چرا فکر می کنید که جنبش اخیر که در مراکز برخی از استان ها ی برخورد دار از منافع منطقه ای به عنوان جنبش های زاد بوم گرایانه است یک حرکت قومی است؟متاسفانه شما هم فکر می کنید چون از مرکز کشور به استان خوزستان آمده اید همه ی مطالبه گران زاد بوم خواهی که برای حق بهره مندی از سهمیه نفت بسیج شده اند و به حمایت ازعدم انتقال آب کارون تشکیل زنجیره های انسانی داده اند آیا یک حرکت قومی است؟!
عبدالرحمن نیک سرشت: آقای منتجب نیا منافع ملی با سانترالیسم عجین نیست.
چرا فکر می کنید که جنبش اخیر که در مراکز برخی از استان ها ی برخورد دار از منافع منطقه ای به عنوان جنبش های زاد بوم گرایانه است یک حرکت قومی است؟ متاسفانه شما هم فکر می کنید چون از مرکز کشور به استان خوزستان آمده اید همه ی مطالبه گران زاد بوم خواهی که برای حق بهره مندی از سهمیه نفت بسیج شده اند و به حمایت ازعدم انتقال آب کارون تشکیل زنجیره های انسانی داده اند آیا یک حرکت قومی است؟!
متاسفانه شما هم فکر می کنید چون از مرکز کشور به استان خوزستان آمده اید همه ی مطالبه گران زاد بوم خواهی که برای حق بهره مندی از سهمیه نفت شده اند.وبه حمایت ازعدم انتقال آب کارون تشکیل زنجیره های انسانی داده اند.
خوزستان از دیر باز دروازه ی ورود مذهب شیعه در ایران بوده و دو قوم بزرگ عرب و لر بوده است.
منافع ملی ملزم با منافع اقوام ونیز منطقه گرایی است.تجربه ی عملا موجود اصلاحات متاسفانه نشان داده است .نگاه جناحی شما از بالا به پایین و غیرعادلانه اعمال می گشت.
بنده به عنوان یک دانش پژوه علوم سیاسی به هیچ وجه دولت آریستوکرات روحانی را که مجموعه اشراف قدیمی نظام را برسر کارآورده همان نگاه مرکزگرایی هاشمی و خاتمی را اهمال می کند و طرح جدیدی برای فهرست بندی منطقه ای کردن مطالبات مردم استانها ندارد.
در خاتمه باید متذکرشد که ایده فدرال اقتصادی فرهنگی جناب دکتر محسن رضایی به عنوان یک اصل قابل پذیرش درمناطق برخوردار جای خود را باز کرده است .و عنوان قوم گرایانه به مردم شریف خوزستان با طعنه وکنایه یک حرکت ابتری است.
ضمنا فهرست بندی سیاسی مطالبات قومی ، عین قوم گرایی نیست.
وقت آن زسیده است برای مقوم سازی مقوله ی امنیت ملی ، منافع ملی بسیار کارشناسانه با الزامات سیاسی، مذهبی،قومی با یک هارمونی فرهنگ باورانه ترسیم ونواخته شود.
اصلاحات باید فدرالی به پیش برود
جمله ابتر است این پاراگراف می خواهد چه بگوید قبول دارد؟ قبول ندارد؟
و احتمالأ می خواهد بگوید قبول ندارم خب جناب نیک سرشت که دانش پزوه علوم سیاسی هستی آیا اریستوکراسی سر از دولت های آقای هاشمی وخاتمی سر زد یا از دولت آقای احمدی نژاد در دولت های خاتمی و هاشمی چند نفر مانند آقای محصولی ] آقای امیر خسروی و آقای بابک زنجانی وجود داشت آیا استفاده از نیروهای با تجربه ومدیران امتحان پس داده اشراف گرایی است؟ در دولت های اریستو کرات هاشمی و خاتمی چه قدر اختلاس شد ؟ پس سعی کن معنای اصطلاحات سیاسی را به خوبی استفاده کنی تا دانش پزوهی ات مثمر ثمر شود
و اما در خصوص این پارا گراف از ایده آقا محسن
( ایده فدرال اقتصادی فرهنگی جناب دکتر محسن رضایی به عنوان یک اصل قابل پذیرش درمناطق برخوردار جای خود را باز کرده است ) شما که بحمدالله مثل اینکه هم در مسائل سیاسی دانش پزوه هستی هم در مسائل فرهنگی وهم در مسائل اقتصادی می توانی به ما بگویی این ایده از کدام مکتب فرهنگی وکدام مکتب اقتصادی استخراج شده ویا این نظریه در کدام کرسی آکادمیک اثبات شده و جای خود را بازکرده که این چنین
شما برای آن قلم فرسائی می کنید
از یک فرد قدیمی ویک مطبوعاتی قدیمی این نصیحت را گوش کن هیچ وقت تما قد نه چیزی را تائید کن ونه چیزی را رد کن
والسلام علی من اتبع الهدی
عزت زیاد
دکتر رضایی استاد من در دانشگاه علوم تحقیقات است و او یکی از اساتید مطرح وصاحب کرسی است.
لازم نیست که نیک سرشت فدرال اقتصادی را توضیح بدهد.شما با نیک سرشت دشمنی. چرا دکتر رضایی را تکذیب می کنی.
شما یک فرد عصبی وکینه ورزی هستی. از ادبیات ات معلوم است.
یک مطبوعاتی قدیمی این ادبیاتش نیست .من ایمان دارم که شما حتی مطبوعاتی هم نیستی.
اولأ :من با آقای نیک سرشت هیچ گونه دشمنی نداشته وندارم ایشان را فردی علاقمند و آگاه به مسائل اجتماعی وفرهنگی می دانم و از نظرات ایشان بهره می برم واستفاده می کنم و چون اورا دوست دارم نقدی بر مطلب ایشان زدم ودر نقد خود هیچ عصبیتی نمی بینم
و برای ادامه فعالیت ایشان ونشر اندیشه هایش آرزوی نیک دارم و باز نشر اندیشه های ایشان را مفید برای جامعه وجوانان میدانم
دومأ:من از آقای دکتر رضائی لفظ آقا محسن را بکار بردم که این نشان دهنده احترام ونزدیکی به ایشان می باشد
و باز هم نفی آقای دکتر رضائی نیست بلکه راهگشایی است برای بیان نظریه ایشان و نقد نظریه ایشان توسط اساتید اقتصاد دانشگاه های استان
سوم
اگر مطبوعاتی قذیمی باشم یا نباشم مانعی برای بیان نظراتم نمی شود والسام من التبع الهدی
عزت زیاد
دروع بد است این که فرد مطبوعاتی نباشد و به خاطر رد گم کردن بگوید من مطبوعاتی قدیمی هستم. وگرنه چه فرقی دارد منتقد هرکه می خواهد باشد.نباید نیش دار و لغز خوانی کند.
شما نیک سرشت حرفی بدی نگفت.شماببنید چه گفتید وبعد چه جوابی دادید من شرح زیر حرفهای شمار آوردم
شما برای آن قلم فرسائی می کنید
از یک فرد قدیمی ویک مطبوعاتی قدیمی این نصیحت را گوش کن هیچ وقت تما قد نه چیزی را تائید کن ونه چیزی را رد کن
والسلام علی من اتبع الهدی
عزت زیاد
اگر مطبوعاتی قذیمی باشم یا نباشم مانعی برای بیان نظراتم نمی شود والسام من التبع الهدی
عزت زیاد
من هنوز هم نسبت به ایده فدرال اقتصادی ،فرهنگی آقای رضایی آگاه نشده ام چنانچه شما مشروح این ایده را در اختیار دارید آن را جهت تنویر افکار عمومی ونقد آن ، آنرادر سایت وزین شوشان بگذارید تا خوزستانی های عزیز از آن بهره ببرند
والسلام