شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۷

رئیس اداره ورزش و جوانان مینوشهر گفت: جوانان مینوشهر به دلیل نبود حتی یک استخر در منطقه‌ با وجود خطرات احتمالی در نهرها و رودخانه‌های کوچک شنا می‌کنند.

علی پورعواد امروز با اشاره به آغاز فصل گرما و نبود استخر در منطقه مینوشهر، اظهار کرد: به دلیل فقر امکانات رفاهی و آموزشی و نبود استخر در مینوشهر، بانوان متقاضی ورزش شنا به استخرهای موجود در آبادان و خرمشهر رفته و آقایان نیز به شنا در رودخانه اروند کوچک که به تازگی لایروبی شده مشغول می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه با شروع فصل گرما همه ساله شاهد غرق شدن تعداد زیادی افراد در رودخانه‌ها هستیم که این امر برای مردم مینوشهر بسیار دردناک است.

رئیس اداره ورزش و جوانان مینوشهر تصریح کرد: به دلیل قرار داشتن مینوشهر در منطقه مرکزی منطقه آزاد اروند، بارها از مسئولان این سازمان خواستار رسیدگی به فقر امکانات رفاهی و تأسیس استخر برای ساکنان شده‌ اما تاکنون پیگیری جدی را شاهد نبوده‌ایم.

وی اضافه کرد: البته مسئولان این سازمان بنا به گفته خودشان برای ساخت استخر در مینوشهر فقط هزینه ساخت را به عهده می‌گیرند و از مردم متقاضی شهرستان مینوشهر برای بنای استخر خواهان زمین هستند.

پورعواد ضمن اشاره به بروز و انتقال بیماری‌های ناشی از شنا در نهرها و رودخانه‌ها، خاطر نشان کرد: عفونت پوستی، شوک دمائی، قارچ‌های کچلی، ایجاد پوسته روی بدن از جمله بیماری‌هایی است که در شنای انهار و رودخانه‌ها افراد به آن مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم امسال تابستانی بدون گزارش‌هایی حاکی از غرق شدن جوانان در رودخانه‌های منطقه داشته باشیم، اضافه کرد: در این منطقه به لحاظ گرمسیر بودن و نیز وجود رودخانه و انهار، میزان تلفات ناشی از غرق شدن بالا بوده و تنها با اندکی توجه و عنایت مسئولان ب


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار