شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
سید محمد صادق خرازی در اهواز:
مشاور ارشد سید محمد خاتمی با تأکید بر لزوم ایجاد تغییر جدی در بدنه مدیریتی کشور  صف آرایی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس را لازم و ضروری دانست.

به گزارش شوشان، خرازی در حاشیه سخنرانی در مهمانسرای دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مردم ایران رای به تغییر دادند. تغییر هم پروژه است و هم پروسه. اگر تغییر را با همان بدنه احمدی نژادی بخواهیم در جامعه دنبال کنیم فاجعه به وجود خواهد آمد. این پروسه مسیر و منطق خود را باید در جامعه دنبال کند.

وی در ادامه افزود: ما بی اخلاقی و بی رفتاری دوره قبل را برنمی تابیم. اما اینکه دست این افراد را باز بگذاریم تا در تمام ارکان حکومت دخالت کنند باید اعلام کنم که این را نیز برنمیتابیم. و معتقیم که یک هوش جدی و شرافتمندانه باید در وجود داشته باشد تا بتواند کدگذاری های منطقی را انجام دهد و جامعه را به بهترین شکل هدایت کند. آنچه که ما می بینیم این است که سیستم احمدی نژادی و احمدی نژادییسم در هشت سال گذشته تا اعماق مدیریت کشور نفوذ کرده است و نیاز است که یک بازنگری جدی در سیستم مدیریت کشور انجام شود.

 

سفیر سابق ایران در سازمان ملل در خصوص اقدامات و اظهار نظر گروه موسوم به دلواپسان گفت: کسانی که به عنوان دلواپسان مطرح هستند بخشی از جامعه اند. رئیس جمهور نباید به این گروه کاری داشته باشد و باید بگذارد کار خودشان را انجام دهند.

 

وی روند پیشرفت مذاکرات 1+5 را مثبت ارزیابی کرد و گفت: من معتقدم به این علت که مذاکرات در مهمترین و عالی ترین مراجع تصمیم گیرنده نظام بررسی و رصد می شود در خصوص آن جای نگرانی وجود ندارد و کسانی که مسئولیت این مذاکرات را دارند از ب بسم الله تا ته تمت با ریاست جمهوری و نهاد رهبری و رهبر انقلاب هماهنگند.

خرازی افزود: اما سرنوشت این پرونده به کجا خواهد انجامید، باید گفت پرونده هسته ای ایران سه ماهیت حقوقی، تکنیکی و سیاسی دارد. متاسفانه بیش از آنکه به ماهیت حقوقی و تکنیکی این پرونده توجه شود به ماهیت سیاسی، نظامی و امنیتی آن توجه شده و پرونده به شورای امنیت ارجاع شده است. من امیدوارم با کار تکنیکی و اصولی بتوانیم این دوران را سپری کنیم و به وضعیت مطلوبتری برسیم.

وی در خصوص ناهماهنگی و تقابل مجلس با دولت اظهار داشت: این یک واقعیت است که مجلس ما مجلس همخوانی با دولت نیست و در بسیاری از موارد دارد افراطی عمل می کند. تنها راهی که باقی می ماند تکیه بر نیروهای اصلاح طلب در مقابل خیل عظیم نیروهای مخالف است و مهمترین راه آن این است که شخص رئیس جمهور به واقعیت اصلاح طلبان در ایران توجه کند.

خرازی خاطرنشان کرد: تا زمانی که شخص رئیس جمهور و روسای سه قوه به صورت ماهوی به واقعیت اصلاح طلبان کشور توجه نکنند هرگونه انتظاری از تغییر شراییط انتظاری انتزاعی است. اصلاح طلبان واقعیت جامعه اند و رای بخش بزرگی از گروه های جامعه را با خود دارند اما مهمترین موضوع این است که این گروه باید همصدا با هم عمل نمایند و یک بازگشت و رجعت به خویشتن را تجربه نمایند.

اصلاح طلبان باید تعریف جدی از وضعیت فعلی خود داشته باشند و در عین حال به آینده فکر کنند. اگر با این نگاه به جلو برویم من اطمینان می دهم که بخش بزرگی از رای جامعه متعلق به اصلاح طلبان خواهد بود و مجلس قدرتمند وقرینه ای را در آینده خواهیم داشت. مجلس هماهنگ الزاما مجلس خوبی نیست. یک مجلس فهیم، قوی، قدرتمند و با فکر می تواند سره را از ناسره تشخیص دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار