شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
صفایی گفت: باید جوانان را به سمت کسب و کارهای کوچک و بخش خدمات هدایت کنیم و با ارایه یک سرمایه گذاری اندک به مردم زمینه های اشتغالزایی را فراهم کنیم.

مدير كل كار، تعاون و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: خوزستان دارای ظرفیتهای خوب و بالقوه ای برای اشتغالزایی است.

هوشمند صفایی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اشتغال استان خوزستان با بیان اینکه خوزستان دارای ظرفیت های خوبی است، گفت: باید جوانان را به سمت کسب و کارهای کوچک و بخش خدمات هدایت کنیم و با ارایه یک سرمایه گذاری اندک به مردم زمینه های اشتغالزایی را فراهم کنیم.

 وی با اشاره به اینکه 150 طرح مشخص در زمينه فعاليت هاي خدماتي پيش بيني شده، افزود: در گام اول به يك سري سازمان ها و فرمانداري ها اعلام  كرديم كه متقاضيان را به سمت اين اداره هدايت كنند وبا ارایه اين طرح ها به بهزيستي، كميته امداد، بنيادشهيد، كميته كارآفريني و امور بانوان اميدواريم با جديت و يك كار جمعي در حوزه خدمات،  مشاغل مختلفي را با سرمايه كم و زودتر به سرانجام برسانيم که تاکنون 60 تا 70 درصد كار انجام شده و براي اجرايي كردن اين طرح ها زمينه فراهم است و با همكاري ساير دستگاه ها بايد اين كار انجام شود.

 مدير كل كار، تعاون و رفاه اجتماعي خوزستان اظهار کرد: نباید به دنبال آمارهاي غير واقعي اشتغال باشيم تا جوانان از شغل خود احساس آرامش داشته باشند و با اجرايي كردن اين طرح ها اميدوارم در يك زمان مشخص به يك آمار واقعي از اشتغال برسيم.

 

صفایی عنوان کرد: يكي ديگر از كارهاي ما بحث تعاوني هاي توسعه خدمات شهري است که مشاركت مردم را در فعاليت هاي اقتصادي به دنبال دارد و براي اجرایی کردن این طرح با شهرداري تفاهم نامه اي را منعقد كرديم تا بر اساس آن شهرداري فعاليت هايي را كه مي خواهد برون سپاري كند به اين تعاوني ها داده تا سود آن را به مردم بدهند و مصداق عدالت توزيع سرمايه اينجاست.

 وی با بیان اینکه به گفته رهبر در اقتصاد مقاومتي حضور حداكثري مردم در فعاليت هاي اقتصادي و حمايت از كارآفرينان بيشتر بايد انجام شود، تصریح کرد: توسعه تعاوني هاي روستايي براي جلوگيري از مهاجرت هاي روستاييان را نيز در دست كار داريم و كارهايی كه دولت براي روستاييان انجام مي دهد كفايت نمي كند و يكي از دلايل مهاجرت روستاييان اين است كه در روستا بيكاري وجود دارد که از طريق گسترش اين تعاوني ها مي توانيم براي روستاييان اشتغال زايي كنيم.

 مدير كل كار، تعاون و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: باید ظرفيت هاي موجود استان در بخش اشتغالزايي را مورد بررسی قرار داد که براي اين كار بايد به بطن جامعه برويم و به ويژه بررسي كنيم كه چرا برخي از واحدهاي شهرك هاي صنعتي بيكار هستند که بر طبق آمار از دو هزار و 350 واحد موجود در شركت شهرك هاي صنعتي تنها 570 تاي آن فعال و بقيه غير فعال هستند که 9 هزار و 64 شغل در اين واحدهاي فعال ايجاد شده و 45 هزار شغل بر اساس پروانه هاي صادر شده در واحدهاي غير فعال خالي وجود دارد. اين واحدهاي خالي هم بدهكار هستند و هم اينكه منابع مالي بانك ها را خالي كرده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار