شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
مديركل پزشكي قانوني استان خوزستان گفت: طی سال گذشته (1392)  187 نفر بر اثر سوختگی در استان خوزستان جان خود را از دست دادند.
دکتر سید فرزاد حسینی مدیر کل پزشکی قانونی استان خوزستان اظهار كرد: آمار فوت‌شدگان حوادث ناشي از سوختگی در سال گذشته در مقايسه با سال قبل كه تعداد فوتي هاي اين حوادث 188 نفر( 89 مرد و 99 زن) بود، 5 دهم درصد کاهش یافته است.
به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی خوزستان ، تعداد 108 نفر از  افراد فوت شده در حوادث سوختگی استان طي سال 1392 زن و 79 نفر مرد بودند.
اقدامات اولیه در سوختگی ها
-اولین اقدام کنترل و مهار آتش سوزی و دور کردن مصدوم از منطقه ایجاد کننده سوختگی می باشد.
لباسها، انگشتر، ساعت، دستبند و … را از تن مصدوم خارج کنید
- ناحیه سوخته را حداقل ۱۰ دقیقه در آب سرد و ترجیحاً استریل غوطه ور کنید. این کار فقط برای حدود ۴۵ تا ۳۰ دقیقه بلافاصله بعد از سوختگی موثر است و درد را هم تسکین می دهد.  
- روش انجام سرد کردن قسمت سوخته به این صورت است که جریان آب سرد را از بالای محل سوخته به سمت سوختگی هدایت کنید. این روش را برای نواحی سوختگی وسیع(بیشتر از ۲۰%) استفاده ننمائید. زیرا احتمال عفونت را افزایش می دهد.
- در سوختگی شدید، به مصدوم اکسیژن بدهید. بیشتر افرادی که  دچار سوختگی می شوند، در اثر استنشاق دودهای حاصله خفه می شوند لذا دادن اکسیژن با حجم زیاد (۶ لیتر در دقیقه)به مصدوم کمک شایانی خواهد کرد. 
- سریعاً عوامل تعیین کننده اهمیت سوختگی را تعیین نمائید و قسمت سوخته را با استفاده از پانسمان خشک و استریل بپوشانید. هرگز از پمادهای آنتی بیوتیک جهت سوختگیها استفاده ننمائید و تاولها را نترکانید.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار