شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۸۲۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
چند روز قبل در یک درگیری مسلحانه که بر سر قطعه زمین 62 متری روی داد 7 نفر از جمله قاتلین کشته شدند. قاضی افتخاری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در تشریح این ماجرا گفت: صبح دیروز درگیری و تیراندازی در یکی از محلات شهرستان رامهرمز به پلیس اطلاع داده شد.

چند روز قبل در یک درگیری مسلحانه که بر سر قطعه زمین 62 متری روی داد 7 نفر از جمله قاتلین کشته شدند.

قاضی افتخاری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در تشریح این ماجرا گفت: صبح دیروز درگیری و تیراندازی در یکی از محلات شهرستان رامهرمز به پلیس اطلاع داده شد.

در ادامه با توجه به حساسیت موجود چند تیم از ماموران راهی محل درگیری شدند.

 

اختلافات ملکی عامل درگیری / آغاز درگیری مسلحانه

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد اختلاف ملکی به میزان 62 متر در یک زمین باعث این درگیری شده بود. دو نفر از یکی از طرفین درگیر با تهیه دو اسلحه كلاشينكف و 16 خشاب راهی ملک مورد نظر شده و با تیراندازی سه نفر از افراد مرتبط با درگیری خود را به قتل رساندند.

همچنین دو نفر از افرادی که در این درگیری هیچ نقشی قرار نداشتند، هدف گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

قاضی افتخاری خاطر نشان کرد: دو مرد موتورسوار سپس به سمت یک نمایندگی فروش خودرو که متعلق به مقتولین بود، رفته و اقدام به تیراندازی به سمت آنجا کردند که خوشبختانه در جریان این تیراندازی به کسی آسیبی نرسید.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: ماموران پلیس به تعقیب عاملان این جنایت پرداخته و با اخطار و شلیک تیر هوایی از آنها خواستند که خود را تسلیم کنند، اما دو مرد مسلح به فرار خود ادامه داده که در جریان درگیری با ماموران هدف گلوله قرار گرفته و کشته شدند.

وی افزود: در این درگیری 7 نفر از جمله دو ضارب کشته شدند که تحقیقات پلیسی و قضایی در این زمینه ادامه دارد.

یکی از نزدیکان عاملان این جنایت هولناک نیز گفت: ضاربان دو برادر بودند که پیش از این نیز تهدید کرده بودند اگر نتوانند در دعوای این ملک پیروز شوند دست به جنایت می زنند.

 

اظهارات برادر قاتلین / فیلمی که انگیزه قاتلان را بازگو می‌کرد

زنگنه، برادر قاتلین اظهار داشت: انگیزه اصلی این جنایت یک قطعه زمین 62 متری بود که طی چند سال گذشته در این رابطه چندین بار اقدام به طرح شکایت کرده بودیم.

 

7 کشته برای 62 متر زمین

وی افزود: در این مدت برخی از آراء به نفع ما و برخی نیز به نفع طرف دیگر پرونده صادر شد. یک شب نیز در خانه ما را تخریب کردند که شکایت ما در این خصوص به جایی نرسید. برادرانم از این موضوع خسته شده و نمی دانم چرا تصمیم به این کار هولناک گرفتند. البته آنها قبل از اجرای نقشه شان در یک فیلم ضبط شده به تشریح انگیزه خود پرداختند.

زنگنه خاطرنشان کرد: هم اکنون این فیلم در اختیار من است و حاضرم آن را به مقامات انتظامی و قضایی تحویل دهم. پس از این جنایت به دلیل اینکه در آن شهرستان امنیت جانی نداشتم به تهران آمدم و در دیداری با دادستان کل کشور به تشریح پرونده پرداخته و از وی برای تامین امنیت جانی خود درخواست کمک کردم.

 

امنیت جانی ندارم / خانواده مقتولین نقشه قتل مرا کشیده‌اند

وی تاکید کرد: خانواده مقتولین قصد دارند مرا به رامهرمز کشانده و در آنجا برای انتقام گیری نقشه قتلم را اجرا کنند. اگر در این پرونده اتهامی داشته باشم حاضرم در یک دادگاه در شهر تهران محاکمه شده و جوابگوی اتهاماتم باشم؛ این در حالی است که در ماجرای قتل ها من هیچ نقشی نداشتم.

زنگنه افزود: در حال حاضر همراه همسرم در شهر تهران آواره هستم و از دادستان کل کشور می خواهم قبل از اینکه اتفاقی ناگوار برای من و همسرم رخ دهد برای تامین جانی ما اقدام کنند.

بر اساس این گزارش صبح روز دوشنبه دو مرد موتورسوار در شهرستان رامهرمز به دلیل اختلافات ملکی اقدام به تیراندازی به سوی طرفین درگیری خود کرده که در جریان این تیراندازی 5 نفر کشته شدند. 2 برادر تیرانداز نیز در جریان تعقیب و گریز با پلیس با شلیک ماموران جان خود را از دست دادند.

در حالیکه عاملان این جنایت کشته شده اند، فیلم ضبط شده از سوی آنها تنها کلید پلیس برای حل معمای این جنایت است.

منبع: مهر

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
انتشار یافته: ۱۵
comment
comment
دکتر قطفان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
comment
1
17
comment اصل قضیه مضم.م است ولی زشت تر از آن عکاسی اون خانم از اجساد متوفیان است که باعث ناراحتی مضاعف است.
امیدوارم که این حرکات زشت از جامعه ما برچیده بشوند
comment
عماد جعفری پور
|
Germany
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
comment
0
4
comment برایم مهم نیست تو معلمی یا پزشک، برایم مهم نیست تو موسیقیدان هستی یا نقاش، برایم مهم نیست تو خشن هستی یا مهربان و با احساس، برایم مهم نیست گرفتاری درسی داری یا بستگانت بیمارستان هستند، برایم مهم نیست که فقیری یا پولدار، برایم مهم نیست چند سال سن داری، برایم مهم نیست عزیز چند نفر هستی، همین که از طایفه مقابل من هستی تو را میکشم و مغزت را با گلوله متلاشی میکنم. این یک تعریف ساده از درگیری و قتل های طایفه ای هست. در برخی کشورها این چیزها فقط در قصه های تاریخی شان یافت میشود ولی در کشور ما هنوز دارد رخ می دهد، همین دیروز در شهر ما رامهرمز در پارک شقایق که اتفاقا پاتوق من و پسرم برای تفریح و بازی هست، هفت نفر با زندگی خداحافظی کردند، در یک درگیری خانوادگی و طایفه ای. جزئیات خبر در خیلی از سایت ها منتشر شده و از جمله در وبسایت محترم شوشان و اخبار خوزستان خوزنیوز. چه باید کرد؟ چه تلاش گسترده ای لازم است؟
احتمالا یک پاسخ این هست که به انسان ها آموزش داده شود که متعلق بودن به یک طایفه یا خانواده هیچ جرمی نیست و هیچ مزیتی نیز ندارد و نباید ملاک تصمیم گیری و قضاوت ما باشد. بسیاری فعالان فرهنگی و اجتماعی و سازمان ها در این راستا فعالیت میکنند و متاسفانه تعداد بیشتری از اشخاص و سازمان ها در سمت مقابل هستند و در راستای گسترش اختلافهای قومیتی و طایفه ای و نژادی قدم برمی دارند و هر از گاهی جرقه ای می اندازند و این جور بحث ها و درگیریها را در جامعه تقویت میکنند. هر کس و هر سازمانی در هر کجای ایران و جهان که در دسته دوم قرار میگیرد، خانه اش ویران باد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
comment
0
4
comment اگر[...] به درستی عمل کرده بود و[...] این همه آدم کشته نمی شد.
comment
زارعیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
comment
3
0
comment جدیدترین رتبه بندی وب سایت های خوزستان
http://www.zagweb.ir/%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86/
comment
مردانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
comment
1
11
comment یادم میاد وقتی تصادفی رخ می داد و عابری کشته میشد اولین خانمی که به جنازه میرسیدچادرش را از روی سرش در می آورد و روی جنازه را می پوشاند حال چه شده است همان زن که مظهر عاطفه و محبت و معدن احساس و دارای روحی لطیف است نه تنهاهیچگونه واکنش عاطفی از خود نشان نمیدهد بلکه از جنازه 5 تن فیلم و عکس می گیرد بقول شاعر به کجا چنین شتابان......
پاسخ ها
comment
روز شب شده
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
comment
comment نقد جالبي بود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
comment
0
7
comment قبل از چنین جنایتی باید دستگاه قضایی مشکلات بین آنها را بر طرف میکرد
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
comment
comment خودشون سبب مشکل نشن
نمیخواد مشکل حل کنن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
comment
0
12
comment موقعى كه قانون درست اجرا نشود يا دير اجرا شود اين هم نتيجه اش
ميشود
comment
رامهرمزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
comment
0
4
comment ازمسولین محترم خواهشمندم امنیت خانوادهای [وابستگان طرفین] را تامین کنن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
comment
0
6
comment وقتی رابطه باشد و ضابطه وجود نداشته باشد.تهایتا جناین هولناکی این چنین رخ خواهد داد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
comment
0
4
comment بنظرم مسؤولين [...] اولين كساني هستند كه بايد در اين رابطه باسخكو باشن،خواهشا اين جنايت را به مسائل قومي و قبيله اي ربط ندهيد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
comment
0
3
comment مى گويند پرونده ٤ سال است تحت رسيدگي بود. و [...]
comment
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
comment
0
1
comment این جنایت و فقر فرهنگی به کنار، عکس گرفتن این خانم نشان میده جامعه ما داره به چه سمت و سویی حرکت میکنه، تاسف باره
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
comment
0
0
comment ازماست که بر ماست...
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار