تزریق نیروی جوان (ولو به تعداد اندکی مجوزهای استخدامی در این استان) ثمراتی بسیار بیشتر از هزینه های جاری ناشی از آن خواهد داشت و این موضوع را درنظر بگیرید که برخی از رشته های شرکت کننده در این آزمون ها صرفا رشته هایی متجانس با عملکرد حاکمیتی میباشند که در بازار آزاد مجالی برای فعالیت آنان نیست و در صورت عدم جذب آنان این استعدادهای جوان که هزینه های زیادی به خانواده ها و کشور وارد شده تا تحصیلات عالیه را بگذرانند به ناچار با سرخوردگی و افسردگی به سوی فعالیتهای بی ارتباط و چه بسا غیرمفید برای جامعه سوق داده خواهند شد.

استاندار عزیز! مواظب باشید فرزندان شما در استان خوزستان تنها قربانیان سیاست های ناهماهنگ دو دولت قبلی و فعلی یا شاید سوء استفاده های تبلیغاتی دولت قبل نگردند!
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
comment
1
6
comment ای کاش گوش شنوا هم وجود داشته باشه
comment
رامین روزبهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
comment
1
3
comment به استاندار بنویسید پیش از هرگونه توسعه و جرای طرح های آنچنانی در استان، ابتدا از همین جوانان تحصیل کرده و دلسوز هم استانی و حتی از دیگر همفکران جوان بهره بگیرد و در کنار مسئولان به آسیب شناسی همه جانبه از مسائل استان بپردازد و ابتدا مشکلات را پر رنگ و واضح نشان دهیم تا بدانیم به جنگ چه غوله به شاخی می رویم. حلقه های فکر و گفتگو باید شکل بگیرد. در سطح روستاها تا شهرستانها تا مرکز استان و تا هیات مرکزی ناحیه ایی و در نهایت هیات دولت یا مجلس. با گفت و گو با گفت و شنود میان مردم و مسولان. در استان این مورد را کم داریم. بدون هیچ حب و بغضی. بدون هرگونه بازی رییس و مرئوسی. بدون کلک خالص و متخصص. با دلیل و مستندات به میز سخن بنشینیم
comment
mehran
|
United States
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
comment
1
3
comment از استاندار محترم میخوایم بچه خودشون رو جای ما بذارن تا ببینن سردرگمی و ترس از آینده مبهم یعنی چه؟پس از شما خواهش می کنیم این موضوع رو پیگیری کنید
comment
امیر
|
United States
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
comment
0
0
comment اول در خصوص متن بگم که مثل همه متنای چند ساله اخیر تکراری و کریشه ای بود و در پاسخ به مضمون متن فوق و گلایه های دوستان ، آگاه باشید و مطللع که هیچوقت هیچ کاری نمیاد به شما زنگ بزنه بگه الو منم کارم لطفل تشریف بیارید منو انجام بدین ، من 27 سالمه 8 سال دارم جون میکنم هیچوقتم نخواستم و نمیخوام در بدنه دولت کار بکنم و سرمایه چند میلیونی و میلیاردی هم نداشتم تا به الان هم از هیچ نهاد دولتی و خصوصی نه تسهیلات گرفتم نه وام از رانت و لابی هم استفاده نکردم بنظر من هر کس بیکاره مقصر شخص خودشخ مگر دولت چقدر ظرفیت گزینش داره از دوستان خواهش دارم تن پروری خودشونو به همه جونا نسبت ندن انقدرم پشت جنگ و بنام جنگ مظلوم نمایی ردن جاییز نیست جنگ نماد همت و استقامت این خطه بود نه سپری واسه بی کفایتی بعضی افراد ، وضو بگیرید 2 رکعت نماز آرامش بخش بسم الله بگید دنبال 1 حرفه برید کارگری و شاگردی کنید تو اون شغل در نهایت صاحب کار میشید ربطی به مدرک تحصیلی نداره مدرک واسه شعور اجتماعیه با تشکر 1 جوون خوزستانی / پدر جانباز / اینم گفتم که نگید از جنگ دور بوده او تو چه میدونی آسیب جمگ چیه بوده اووو
پاسخ ها
comment
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
comment سلام دوست عزیز!
بنده دانشجوی سال آخر دکترای برنامه ربزی منطقه ای در دانشگاه تهران مرکز هستم، میشه لطف بفرمایید و بگید بعد از 30 سال درس خوندن با مدرک دکترای برنامه ریزی منطقه ای از شاگردی کدوم مغازه باید شروع کنم؟
ضمنا بنده کشاورز زاده ام و مطمئن باشید خیلی بیشتر از شما با مفهوم کار و زحمت آشنا و عجین هستم!!! اما یک سوال از شما:
این مملکت در آینده استاندار و فرماندار و بخشدار و کارشناس برنامه ریزی و.. نمیخواد؟
فقط شاگرد مغازه میخواد؟
همت [...]خودتون که نتونستید ادامه تحصیل بدین رو به مباحث دیگه ربط ندید لطفا!!
comment
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
comment
0
0
comment آقای مقتدایی عزیز عاجزانه خواهشمندم پیگیر موضوع استخدامی خرداد 91 باشید زندگی ما به این بستگی داره با سپاس فراوان
comment
اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
comment
0
0
comment از شوشان خواهش میکنم یه مصاحبه با اقای عماد بکنید بخدا مردیم از بلاتکلیفی حداقل باشناختی که داریم میدونیم اقای عماد دروغ نمیگه
comment
مهدی حبیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment با تشکر ازپایگاه خبری شوشان لطفا مصاحبه ای با اقای عماد ترتیب بدید
comment
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment این آدرس وبلاگ جوانان خوزسانی برای پیگیری آزمون های استخدامی استانداری است. سر بزنید:
http://javan-e-khouzestani.blogfa.com/
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
comment
0
0
comment آقای مقتدائی سلام
علاوه برمشکل اشتغال جوانان خوزستانی خواستم یه موضوع را یاداوری کنم مثل ماشین اروندی عمل نکنید مردم راتشویق به خرید کردید ولی مرخصی بالای 2500رالغوکردندو شما هیچ اقدامی برای رفع مشکل بوجود آمده نکردید. خدانگذرد ازکسانی که آسایش و رفاه برای مردم نمیخواهند. جوانان عزیز ازآدمهای بی درد انتظارحل مشکل نداشته باشید. هرکی دنبال ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار