شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
در سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شد؛
با حضور شهردار اهواز، جمعی از اعضای شورای شهر، خانواده های این دو شهید، مدیرکل سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و جمعی از مسولین ار تندیس سرداران شهید سید محمد حسین علم الهدی و اسماعیل دقایقی رونمایی شد
با حضور شهردار اهواز، جمعی از اعضای شورای شهر، خانواده های این دو شهید، مدیرکل سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و جمعی از مسولین ار تندیس سرداران شهید سید محمد حسین علم الهدی و اسماعیل دقایقی رونمایی شد
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز در این مراسم اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، امروز با رونمایی از تندیس این شهدای گرانقدر شهید سید محمد حسین علم الهدی و اسماعیل دقایقی نمادی از افتخار، شهادت، فداکاری و مدیریت جهادی  در سطح اهواز ایجاد خواهد شد.
عبدالعظیم شمخانی افزود: با توجه به شخصیت انقلابی و مدیریت جهادی شهرداراهواز،  در برنامه های سازمان زیباسازی سعی کرده ایم با استفاده از نماد شهدا و ایثارگران در شهر یاد و خاطره این عزیزان را همیشه زنده نگه داریم.
وی در پایان به مشخصات تندیس پرداخت و گفت: این دو تندیس با ارتفاع چهار متر از جنس برنز ساخته شده و از زمان ساخت تا نصب آن ها پنج ماه بطول انجامیده است.
خواهر شهید محمدحسین علم الهدی با حضور خود در این مراسم ضمن تشکر از تمامی مسولین شهرداری تشریح کرد: امیدواریم با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلنگری برای بیداری به خواب رفتگان و هوشیاری برای بیخیالان و غافلان و راه و روشی برای نسل جوان که آینده سازان جمهوری اسلامی هستند باشیم. جوانان باید بدانند که جمهوری اسلامی با ریختن خون شهدا و معلولیت جانبازان و ایثارگران به ثمر نشست که امیدواریم در لوای قرآن و زیر سایه امام زمان (عج) شاهد پیشرفت اسلام باشیم.
وی خطاب به مسولین فرهنگی درخواست کرد: امیدواریم شاهد تلاش ویژه ای از سوی مسولین در جهت بیداری فرهنگی جوانان مخصوصا در سطح شهر باشیم. انشالله مسولین با کمک خانواده های شهدا تدبیری جدی در جهت جلوگیری از ورود فرهنگ غرب و از هم گسیختگی فرهنگی در سطح جامعه بیاندیشند.
مدیر عامل بنیاد حفظ آثار و غلامرضا سبزعلی در ادامه این مراسم با تاکید بر رشادت های این دو شهید والامقام و ذکر خاطراتی از این دوشهید هدف از این کار بزرگ را گرامیداشت یاد و خاطرات این شهیدان در یادها خواندند.
در پایان این مراسم پس از ذکر خاطراتی از سوی برادر شهید اسماعیل دقایقی و ارائه لوح تقدیر از سوی شهرداری به خانواده های این دو شهید گرانقدر، از تندیس های این دوشهید به طور همزمان در دو نقطه  از سطح شهر رونمایی شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار