شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
امید حاجتی گفت: نسبت سپرده به تسهیلات در سه یا چهار سال گذشته به شدت نزول پیدا کرده و بانک‌ها باید با تمام توان ظرف یکسال آینده این نرخ را تا ۸۰ درصد افزایش دهند.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: نسبت سپرده به تسهیلات در سه یا چهار سال گذشته به شدت نزول پیدا کرده و بانک‌ها باید با تمام توان ظرف یکسال آینده این نرخ را تا ۸۰ درصد افزایش دهند.

امید حاجتی در کارگروه اشتغال با اشاره به اینکه از نظر درآمدهای نفتی در کشور در شرایط خوبی به سر می‌بریم اظهار داشت: با وجود اینکه درآمدهای خوبی که در استان داریم اما از لحاظ نرخ بیکاری در شرایط بسیار تاسف باری به سر می‌بریم.

وی افزود: در سرشماری سال90 با توجه به ارقامی که ارائه شده استان خوزستان پس از استان سیستان و بلوچستان با 7/25 درصد از جمله استان‌هایی است که بالا‌ترین نرخ بیکاری را دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان با احتساب درآمدهای نفتی دومین اقتصاد کشور محسوب می‌شود گفت: خوزستان با احتساب درآمدهای نفتی دومین استان و بدون احتساب درآمدهای نفتی رتبه پنجم در اقتصاد کشور را دارد.

حاجتی تصریح کرد: با توجه به اعداد منتشره بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مجموعه سپرده‌هایی که از سوی بانک‌های خوزستان جذب شده سه درصد بوده و باید با توجه به شرایط سپرده به تسهیلات بانک‌ها شرایط را تغییر داد.

وی ادامه داد: چگونه می‌شود استان‌های دیگر با همین ضوابط و مقررات قانونی، می‌توانند از تسهیلات بیشتر بانک‌ها برخوردار شوند و سرمایه گذاری در استان‌ها را افزایش دهند حال آنکه در خوزستان با توجه به مزایایی که در صنعت کشاورزی و صنعت دارد نرخ بیکاری بالایی داشته باشد.

حاجتی با اشاره به اینکه سیر نزولی سپرده به تسهیلات بانک‌ها در سه یا چهار سال اخیر روند نزولی داشته اذعان داشت: نسبت سپرده به تسهیلات در سه یا چهار سال گذشته به شدت نزول پیدا کرده و بانک‌ها باید با تمام توان ظرف یکسال آینده این نرخ را تا 80 درصد افزایش دهند.

 

*حمایت از تولیدات استانی راهی برای افزایش اشتغال

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی که برای رفع این معضل پیش بینی شده خاطرنشان کرد: با توجه به ارتقاء شاخص‌های مربوط به نرخ بیکاری در برنامه کوتاه مدت توسعه اقتصادی، بخشنامه‌ای به دستگاه‌ها ابلاغ شده که به ضرورت توجه به کالا و خدمات داخل استان و حمایت از آن‌ها اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت بیکاری به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر زندگی همه افراد تاثیر خواهد داشت افزود: دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و مردم خوزستان می‌بایست با همکاری مصرف کالاهای داخلی استان را در اولویت قرار داده و از صنایع داخلی حمایت کنند.

حاجتی همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست که تا حد امکان سرمایه گذارانی که 50 درصد سرمایه را دارند جذب کرده تا مشکلات کمتری در روند کار پیش بیاید.


 * اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و تبعاتی که گریبانگیر ما می‌شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: دستگاه‌هایی مثل جهاد کشاورزی و سازمان صنایع و معادن موظفند تا قبل از اجرای کامل فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تبعاتی که گریبانگیر ما در این دو حوزه هستند را بررسی کرده تا اقدامات و سیاستگذاری‌های لازم در حوزه کار، سلامت و.. انجام شود تا بیش از این بر مشکلات استان در حوزه اشتغال افزوده نشود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار